Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6
Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6
Tuli puolivahingossa hankittua 2. autoksi saab 9-3. Auto on ruotsin tuonti, paikallisen hifiliikkeen omistajan pojan auto. Vähän hifiä pakattu kyytiin josta en ole vielä täysin perillä ja subbari pitää purkaa pois kontista koska vie liikaa tilaa. Avarampi putkist, Nordic Tuning ohjelmointi etanolille ja n. 300hp luvattu.
Pientä laittoa ja viimeistelyä niin saadaan tästä hieno fiilistely auto. Niinkuin kaveri kävi toteamassa että kyllä se paremmalta kuulostaa kuin dieseli.
Heti alkuun laitettavaa
- Äämpömittari temppuilee: pohja-asennossa kelluu vaakatasossa ja lämmetessään nousee asteikon ylärajalle.
- Ledipolttimot räpsyy ympäri autoa
- Jarrut laahaa vaikka näyttävät vasta huolletuilta uusilla osilla
Pientä laittoa ja viimeistelyä niin saadaan tästä hieno fiilistely auto. Niinkuin kaveri kävi toteamassa että kyllä se paremmalta kuulostaa kuin dieseli.
Heti alkuun laitettavaa
- Äämpömittari temppuilee: pohja-asennossa kelluu vaakatasossa ja lämmetessään nousee asteikon ylärajalle.
- Ledipolttimot räpsyy ympäri autoa
- Jarrut laahaa vaikka näyttävät vasta huolletuilta uusilla osilla
Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6
Tervetuloa! Hyvältähän se näyttää.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6
Hieno peli!
Oliko jakopää jo laitettu?
Oliko jakopää jo laitettu?
Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6
Hyvältä tosiaan näyttää. Melkoisen massiivinen tuo subbarilaatikko, vie aika lailla sen idean mikä farmarissa on.
Joku tällaisen omistanut voisi listata tuon tekniikan potentiaaliset vikapaikat, itseäkin kiinnostaa V6 turbot.
Joku tällaisen omistanut voisi listata tuon tekniikan potentiaaliset vikapaikat, itseäkin kiinnostaa V6 turbot.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6
TERVETULOA istiksi
Kyllä veekutosella kelpaa
Eikös noi aika vankkoja ole? Tosiaan tuon jakopään kun ottaa ajoissa haltuun, nii ei yllätä. Tuon jakopään kun teettää kunnolla lienee 3 K€..? Toki itte tehtynä paljon halvempaa. Jos vain osaamista itsellä on, säästyy pitkä penni töiden osalta.
Kyllä veekutosella kelpaa
Eikös noi aika vankkoja ole? Tosiaan tuon jakopään kun ottaa ajoissa haltuun, nii ei yllätä. Tuon jakopään kun teettää kunnolla lienee 3 K€..? Toki itte tehtynä paljon halvempaa. Jos vain osaamista itsellä on, säästyy pitkä penni töiden osalta.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6
Jakopäästä ei ole huoltokirjan mukaan tehty. Autolla on 110tkm ajettu ja ei mitään rallatusta edes kylmänä. En tiedä virallista suositusta mutta kuulin harrastajalta että menisi yli 200tkm koska alkupään koneissa olisi vahvempi ketju/vai kiristimet? Tehdään kun tulee ajankohtaiseksi. Huoltokirjan mukaan vaihdeltu säännöllisesti öljyjä ja suodattimia.
Takalasin tummennus menee uusiksi.
Tulppien vaihdosta ei tietoa. Nyt siellä on: https://www.ngk.com/ngk-97218-dilfr7b10 ... spark-plug
Mitä mieltä näiden ulkonäöstä. Iridiumtulppia ei kait pitäisi käyttää etanolin kanssa.
Ilmansuodatin on vähän kolhiintuneen näköinen ja menee vaihtoon. BSR:n peltikaukalo asennettu.
Takalasin tummennus menee uusiksi.
Tulppien vaihdosta ei tietoa. Nyt siellä on: https://www.ngk.com/ngk-97218-dilfr7b10 ... spark-plug
Mitä mieltä näiden ulkonäöstä. Iridiumtulppia ei kait pitäisi käyttää etanolin kanssa.
Ilmansuodatin on vähän kolhiintuneen näköinen ja menee vaihtoon. BSR:n peltikaukalo asennettu.
Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6
Kyllä ainakin T7 koneessa iridiumit menee ihan hienosti, niissäkin sitten pitää olla tietysti lämpöarvo käytetyn polttoaineen mukaan.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6
Konehuoneen puhdistelua ja ihmettelyä. Ahtimessa ei välyksiä mutta onko tuo lavoissa tumma palanutta öljyä?
Vaahtopesut ja perään liuotinta.
Muoviosat käsitelty Gtechniq c4.
K&N öljyttävä kartio vanhan BSR suodattimen tilalle. Sumuttelin samalla MAF anturiin yhden pullollisen puhdistusainetta ja maalasin BSR Optiflow -kaukalon uudelleen mustaksi ja 2k-lakalla. Moottoriöljyt on vaihdettu huoltokirjan mukaan reilu 3000km sitten ja edelleen puhtaan keltaiset.
Vaahtopesut ja perään liuotinta.
Muoviosat käsitelty Gtechniq c4.
K&N öljyttävä kartio vanhan BSR suodattimen tilalle. Sumuttelin samalla MAF anturiin yhden pullollisen puhdistusainetta ja maalasin BSR Optiflow -kaukalon uudelleen mustaksi ja 2k-lakalla. Moottoriöljyt on vaihdettu huoltokirjan mukaan reilu 3000km sitten ja edelleen puhtaan keltaiset.
Re: Ensimmäinen Saab 9-3 Aero SC 2.8T V6
Siistit kajarien asennukset ovissa! Suodatinta ei parane öljytä.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero