Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Noni sain toimivan tilalle. Aspas väitettiin, ettei missään liikkees voi kokeilla onko kaikki yhtä huonoja, mut kyl mä löysin kottikärryosastolta renkaan, jossa oli sen verran ilmaa, et sain valikoitua toimivan tilalle. Ja ihan ekalla osu, eli se edellinen tais vaan olla laatupoikkeama...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Näyttää samaa painettaki kottareissa olevan kuin läskissäki
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Läskipyöräkottikärry. Tänään vähä testailin juurakos, niin eteen jäi 0,4 bar ja taakse 0,7 bar. 0,6 bar oli jo aika rypyllä rengas ja varmaan kolahtais vanteelleekki. Ja en mä sillä rypyllä renkaan kohtaloa pelkää, vaan sisäkumin
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Oisit samalla mitannut kolmella mittarilla ja kattonu et näyttääk ne samaaJP_Vette kirjoitti: ↑Pe Touko 14, 2021 16:32
Noni sain toimivan tilalle. Aspas väitettiin, ettei missään liikkees voi kokeilla onko kaikki yhtä huonoja, mut kyl mä löysin kottikärryosastolta renkaan, jossa oli sen verran ilmaa, et sain valikoitua toimivan tilalle. Ja ihan ekalla osu, eli se edellinen tais vaan olla laatupoikkeama...
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Pääsin heittämään vuokratulla sähköläskillä reilun kympin lenkin. Täytyy sanoa että on aika hauska kapistus ja varmasti yks monikäyttöisimmistä polkupyöristä mitä on olemassa. Toisen auton korvikkeeksi ympärivuotiseen käyttöön ja vaikka kärryn vetoon varmasti erittäin pätevä. Ja tietysti lenkkiajoon metsässä
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Nonii tämä ketju on hieman kuollut. Tässä "harrastamisen" ohessa tietenki. Jotta kukaan ei epäile mua fitness-tyypiksi, niin talvella alkanut lenkkeily loppu kuin seinään heti ulkolämpötilan noustua kesälukemiin. Onneksi kotona on ilppi jäähdyttämässä ja autoissakin toimii ilmastoinnit, niin mikäs tässä laiskotellessa on ollut... No samalla kun lenkkeily loppui, niin loppui myös pyöräily satunnaisia muksun kuskaamisia lukuunottamatta. Hiki tulee joka tapaukses, keväällä oli avarat polut ja nyt on vain nokkosia punkkeineen ja sitte viä hyttyset päälle.
No niin tai näin, tänään otin itseäni niskasta kiinni ja kävin paikallisessa Lidlissä hakemassa repullisen tavaraa jääkaapin täytteeksi. Taidan olla foliohattu, kun otin akunki reppuun. Muut sähköpyörä oli silläänsä siinä vain lukittuna mikä missäkin tolpan juuressa.
Sillainhan tää on vähän ankea laji, että jos ei ole pariin kuukauteen liikkunut juuri mitään, niin se pieniki "peruskunto" on sitte tippunu pois. Toisaalta sehän tarkoittaa vain sitä, että pienestäki lenkistä saa sykkeet ylös
Käytännös kun toista käyrää katoin, niin alle 120 oli kaupassa oloa ja muuten sitte ihan vain polkemista. Sähköavustus täysillä, mutta matkavauhti sellainen, ettei se avustus auttanut kuin risteyksistä lähdöissä ja sitte paris ylämäes. Ja koska laiska, niin menin "maastopaineilla" eli kyllä tuo oli aika raskasta settiä tämmöselle rapakuntoselle läskille
No nyt kun on iskenyt vähän omantunnon tuskia tästä laiskuudesta, niin katoin huomista työkalenteriaki sillä silmällä, että voisin mennä töihin auton sijaan pyörällä. Sais vähä kilometrejä tällekki investoinnille. Tähän saakka kuitenki tullut Garminin kellon mukaan 22 tallennettua suoritusta ja kilometrejä sitten tämän verran:
Huippunopeus taisi tulla Mänttä-Vilppulan golf-kentän läpi menevällä tiellä, ellen ihan väärin muista.
Silläki kiihdyttelyllä loppu jaloista liike kesken, kun on inan maastovälitetty tää pyörä.
Muutenhan tää on ihan huippupeli tauonki jälkeen. Huomenna heitän asfalttikeikan töihin ja perjantaina varmaan käyn testaamassa Yyterin dyynillä kuinka hyvin hiekka tarttuu ketjuöljyyn. Sen jälkeen onki taas lasten kuskailua ja ehkä satunnaisia maastokierroksia, jos vaan hyttysiä siedän. Totaalisesti ei voi lopettaa, koska syksyn ja talven aikana tarttis sitte tarpoa satoja kilometrejä ihan työajoa tällä. Eli ei. Tää ketju ei ole unohdettu, tämä on vain ollut motivaatiotauolla
No niin tai näin, tänään otin itseäni niskasta kiinni ja kävin paikallisessa Lidlissä hakemassa repullisen tavaraa jääkaapin täytteeksi. Taidan olla foliohattu, kun otin akunki reppuun. Muut sähköpyörä oli silläänsä siinä vain lukittuna mikä missäkin tolpan juuressa.
Sillainhan tää on vähän ankea laji, että jos ei ole pariin kuukauteen liikkunut juuri mitään, niin se pieniki "peruskunto" on sitte tippunu pois. Toisaalta sehän tarkoittaa vain sitä, että pienestäki lenkistä saa sykkeet ylös
Käytännös kun toista käyrää katoin, niin alle 120 oli kaupassa oloa ja muuten sitte ihan vain polkemista. Sähköavustus täysillä, mutta matkavauhti sellainen, ettei se avustus auttanut kuin risteyksistä lähdöissä ja sitte paris ylämäes. Ja koska laiska, niin menin "maastopaineilla" eli kyllä tuo oli aika raskasta settiä tämmöselle rapakuntoselle läskille
No nyt kun on iskenyt vähän omantunnon tuskia tästä laiskuudesta, niin katoin huomista työkalenteriaki sillä silmällä, että voisin mennä töihin auton sijaan pyörällä. Sais vähä kilometrejä tällekki investoinnille. Tähän saakka kuitenki tullut Garminin kellon mukaan 22 tallennettua suoritusta ja kilometrejä sitten tämän verran:
Huippunopeus taisi tulla Mänttä-Vilppulan golf-kentän läpi menevällä tiellä, ellen ihan väärin muista.
Silläki kiihdyttelyllä loppu jaloista liike kesken, kun on inan maastovälitetty tää pyörä.
Muutenhan tää on ihan huippupeli tauonki jälkeen. Huomenna heitän asfalttikeikan töihin ja perjantaina varmaan käyn testaamassa Yyterin dyynillä kuinka hyvin hiekka tarttuu ketjuöljyyn. Sen jälkeen onki taas lasten kuskailua ja ehkä satunnaisia maastokierroksia, jos vaan hyttysiä siedän. Totaalisesti ei voi lopettaa, koska syksyn ja talven aikana tarttis sitte tarpoa satoja kilometrejä ihan työajoa tällä. Eli ei. Tää ketju ei ole unohdettu, tämä on vain ollut motivaatiotauolla
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Ompas siinä sukunäköä, ja vielä joustokeulalla Ja joitain varusteita, jotka pitää itekki laittaa. Lokasuojat ekana ennen talvea ja jalka... Onko tuo kuinka hutera? Jostain bongasin, että nää (akulliset) läskit olis painopisteeltään niin korkeita, että jalka on vähän epävarma. Toki tuossa kuvassa tuo on maastossa, eli ei se ihan huono voi olla...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Kyl se toimii ja pitää pystyssä suhteellisen tasasella.
Toki maastossa useemmin kantoon laittaa polkimesta.
Loksut on aika ehdoton vesikelillä. Tarakka joku yleismalli, ihan hyvä sekin nin saa järkkärin sinne, ettei repussa tarvi kanniskella.
Toki maastossa useemmin kantoon laittaa polkimesta.
Loksut on aika ehdoton vesikelillä. Tarakka joku yleismalli, ihan hyvä sekin nin saa järkkärin sinne, ettei repussa tarvi kanniskella.
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Jos löytäsi pidemmän version minkä sais kiinni tuohon ylempään takahaarukkaan, niin saisi paremman tukipinta-alan sekä nojapisteen ylemmäksi suhteessa painopisteeseen.
Jos vähänki miettii maaston puolelle ni mahollisimman isotassunen koipi varmaan on kanssa asia, mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Ja aikoinaan ihan perusfillarikin kaatu aina tietyllä asfalttipihalla auringossa, kun koipi oli vaan metalliputki ilman tassua ja asfaltti vähän pehmeetä mallia; asfaltti siis suli aina koiven alta paahteella, eli tassu kannattaa joka tapauksessa olla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Tässä mallissa pituussäätö pikalukituksella. Pysyy tukevasti pystyssä n 10’ kallistuksella, ei ole tarvinnut säädellä.
Tönii ei tarvi, järkikin sanoo ettei kolmen pisteen varassa ole kovin tukeva kun alin sivu on lyhyt.
Jos epätasaista, suosiolla puutavasten, poljin kannolle/kivelle tmv tuki. Tai sit vaa kippaa suosiolla kylellee, kaatuu se p3rkele kuitenkin
Tönii ei tarvi, järkikin sanoo ettei kolmen pisteen varassa ole kovin tukeva kun alin sivu on lyhyt.
Jos epätasaista, suosiolla puutavasten, poljin kannolle/kivelle tmv tuki. Tai sit vaa kippaa suosiolla kylellee, kaatuu se p3rkele kuitenkin
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Joo kaatuu ne kuitenki. Viimeks tänään. Tosin ei tästä, mut kyl niitä luovia paikkoja löytyy ihan leikkipuistojen laidoiltaki, tosin nää on just niitä paikkoja kun se tarttis kaataa etukäteen valmiiks. Kuva on vain demostrointimieles, ei oikeasta elämästä
Sillainhan tuo oli hyvä paikka, et ite pääsi ite kiipeen tuon penkin avulla pois kyydistä. Vaatii ison kallistuskulman ja vähän akrobatiaa, et kyytiläisen kans pääsee ite tangon yli
Tänään hokasin pienen voi kyynel -tilanteen:
Paksusta teipistä huolimatta istuin on syöny itsensä sekä teipin että rungon maalin läpi Aluks vähän kirosin, kunnes tajusin kuitenki, et täähän on pohjimmiltaan rymypyörä ja tän kans kuuluu kolistella kiviä ja kaatua hallitsemattomasti jne. Eli ei tää pieneen hankauskulumaan kuole...
Sillainhan tuo oli hyvä paikka, et ite pääsi ite kiipeen tuon penkin avulla pois kyydistä. Vaatii ison kallistuskulman ja vähän akrobatiaa, et kyytiläisen kans pääsee ite tangon yli
Tänään hokasin pienen voi kyynel -tilanteen:
Paksusta teipistä huolimatta istuin on syöny itsensä sekä teipin että rungon maalin läpi Aluks vähän kirosin, kunnes tajusin kuitenki, et täähän on pohjimmiltaan rymypyörä ja tän kans kuuluu kolistella kiviä ja kaatua hallitsemattomasti jne. Eli ei tää pieneen hankauskulumaan kuole...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Joo. Nyt viittii rymytä mettäs ku ei tarvii enää pelätä jälkii
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
^^Se hissitolppa auttaa myös tuohon pulmaan
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)
Ekal sivul on kuva kun seisot fillari jalkovälissä mut ei siitä oikein hahmota kuinka korkee toi oikein on.
Piti oikein ite testata omaa fillarii minkä runkoputki istuu hyvin tukevasti nivusissa jos nousee seisoon satulan eteen et miten siihen pääsee kyytiin ilman ettei nosta jalkaa satulan yli niin eipä siinä ihmeellistä ollut, toki mä oon vuoskaudet harjoitellu matkaenskojen kanssa joissa ei toivoakaan heittää jalkaa tarakan yli
Otan siis tankost ja satulast kiinni ja seison kohtisuoraa pyörää kohti ja siitä jalka koukus ylös ja yli..
Piti oikein ite testata omaa fillarii minkä runkoputki istuu hyvin tukevasti nivusissa jos nousee seisoon satulan eteen et miten siihen pääsee kyytiin ilman ettei nosta jalkaa satulan yli niin eipä siinä ihmeellistä ollut, toki mä oon vuoskaudet harjoitellu matkaenskojen kanssa joissa ei toivoakaan heittää jalkaa tarakan yli
Otan siis tankost ja satulast kiinni ja seison kohtisuoraa pyörää kohti ja siitä jalka koukus ylös ja yli..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992