MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mut onko autoja vai peltoautoja? Toi TK:n halpis ei siis vastaa myyntikuvia. Kävin koeajamas sen jo vuosi sitte ja on aika totinen projekti :D
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
mttm
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja mttm »

Totta, hinnoista päätellen autoista puhutaan nyt :wink:
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja tetammi »

JP_Vette kirjoitti:
Ma Elo 09, 2021 21:58
Se on varma ilmastomuutostalvi pitkästä aikaa jos mä laitan talvilelun :D Eli jo lasten pulkkamäkihaaveiden nimissä tarttee ostaa etuveto.
Ihan kuten mun ostaessani dusterin, koko talvena kahtena päivänä lunta :lol:

Niitä muuten sais kymppitonnilla jo melko uusia :wink:

Mä meinasin avolla sun omaasi mut toki toi diisseliki ois myymättä :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Iskin silmän tähän:

https://m.nettiauto.com/skoda/octavia/1 ... 7&vifNav=Y

Kuva

Soitinki tuosta jo ja rahotus olis "inhimillinen". Mutta toisaalta sit katoin Motonetistä et VAG-öljyt maksaa kolme kertaa mitä GM:n eli se on jo kahdella öljynvaihdolla satanen vuoteen. Sitte kaikki egr-huolet ja muut onnettomat, niin sillähän maksaa Saabin kulutuslisää. Ja sillä 6000 € hinnanerotuksella maksaa sen perän, kartaanin ja jotain muuta. Ja molemmat olis 10 vuotta vanhoja vajaa 300 tkm ajettuja paskoja. Eli peltoautoaihiosta tehtävä XWD-käyttis olis sittenki fiksu valinta?
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja AZP »

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ankee tota olis mummulaan kiskoa lumituiskus. Ja hyvälläki kelillä...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24008
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tuohon asentaa helposti sähköavusteisen napa pyörän ni ei tarvii ku nauttia...


nähdäänkö me klubitoveri viikonloppuna mäkeä laskemassa läskipyörällä???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Se oliski melkonen hienous, kun tekis vetävän kärryn polkupyörään! :D

Ei nähdä läskipyörälaskua mun toimesta.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kuva

Sanoin, et kun puhelimes luvattiin 6000 € ja perä maksaa Maptunilla 2000 €, niin tarjoan 4000 €. Ja kauppakirjaan tietty vika ylös. Lupas palata huomenna asian tiimoilta. Siinä on vaan silti tämmönen mutta:

Kuva

Eli jos raikkarikotelo on vuotanu kolme vuotta seissees autos, niin mä kuolen hengenahdistukseen. Ja millään poppaskonstilla home ei lähde. Ja henkeä ahdistaa jo varttin koeajon jälkeen sen verran, että ei naurata. Eli en tiä. Peltoautoprojekti edelleen, vaikka sitte neljällä tonnillaki...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
mttm
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja mttm »

Miten muuten ilmenee tuossa peltoautossa, että perä on vaihtokunnossa? Täristääkö ajaessa vai?
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

En sitä diagnosoinu yhtään. Lähinnä otti päähän ajaa reilun tunnin reissu toteamaan vikaherja. Tingin vaan pahimman mukaan kun paskana se on kuitenki. Jos ei ookkaa, niin säästyneen rahan voi sit käyttää muuhun. Loppuun ajettu romu, joka on vuosia maannu romulaanilla valmiin vian kera, niin ei sen kans kannata hirmuisesti maalailla sateenkaaria ja yksisarvisia. Jos saa halvalla niin otan riskin, jos en, niin hukatkoot jollekki muulle :)

Toisaalta jos se olis helppo ja halpa vika mallia "putsaa moskat ja uutta öljyä tilalle", niin kai se olis jo korjattu?
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
mttm
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja mttm »

Ok, sen takia kysyin kun en oo törmännyt aiemmin perävikoihin NG kolkeissa.

Joo, ja jos olis helppo ongelma niin eiköhän olisi jo hoidettu kuntoon.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No yhdellä tutulla meni perä vaihtoon kun nyki kiihdyttäes. Mut onko se perän vaihto helpoin vai tavallaan hinnaltaan järkevin, niin sitä en tiä. Jos kauppoihin pääsen tosta niin toki ekana luen Techillä koodit ja sitte öljyt vaihtoon. Noissahan on Haldexin öljyiski vaihtoväli muistaakseni 1 vuosi / 30 tkm ja muistaakseni huoltokirjas ei ollu sanallakaa mainittu mitään nelivetoon liittyvää :roll: Eli ehkä on kunnos, ehkä jopa on öljyä, ehkä jopa se vähäki on karannu stefan ohi kytkimeltä perän puolelle. Tai sit vain hiiret on tehny pesän sähköliittimen päälle.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kuva
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1742
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: MY08 9-3 SC BioPower

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Saadaanko tähän jatkoksi projektitopic? :)
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Vastaa Viestiin