9000 viritys
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Syys 10, 2021 13:13
9000 viritys
Onko mitään muuta mitä pitäisi/voisi/kannatais tehdä 9000 kun siinä on jo isompi välijäähy,isompi turbo, t7 mankkuvena, latutus, sport ilmanputsari?
Re: 9000 viritys
Mikä vuosimalli ja konekoko?
Mikä turbo nyt kiinni?
Minkä kokoinen dp ja putkisto?
Mikä stage eli virisofta tehty?
Mikä turbo nyt kiinni?
Minkä kokoinen dp ja putkisto?
Mikä stage eli virisofta tehty?
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Syys 10, 2021 13:13
Re: 9000 viritys
1996 1,985dm³,BorgWarner Schwitzer S200G 318807 Turbo,dp vakio koko ja putkisto vakio mutta yks änkkä pois eli kaikki katit su muut o siä, stage 1 ja moottori ohjaus t7 mankkuvenalle.
Re: 9000 viritys
Downpipe nyt ainakin kannattaa vaihtaa isompaan. Se ahdistaa jo vakioturbollakin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Syys 10, 2021 13:13
Re: 9000 viritys
Onko tietoo mistä semmosia avarampia dp löytyy
Re: 9000 viritys
Viriputkilta esim maptun ja putkivalmistajilla kuten martelius jne löytynee uusia 3" dp.
Tai ostoilmoitus foorumille niin jollain saattaa löytyä purkuautosta. Noita 3" dp + racekat + läpivitauspöntöillä putkisto joskus teki foorumilla vaikuttanut mossemies niin sellainen käytettynä on ainakin vahva ja kestävä.
Dp isontaminen on muutettava softaan.
Tai ostoilmoitus foorumille niin jollain saattaa löytyä purkuautosta. Noita 3" dp + racekat + läpivitauspöntöillä putkisto joskus teki foorumilla vaikuttanut mossemies niin sellainen käytettynä on ainakin vahva ja kestävä.
Dp isontaminen on muutettava softaan.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Syys 10, 2021 13:13
Re: 9000 viritys
Kiitos tiedosta
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Syys 10, 2021 13:13
Re: 9000 viritys
Mistäköhän näitä ohjelman muutoksia pelkästään dp:n vaihdon takia voi ostaa, autossa on vakio tekniikalle tehty stage 1 ja joku ohjelman muutos t7 venalle.
Re: 9000 viritys
Omiin ottanut klubilla vaikuttavilta softaajilta, paikkakunnastasi riippuen joku voi sattua lähellekin.
Noita softaajia on mm vesa67, suorsa, nappe, jcarlson jne kun kaikkia nykyisiä en edes tiedä.
Noita softaajia on mm vesa67, suorsa, nappe, jcarlson jne kun kaikkia nykyisiä en edes tiedä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Syys 10, 2021 13:13
Re: 9000 viritys
Onko ohjelma välttämätön dpn jälkeen?
Re: 9000 viritys
Ainakin omassa 2.3T oli välttämätön. Eli oli alunperin omassa vakiolle raudalle tehty stage 2 ja tuli vaihdettua isompi ic, 3" dp sekä 3" 200cel racekat niin ei kyllä toiminut enää kunnolla kun veti seoksia pieleen..
Ajoin jonkun päivän ja oli etukäteen hämeenlinnaan varattu softaus, onneksi ei tullut kengitettyä kun kävi nimittäin turbon lähtiessä puhaltaa aikasen laihalla.
Tosin mulla samalla softauksella revittiin sitten ulos se mitä tuosta koneesta noilla raudoilla ja vakio aeron t15 nätisti sai.
Ajoin jonkun päivän ja oli etukäteen hämeenlinnaan varattu softaus, onneksi ei tullut kengitettyä kun kävi nimittäin turbon lähtiessä puhaltaa aikasen laihalla.
Tosin mulla samalla softauksella revittiin sitten ulos se mitä tuosta koneesta noilla raudoilla ja vakio aeron t15 nätisti sai.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: 9000 viritys
Mikä ihmeen kulkutauti tää nykyisin on että joskus paljonkin ajetut autot pitää pilata kaiken laisilla softavirityksillä ja "kaatopaikkabensa" metanoli päivityksillä.
Aika iso osa näistä kun vielä on niitä jota sitten tehdään että saadaan halvalla tehoja ja kaikki muu tekniikka kuten kytkin,jarrut jne. ei ole edes tarkoitettu millekään 300 hevosvoiman virityksille.
Huvittaa kun lukee noita nettiauton ja muiden myynti ilmoituksia.
Itse en ainakaan ostaisi autoa jossa on paljon kilometrejä ja jonkun "Ranen" purkki viritys
Usein näkyy sekin että etsitään joku harrastelija tai nurkkapaja joka päivittää softan mahdollisimman halvalla.
Aika vanha ja monasti paikkansa pitävä totuus on sekin että halvat remppamiehet tekee jatkossa kalliiksi tulevia vaurioita
Voihan se olla että niitäkin on jotka osto innoissaan lankeaa suureen tehoon ajattematta mitään muuta.
Toinen nykyinen mantra on että öljypohja ja sihti putsattu.
Väkisinkin tulee mieleen että onko putsaamisen syy se että jotain on tukkeutumisesta ollut jo haittaa.
Käsi sydämellä että moniko tavallinen perus saabisti on edes moisia koskaan tehnyt ja onko edes tarvetta jos auto on hyvin hoidettu ja tarpeeksi laadukasta öljyä käytetty ja tarpeeksi usein vaihdettu myös suodatin?
Itse olen aina käyttänyt Mobilin 1 synteettistä
Aika iso osa näistä kun vielä on niitä jota sitten tehdään että saadaan halvalla tehoja ja kaikki muu tekniikka kuten kytkin,jarrut jne. ei ole edes tarkoitettu millekään 300 hevosvoiman virityksille.
Huvittaa kun lukee noita nettiauton ja muiden myynti ilmoituksia.
Itse en ainakaan ostaisi autoa jossa on paljon kilometrejä ja jonkun "Ranen" purkki viritys
Usein näkyy sekin että etsitään joku harrastelija tai nurkkapaja joka päivittää softan mahdollisimman halvalla.
Aika vanha ja monasti paikkansa pitävä totuus on sekin että halvat remppamiehet tekee jatkossa kalliiksi tulevia vaurioita
Voihan se olla että niitäkin on jotka osto innoissaan lankeaa suureen tehoon ajattematta mitään muuta.
Toinen nykyinen mantra on että öljypohja ja sihti putsattu.
Väkisinkin tulee mieleen että onko putsaamisen syy se että jotain on tukkeutumisesta ollut jo haittaa.
Käsi sydämellä että moniko tavallinen perus saabisti on edes moisia koskaan tehnyt ja onko edes tarvetta jos auto on hyvin hoidettu ja tarpeeksi laadukasta öljyä käytetty ja tarpeeksi usein vaihdettu myös suodatin?
Itse olen aina käyttänyt Mobilin 1 synteettistä
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: 9000 viritys
Se on autoharrastaminen vähän sellaista, että toiset tykkää virittää ja toiset tykkää entisöidä.
Metanolilla ei taida kulkea kenenkään saab. Valveutuneet harrastajat päivittävät autoaan kokonaisuutena, eivätkä hae pelkkää tehoa. Harrastelijat tuntuvat tekevän hyviä softia. Ja jos se auto on muutettu etanolilla toimivaksi (johon valtiokin kannustaa), niin järkevää on myös puhdistaa öljypohja ja sihti ennakoivasti, ennen kun mitään menee tukkoon.
Virittäjiä on monenlaisia mutta uskoisin, että saabisteissa on paljon sellaisia jotka asiasta ymmärtävät. Erityisen hyvä on, että täällä kysytään ja keskustellaan asioista koska siinä todennäköisesti oppii jotain uutta.
Re: 9000 viritys
Sorry. siis Etanolia
Sitä lienee suuri osa nykyisistä polttoaineesta.
Pikku virkistely on aivan ok kun se tehdään järkevästi eikä juuri paljon ajettuhin "kehäraakkeihin".
Shellin V-power on lähinnä vanhan aikaista ja siinäkin tippa tuota kierrätysjätteistä tislattua
itse en muuta ole käyttänyt kuin joskus pakosta jos sattuu ole maan vähissä eikä muuta 98 ole tarjolla.
Tuosta on muuten sellainen racing versiokin olemassa oktaaniluku ja tehot vähän paremnmat mutta ei saa mistään pumppuasemasta vaan lähinnä kisapolttoaine.
Eipä nuo formulatkaan taida tuolla julkis aseman polttoaineella taida kulkea.
Tuli muuten mieleen hauska pilkun viilaus kun lakiteksti on usein sitä.
"Ajoneuvolle (henkilö-, paketti- ja kuorma-auto), jota käytetään muulla voimalla tai polttoaineella kuin moottoribensiinillä, määrätään käyttövoimaveroa. Käyttövoimaveron määrä ei perustu päästöihin."
Millä perustella sitten nykyinen polttoaine on enää bensiiniä?
Yleiseastihän puhutaan vain polttoaineeasta.
Minusta ei taida olla jos ajatellaan vanhan bensiinin tislaus ja nimitys mallia
Toinen hassu juttu että tuon kaavion mukaan sähköautoissa on suurenpi vero kuin dieseleissä?
https://www.veronmaksajat.fi/Asunto-ja- ... c#04e6c9e8
Sitä lienee suuri osa nykyisistä polttoaineesta.
Pikku virkistely on aivan ok kun se tehdään järkevästi eikä juuri paljon ajettuhin "kehäraakkeihin".
Shellin V-power on lähinnä vanhan aikaista ja siinäkin tippa tuota kierrätysjätteistä tislattua
itse en muuta ole käyttänyt kuin joskus pakosta jos sattuu ole maan vähissä eikä muuta 98 ole tarjolla.
Tuosta on muuten sellainen racing versiokin olemassa oktaaniluku ja tehot vähän paremnmat mutta ei saa mistään pumppuasemasta vaan lähinnä kisapolttoaine.
Eipä nuo formulatkaan taida tuolla julkis aseman polttoaineella taida kulkea.
Tuli muuten mieleen hauska pilkun viilaus kun lakiteksti on usein sitä.
"Ajoneuvolle (henkilö-, paketti- ja kuorma-auto), jota käytetään muulla voimalla tai polttoaineella kuin moottoribensiinillä, määrätään käyttövoimaveroa. Käyttövoimaveron määrä ei perustu päästöihin."
Millä perustella sitten nykyinen polttoaine on enää bensiiniä?
Yleiseastihän puhutaan vain polttoaineeasta.
Minusta ei taida olla jos ajatellaan vanhan bensiinin tislaus ja nimitys mallia
Toinen hassu juttu että tuon kaavion mukaan sähköautoissa on suurenpi vero kuin dieseleissä?
https://www.veronmaksajat.fi/Asunto-ja- ... c#04e6c9e8
Re: 9000 viritys
Takaisin asiaan, eli kannattaa se koko putki laittaa 3” saman tien. Miksi jättää vaiheeseen.
Stage 1 vakiohiluille tehtynä ei merkittävästi purken vaihdolla miksikään muutu, mutta hyödyn saa vasta kun tekee sopivan softan. Sanoisin, että kannattaa suosiolla laittaa penkissä, on kuitenkin ahdinki. Eti kuin vakiona, niin perus perstuntumalla säätö on vähän niin ja näin.
Siitä eteenpäin sitten tarvii seuraavaksi suuttimet ja bensapumpun. Cooleria, Isompaa ahdinta, kytkin, lavallinen laatikoita, vetoniveliä jne.
Sitte joskus voi miettiä sitä ilmanputsaria.
Stage 1 vakiohiluille tehtynä ei merkittävästi purken vaihdolla miksikään muutu, mutta hyödyn saa vasta kun tekee sopivan softan. Sanoisin, että kannattaa suosiolla laittaa penkissä, on kuitenkin ahdinki. Eti kuin vakiona, niin perus perstuntumalla säätö on vähän niin ja näin.
Siitä eteenpäin sitten tarvii seuraavaksi suuttimet ja bensapumpun. Cooleria, Isompaa ahdinta, kytkin, lavallinen laatikoita, vetoniveliä jne.
Sitte joskus voi miettiä sitä ilmanputsaria.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.