VAGien kanssa kärvistelyä
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Piti pitkästä aikaa ihan tunnuksilla sivuilla käydä, kun tuosta 1,8 TSI koneesta oli huonoja kokemuksia monta vuotta sitten Seat Altea XL autossa . Oli vuosimallia 2008 siis tuo Espanjan Volkkari , vuonna 2015 hyppäsi ketju varoittamatta , kun ajettu oli 170tkm.
No täysi kansiremppa siitä seurasi ja lasku 2500 euroa . Ja oli ajettu mm long-life öljyillä max 15tkm ennen öljynvaihtoa ja 90% maantie ajoa..
Ja meni 165tkm ajettuna niiden hienojen pystyyn jäävien lasinpyyhkimien 500e moottori sadekeilllä, siis meni pyyhkimien varret kunnolla solmuun siitä hyvästä . Niin ja pian oston jälkeen , 128tkm ajettuna apukuskin lasin vaijeri poikki , juuri joulun pyhinä ja keli -26c , kirkkaalla teipillä tukittuna se 3cm rako ylhäältä , ajelin viikon että pääsi korjaukseen . Luokattoman lapsellista laatua sen vaijerin materiaalivahvuus. Vaikka ostin NS long-life polttimoita , niitä meni ihan liian usein .
Ja se "sukkahousu materiaali" verhoilu ovissa..
Joo ja muutenkin hyvää VAG-laatua oli 150tkm ajettuna molemmat takapyörien laakerit täysin loppu ,
No täysi kansiremppa siitä seurasi ja lasku 2500 euroa . Ja oli ajettu mm long-life öljyillä max 15tkm ennen öljynvaihtoa ja 90% maantie ajoa..
Ja meni 165tkm ajettuna niiden hienojen pystyyn jäävien lasinpyyhkimien 500e moottori sadekeilllä, siis meni pyyhkimien varret kunnolla solmuun siitä hyvästä . Niin ja pian oston jälkeen , 128tkm ajettuna apukuskin lasin vaijeri poikki , juuri joulun pyhinä ja keli -26c , kirkkaalla teipillä tukittuna se 3cm rako ylhäältä , ajelin viikon että pääsi korjaukseen . Luokattoman lapsellista laatua sen vaijerin materiaalivahvuus. Vaikka ostin NS long-life polttimoita , niitä meni ihan liian usein .
Ja se "sukkahousu materiaali" verhoilu ovissa..
Joo ja muutenkin hyvää VAG-laatua oli 150tkm ajettuna molemmat takapyörien laakerit täysin loppu ,
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Eipä tarvitse vielä kärvistellä.
Kohde useamman päivän huollossa ja ei moitteita. Jakoketjukin vasta vuoden ikäinen. Auto itsestään tietysti vanha kuin taivas vm2011 ja 161tkm.
-Vähän tuli ehkä liioiteltua kun tilasin työnä kaksinkertaisen moottorinhuuhtelun, puristuspaineiden mittauksen, öljypohjan irroituksen ja putsauksen muiden huoltotöiden lisäksi. No jospa tämä helpottaisi omaa kärvistelyä.
19euron katsuri löi puhtaan kupongin kouraan ja ajelin tyytyväisenä pappa-autollani kotiin.
Seuraavana haasteena sitten Brera 3.2V6 JTS Q4. Ostettu näkemättä etänä. Oletan että tässä on etämyynnin kaupanpurulle mahdollisuus jos näyttää aivan toivottomalta.
Kohde useamman päivän huollossa ja ei moitteita. Jakoketjukin vasta vuoden ikäinen. Auto itsestään tietysti vanha kuin taivas vm2011 ja 161tkm.
-Vähän tuli ehkä liioiteltua kun tilasin työnä kaksinkertaisen moottorinhuuhtelun, puristuspaineiden mittauksen, öljypohjan irroituksen ja putsauksen muiden huoltotöiden lisäksi. No jospa tämä helpottaisi omaa kärvistelyä.
19euron katsuri löi puhtaan kupongin kouraan ja ajelin tyytyväisenä pappa-autollani kotiin.
Seuraavana haasteena sitten Brera 3.2V6 JTS Q4. Ostettu näkemättä etänä. Oletan että tässä on etämyynnin kaupanpurulle mahdollisuus jos näyttää aivan toivottomalta.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Onnea hankinnasta! Talvella kannattaa muistaa, että pitkä painallus hauskanapista parantaa kivanpitoa
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Tuhlasin kaksi euroa traficomiin ja tutkailin tullin veropäätöksen ja rekisteröintikatsastuksen päivämäärät niin tuli outo fiivis.
Jää tällä kertaa omalta osalta väliin. Pari tonnia halvemmalla kun ois saanut, niin esim. viiden tonnin korjauskulut eivät olisi tuntuneet niin tylyiltä.
Vastapuoli suhtautui aiheeseen lakia tyylikkäästi noudattaen, eikä ruvennut vinkumaan mitään toimituskuluja tai muuta höpöhöpöä.
No rahat eivät kyllä ole vielä palanneet tilille, mutta oletan että tulevat lähipäivinä.
Jotta pysyttäisiin otsikossa edes ohimennen niin lohdutukseksi itselleni voisin harkita 1.8TFSI M6 ecun softaamista.
-Onko näin vanhasta aiheesta kokemusta, tai muistia enää?
-Luisteleeko kytkin kuin 9-3:ssa aikoinaan?
Porttiteoriana siihen kovempaan rautaan sitten tulevaisuudessa
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
3BG:ssä on originaalit Xenon-umpiot ja hätäpäissään vaihdoin jo polttimot mutta nyt kun tuli pimeää, niin tilanne on ihan toivoton. Synkkää on se siihen nähden että kyseessä on Xenon-valot.
Johtopäätöksenä tästä seuraavaksi sitten projektorien vaihto, ilmeisesti kahdessakymmenessä vuodessa niihinkin tulee paistopintaa heijastimiin. Tästä seuraa kysymys, onko hyötyä vaihtaa alkuperäiset ehjät ballastit uusiin? Tuohon umpioon saa kyllä mukavasti vaikka tarvikemallit tilalle.
Johtopäätöksenä tästä seuraavaksi sitten projektorien vaihto, ilmeisesti kahdessakymmenessä vuodessa niihinkin tulee paistopintaa heijastimiin. Tästä seuraa kysymys, onko hyötyä vaihtaa alkuperäiset ehjät ballastit uusiin? Tuohon umpioon saa kyllä mukavasti vaikka tarvikemallit tilalle.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Allekirjoituksen Folkkari käynnistyy huonosti puolilämpimänä. Kylmänä hehkutuksen jälkeen ok ja johdon päästä hörähtää aina heti, mutta kun ajaa vaikka 5 km kauppaan ja siellä tekee ostokset, niin kotiin lähtiessä startti on toisinaan pitkä. Toistaiseksi on vielä lähtenyt aina sahailun jälkeen käyntiin, mutta onhan tuo ärsyttävää. Onko hajua, että onko tää vika vai ominaisuus? Eli eikö tuo vaan "tajua" hehkuttaa puolilämmintä konetta oikein...
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Olikohan näissä sellainen starttiongelma, että startti pyörittää liian hitaasti jotta käynnistyslupaa tulisi. Pitkällä startilla tuo lupa sitten tulee kuitenkin. tjsp...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Laittaisin koneen vesianturille all-in.
Tuollaista starttiominaisuutta en 1.9 pumppareihin suostu yhdistämään, lienee uudempien keksintöjä?
Tuollaista starttiominaisuutta en 1.9 pumppareihin suostu yhdistämään, lienee uudempien keksintöjä?
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Kerrotko tarkemmin?
Eilen luin vikakoodit, tuli mm. Polttonesteen lämpötila-anturi P1162 satunnainen ja nokka-akselin asentotunnistin P3008 staattinen. Vaikuttaakohan nää asiaan...
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
https://www.vwaudiforum.co.uk/forum/sho ... post383433
https://www.motonet.fi/fi/tuote/373603
https://www.youtube.com/watch?v=k6OtKMfZdk0
Tuolla ainakin kohtuullista aloittaa vaikka jonkun verran kaveri tuossa filmillä huokailee. Pienen googletuksen jälkeen pakko kyllä perua tuo "all-in", jonkun verran löytyy muitakin mahdollisia vikoja, tosin useimmiten liittyvät sitten kuuman moottorin käynnistämiseen.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/373603
https://www.youtube.com/watch?v=k6OtKMfZdk0
Tuolla ainakin kohtuullista aloittaa vaikka jonkun verran kaveri tuossa filmillä huokailee. Pienen googletuksen jälkeen pakko kyllä perua tuo "all-in", jonkun verran löytyy muitakin mahdollisia vikoja, tosin useimmiten liittyvät sitten kuuman moottorin käynnistämiseen.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Kiitos, nyt tuli hyvät linkit!
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Vesianturi vaihdettu neuvojen mukaisesti!
Mutta nytköhän tää ikiliikkuja lopulta hajos? Passatti ei meinaa pysyä käynnissä. Käynnistyy ensin sievästi ja kun vähän aikaa on antanut käydä, alkaa käynti muuttua ensin vähän ja sitten vähän enemmän katkonaiseksi / tutisevaksi ja lopulta sammuu. Auton sisälläkin tuntuu sellainen heilumisliike tuon huonnon käynnin alkaessa.
Tän sammumisen jälkeen sitten pitää startata toooodella pitkään, joku 20-30 sekuntia putkeen, ennen kuin hörähtää uudelleen käyntiin käydäkseen taas sellaisen 5-10 min kunnes sammuu.
Kierroksia enemmän annettaessa eli ajossa ei sammu, mutta ei tuolla uskalla oikein lähteä mihinkään, kun risteykseen saattaa sammahtaa ja ei sitten käynnistykään enää, paitsi jos akku on ihan täysi ja saa pyöritellä sitä starttia taas ikuisuudelta tuntuvan ajan.
Eli saakohan se ilmaa jostakin polttoaineletkuihin vai mitä ihmettä? Onko foorumin päivystäville VAG-osaajille tuttu tilanne? Vielä en ole kerennyt vikakoodeja tuosta lukemaan. Dieselsuodattimen vaihdoin, mutta sillä ei ollut vaikutusta.
Mutta nytköhän tää ikiliikkuja lopulta hajos? Passatti ei meinaa pysyä käynnissä. Käynnistyy ensin sievästi ja kun vähän aikaa on antanut käydä, alkaa käynti muuttua ensin vähän ja sitten vähän enemmän katkonaiseksi / tutisevaksi ja lopulta sammuu. Auton sisälläkin tuntuu sellainen heilumisliike tuon huonnon käynnin alkaessa.
Tän sammumisen jälkeen sitten pitää startata toooodella pitkään, joku 20-30 sekuntia putkeen, ennen kuin hörähtää uudelleen käyntiin käydäkseen taas sellaisen 5-10 min kunnes sammuu.
Kierroksia enemmän annettaessa eli ajossa ei sammu, mutta ei tuolla uskalla oikein lähteä mihinkään, kun risteykseen saattaa sammahtaa ja ei sitten käynnistykään enää, paitsi jos akku on ihan täysi ja saa pyöritellä sitä starttia taas ikuisuudelta tuntuvan ajan.
Eli saakohan se ilmaa jostakin polttoaineletkuihin vai mitä ihmettä? Onko foorumin päivystäville VAG-osaajille tuttu tilanne? Vielä en ole kerennyt vikakoodeja tuosta lukemaan. Dieselsuodattimen vaihdoin, mutta sillä ei ollut vaikutusta.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
^Mites se nokka-akselin asentotunnistin, josta mainitsit tuossa ylempänä vikakoodien luvusta. Eikös se sopisi noihin oireisiin, ellei sitten ole jotain fataalimpaa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su Helmi 27, 2022 11:15
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Mulla volkkarista oli samat oireet ja siihen joutuu tekemään nokka akseli rempan. Mukava 2000€ remppa. Oli akseli menny sileäksi. Loppu vaiheessa tuota ei saanut edes käyntiin enään.
9-3 2.0t SE -01
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Okei, tuohon ei kyllä enää 2000e laiteta .
Mutta jospa ois pelkkä tunnistin? Vai voisko se aiheuttaa tuota huonoa/epätasaista käyntiä sinänsä...
Mutta jospa ois pelkkä tunnistin? Vai voisko se aiheuttaa tuota huonoa/epätasaista käyntiä sinänsä...
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00