9-5 -02 Aero mystinen vika
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Sain polttoainepainemittarin lainaan. Silloin kun alkaa prötäämään, niin polttoaineenpaineet putoaa aivan samassa 4barista kolmeen.
Ettei vaan olis pumpulle menevissä sähköjohdoissa vikaa... Olisko kellään kytkentäkaaviota?
Satunnaisesti on itseasiassa myös oikean takapyörän abs herjannu...
Ettei vaan olis pumpulle menevissä sähköjohdoissa vikaa... Olisko kellään kytkentäkaaviota?
Satunnaisesti on itseasiassa myös oikean takapyörän abs herjannu...
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Mikset voi uskoa ettei se paikallaan oleva pumppu jaksa syöttää isompaan vastapaineeseen riittävästi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Hetki sitten tilasin uuden...
Tuon, mitä mieltä?
https://www.finjector.com/fin/aem_poltt ... 532004-326
Tuon, mitä mieltä?
https://www.finjector.com/fin/aem_poltt ... 532004-326
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Tuolla tulee pumppupuoli kuntoon. Pääsisitpä vielä rullille mittaamaan seokset korjauksen jälkeen. Tai saahan sen laajakaistan asentaa autoon jos vaan ehtii seuraamaan tositilanteissa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Tuo on tosiaan hyvä pumppu, pikkaisen joudut hiomaan ämpärin pohjastoppareita ja kumikauluksia, että saat sen sopimaan.MikkoT kirjoitti: ↑La Syys 25, 2021 21:06Hetki sitten tilasin uuden...
Tuon, mitä mieltä?
https://www.finjector.com/fin/aem_poltt ... 532004-326
Meidän viiruAerolla on nyt ajettu reilusti yli 150tkm etanolilla tuolla pumpulla, 4bar regulaattori on vielä kuormitusta lisäämässä vakiosuutinten takia, mutta hyvin AEM jaksaa pumpata edelleen.
Ja jos letkua tarvit, niin tuo toimii:
https://www.silikoniletkut.fi/Polttoain ... E85-InTank
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Vaihdoin molemmat uudet liittimet vielä polttoainelinjoihin pumpun päähän, kun tuli ne joskus ostettua paluu puolen liittimen hajottua pumppua vaihtaessa. Painepuolen takaiskuliitin päästi ilmaa heikosti molempiin suuntiin, kun puhalsi. Kun laittoi paineilmaa, niin alkuun räki helvetisti ja sit se alkoi toimimaan... Ettei vika kuitenkin ollut sitten siinä. Pitää kasata tankki paikalleen ja koeajaa vielä ennen kuin uusi pumppu tulee.
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Mulla joskus 00 Aero rötäsi kun piti kiihdyttää traileri perässä. Tukossa ollut alkuperäinen katti aiheutti menohaluttomuutta. Sitten myöhemmin ihan yllättäen moottoritiellä "katosi" yksi mäntä ja syyksi paljastui laiha seos joka johtui huonosta bensapumpusta. Uusi Walbro toimi etanolikäytössä hyvin 4 barin säätimen kanssa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Kiitos tiedosta, ei oo pahan hintaistakaan.Termos kirjoitti: ↑La Syys 25, 2021 21:39Tuo on tosiaan hyvä pumppu, pikkaisen joudut hiomaan ämpärin pohjastoppareita ja kumikauluksia, että saat sen sopimaan.MikkoT kirjoitti: ↑La Syys 25, 2021 21:06Hetki sitten tilasin uuden...
Tuon, mitä mieltä?
https://www.finjector.com/fin/aem_poltt ... 532004-326
Meidän viiruAerolla on nyt ajettu reilusti yli 150tkm etanolilla tuolla pumpulla, 4bar regulaattori on vielä kuormitusta lisäämässä vakiosuutinten takia, mutta hyvin AEM jaksaa pumpata edelleen.
Ja jos letkua tarvit, niin tuo toimii:
https://www.silikoniletkut.fi/Polttoain ... E85-InTank
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Nyt on uusi pumppu ja samahomma. Paineet pysyy vikahetkellä 4 baria molemmilla pumpuilla. Nyt rupea ampumaan ylempää alipaineletkua irti kaasuläppäkotelolta. Toki nyt voi jo se p1300 koodi tulla siitäkin. Pitää hommata niihin kunnon klemmarit.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
onkohan siel takaiskut oikeinpäin
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Ok kunnossa oleva järjestelmä ei klemmareita kaipaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Näin itsekin oon ymmärtänyt. Pitää vielä huomenna ne katsoa, nyt rupes vasta tuota irrottaa. Se bensapaine häiriö oli siis siinä takaiskuventtiilissä.
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Meidän femma ampui huohotuksen letkun irti ohitustilanteessa ja syyksi paljastui roska ahtopainetta säätävän magneettiventtiilin C-reiässä. Se aiheutti tilanteen, jossa ahtopainetta ei moottorinohjauksen pyynnöstä huolimatta mennyt hukkaportille ja turbo ahtoi kaiken, minkä pystyi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5 -02 Aero mystinen vika
Kiinaturbosta oli sit hukkaportinläpän pakopesänläpi tuleva akseli juminu sen läpimenoholkkiin ja pyöri huonosti rahisten holkkeineen. Siihen kun lisätään lämpölaajeneminen niin ei varmasti ole auennut. Vaihdoin alkuperäisestä mitsusta kompressorikotelon ja pakopesän. Huomenna sit totuuden hetki, nyt tuskin lähtee enää alipaineletku irti.