Tuli hankittua 1998 Talladega omaksi ”harrastepeliksi”, eli vanhempieni uutena hankkima 2.0T 3-ovinen kampanjamalli.

Tarkoitus on palauttaa auto alkuperäiseen kuosiin ja sellaisena myös pitää, eli pientä laittoa, ehostusta ja ylläpitoa (220tkm ajettu laite josta koko omistushistoria tallessa/tiedossa).
Ensi alkuun, koeajon jälkeen havaittua ja työn alle otettavaa (vuosihuolto ja katsastus tilattu):
* Turbon toiminta, ahtopainemittarin mukaan paineet karkaa 2-vaihteella reippaammin kiihdytettäessä ja meno sen mukaista (tehot ikäänkuin katoaa aika-ajoin kiihdytettäessä). Ei havaittavissa 3-4-5 vaihteella, tosin aika nopeasti tulee maksukyvyn mukainen kipuraja vastaan vaikka m-tiellä kokeillessa joten varmuutta tuosta 2-vaihteella havaitusta ”ominaisuudesta” ei muilla vaihteilla tappiin kiihdytettäessä vielä ole => Omalla logiikalla turbon ohivirtausventtiili ”vuotaa” tai ei toimi niin kuin pitäisi: onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja suosituksia mistä ja miten aloittaa vian paikantaminen!?
* Radio on tehtaalta tilattu Grundig wkc3200 1DIN korkea - tämän ajattelin korvata ns ”integroidulla” mallilla, mitä noita nyt oli aikoinaan vaihtoehtoina => kysymys kuuluukin, että toimiiko 2DIN korkea Saab radio/soitin suoraan liittimien ja näytön puolesta? Orkkis grundigissa on oma näyttö, askarruttaa siis integroidun radion/soittimen liittäminen sid näyttöön - näitä 2DIN radioita löytyy kotimaasta purkuosina mutta onko sellaisenaan ja suoraan vaihtokelpoinen ja yhteensopiva tuohon näyttöpaneeliin (vai tarvitaanko mahd. lisäkaapelointia/-liittimiä?!).
Tässä pähkinöitä alkuun.

Katsastuksen ja huollon teettämisen jälkeen alkaa varmaan sopivan korisepän ja maalarin etsintä (pari naarmua, lievää ruostumista havaittavissa joten uuttaa punaväriä pintaan

Etukäteen kiittäen, allu.