Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Kauheaa kattella edes kuvia tuommoisella tunkilla touhuamisesta. Silloin kun on pakko, rengasrikko tms. reissun päällä, ei muuten. Käy nyt hyvä mies hakemassa joku säällinen hallitunkki. Just pari autoa pyörittelin kolmetonnisella Bahcolla, juu, painaa 35 kiloa, silti, paras ostos ikinä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Kannattaa kysyy marmorilta jos vielä saa, ng satkuun sais kuskin kumimaton alle kympillä jossain vaiheessa.
Ja osta Juho ees halpa hallitunkki ennemmin, motonetin testivoittajaa taitaa saada kolmel kympil ja alle joku vanerilevy niin pysyy "pinnalla".
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Kyl mää tunkin ostan. Oon vaan pärjännyt tolla haitarillakin ihan ok, kun en sitä juurikaan täällä rivarin pihassa edes tartte. Nyt oli poikkeus, että tuota käytin. Viimeksi siis ollut käytössä Insignian rengasrikossa ja sitä ennen en edes muista
Pistin kesävanteet Toriin ja sieltähän ne lähti päiväs hintaan 220 €. Oon sen verran fossiili, että tykkään 5-puolasista, mutta tuo kebab-tuning ei oikeen sovellu näille poluille. Lisäks se 225 leveä vetää uris, pitää meteliä ja tietysti maksaaki enemmän. Eli 205/55R16 suosiolla alle... Sillainhan koon vaihto tuli helppoon rakoon, kun kesärenkaat oli nyt rehdisti loppu Ja jos oikeen nuukaks rupee, niin mulla on mielikuva, että tähän sopis jopa 15" vanne...
Talvirenkaatki vois vaihtaa pienempiin (ja kitkoihin), mutta nuo Nordmanit on niin hyvät, että siinä joutuis äkkiä maksumieheks, joten pyörikööt talven tai kaks tollasenaan. Jossei iske maximus porsimus nokialaisen runkoon
Pistin kesävanteet Toriin ja sieltähän ne lähti päiväs hintaan 220 €. Oon sen verran fossiili, että tykkään 5-puolasista, mutta tuo kebab-tuning ei oikeen sovellu näille poluille. Lisäks se 225 leveä vetää uris, pitää meteliä ja tietysti maksaaki enemmän. Eli 205/55R16 suosiolla alle... Sillainhan koon vaihto tuli helppoon rakoon, kun kesärenkaat oli nyt rehdisti loppu Ja jos oikeen nuukaks rupee, niin mulla on mielikuva, että tähän sopis jopa 15" vanne...
Talvirenkaatki vois vaihtaa pienempiin (ja kitkoihin), mutta nuo Nordmanit on niin hyvät, että siinä joutuis äkkiä maksumieheks, joten pyörikööt talven tai kaks tollasenaan. Jossei iske maximus porsimus nokialaisen runkoon
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Jänniä nää ulkomaalaiset varaosakaupat. Autodoc oli auki ja melkein jo tilasin ei-minkään-merkkisen vetonivelen reilu 20 € hintaan. Noh kaveri vinkkas, et Aeromotorsilta sais SKF:n reilu 40 €, mutta en mä sitä löytäny. Mut siä olis ei-minkään-merkkinen vajaa 20 € hintaan... Melkein jo ostin, kunnes sitte kaivoin Saabin osanumeron ja kyllä vain, sillähän se löyty:
Tässä kohtaa päätin, että en yritä säästää paria kymppiä tässä, vaan laitan laatumerkkiä kerrasta. Ja päivän oppitunti oli se, että Autodoc ei enää ole hinnoittelun #1 ja Aeromotorssilla kannattaa hakea suoraan orkkisnumeroilla
Samalla postikululla tuli tilattua myös venttiilikopan tiiviste molempiin kolkkeihin. Ehkä ne lakkaavat sitten merkkaamasta reviirejään
Tässä kohtaa päätin, että en yritä säästää paria kymppiä tässä, vaan laitan laatumerkkiä kerrasta. Ja päivän oppitunti oli se, että Autodoc ei enää ole hinnoittelun #1 ja Aeromotorssilla kannattaa hakea suoraan orkkisnumeroilla
Samalla postikululla tuli tilattua myös venttiilikopan tiiviste molempiin kolkkeihin. Ehkä ne lakkaavat sitten merkkaamasta reviirejään
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Joo, aeromotors on kyllä ihan hyvä kauppa, tulee oikeeta osaa , ja toimitusaikakin lyhkäsempi kun tohtorilla.
Ja onhan "Aero" kauppa selkeesti se Saabistin kauppa
Ja onhan "Aero" kauppa selkeesti se Saabistin kauppa
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
En mäkään hätänen oo, mut tohtorin toimitusajat ei kyl oikeen oo vuoden 2021 tasolla. Vuosituhannen taitteeski Anttilan postimyyntikuvastoski kerrottiin tarkka toimituspäivä siitä, kun tilauslappu on tiputettu Postin kuljetettavaks
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Viimeinkin jaksoin Techittää tuota toimimatonta cruisea. Miinusnappi ei toimi, lienee jatkuvasti pohjassa, kun sitä vertailee tuohon nelikon cruiseen. Ja vahvistin vielä sen, että jos miinusnappi pohjassa lyö sytytysvirrat päälle, niin cruisen merkkivalo ei syty ja sitä ei myöskään saa päälle. Mutta kuitenki Techin cruise-diagnostiikalla se muka toimii...
Tuon korjaus on halpa ja myöskin helppo varmistaa vaihtamalla viikset noista kahdesta ristiin, mutta tää jäi hämäämään:
Lähinnä tuo kytkinpolkimen kytkin. Eli vaikka tää on automaatti, niin silti cruise tunnistaa kytkinpolkimen kytkimen, joka on pois päältä. Muistaakseni tässä kuvassa jarru on pohjassa eli se toimii oikein. Ja vielä jotta varmasti ymmärrän oikein, niin testasin nelikolla, eli kytkin ylhäällä tuossa pitäisi olla ON. Jännä vekotin... Saa nähdä herääkö tämä pelkän viiksen vaihdolla, vai pitääkö viedä turvapääsyllisen Techin luo.
Pitkään oon jo haaveillu omasta turvapääsystä, mutta mun candi tilttaa aina muutaman minuutin välein, eli ei tällä mitään uskalla ohjelmoida. Kuuluu vaan naks ja Tech hyytyy siihen eikä tottele kuin virtanappia. Noiden vanhempien, candittomien, kanssa tää kyllä on toiminut ihan moitteetta...
EDIT: Jaa toi viiksen irrotus onki näemmä parin sekunnin homma Ei tarvi ryömiä pimees ja kylmäs tua ratin alla... Eli iltatoimien jälkeen parkkipaikkakivaa Saabien kans
Tuon korjaus on halpa ja myöskin helppo varmistaa vaihtamalla viikset noista kahdesta ristiin, mutta tää jäi hämäämään:
Lähinnä tuo kytkinpolkimen kytkin. Eli vaikka tää on automaatti, niin silti cruise tunnistaa kytkinpolkimen kytkimen, joka on pois päältä. Muistaakseni tässä kuvassa jarru on pohjassa eli se toimii oikein. Ja vielä jotta varmasti ymmärrän oikein, niin testasin nelikolla, eli kytkin ylhäällä tuossa pitäisi olla ON. Jännä vekotin... Saa nähdä herääkö tämä pelkän viiksen vaihdolla, vai pitääkö viedä turvapääsyllisen Techin luo.
Pitkään oon jo haaveillu omasta turvapääsystä, mutta mun candi tilttaa aina muutaman minuutin välein, eli ei tällä mitään uskalla ohjelmoida. Kuuluu vaan naks ja Tech hyytyy siihen eikä tottele kuin virtanappia. Noiden vanhempien, candittomien, kanssa tää kyllä on toiminut ihan moitteetta...
EDIT: Jaa toi viiksen irrotus onki näemmä parin sekunnin homma Ei tarvi ryömiä pimees ja kylmäs tua ratin alla... Eli iltatoimien jälkeen parkkipaikkakivaa Saabien kans
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
No nyt kun se viiksen superhelppo irrotus selvisi, niin vaihdoin viikset ristiin ja toimiihan se cruise. Viis siitä, mitä Tech kertoo kytkinpolkimen anturista automaattilaatikollisessa Sehän olis ollut ihan superhelppoa ostaa suoraan uusi viiksi, mutta miksei sitten vaan koita korjata ensin nykyistä? Työkaluksi valikoitu luottopeli eli Leatherman Super Tool 200 vuodelta miekka ja kirves. Ja sehän aukesi parilla klipsulla ja vääntämällä ruuvarilla loput.
Se, että tässä on miinus koko ajan pohjassa ja näkemäni hieno mekanismi sai aika pian laskemaan korjausmahdollisuuksia.
Lähempi tarkastelu nostaa luottoa siitä, että ehkä tossa on vain kulunutta metallikökköä tms tekemässä oikosulkua.
Vähän herkän elektroniikan käsittelyä ihan vain tylysti puukolla rapsutellen
Sitte kontaktipintojen hienosäätöä viilalla.
Sitte vain viiksi kiinni ja baanalle testaamaan.
Tein itse ja säästin. Aikaa meni 10 minuuttia ja siitäki sais jättää puolet pois jos ei yrittäis kääntää osaa kohti sopivaa valoa ja ottaa kuvaa kännykällä.
Se, että tässä on miinus koko ajan pohjassa ja näkemäni hieno mekanismi sai aika pian laskemaan korjausmahdollisuuksia.
Lähempi tarkastelu nostaa luottoa siitä, että ehkä tossa on vain kulunutta metallikökköä tms tekemässä oikosulkua.
Vähän herkän elektroniikan käsittelyä ihan vain tylysti puukolla rapsutellen
Sitte kontaktipintojen hienosäätöä viilalla.
Sitte vain viiksi kiinni ja baanalle testaamaan.
Tein itse ja säästin. Aikaa meni 10 minuuttia ja siitäki sais jättää puolet pois jos ei yrittäis kääntää osaa kohti sopivaa valoa ja ottaa kuvaa kännykällä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Koitin joku aika sitten ettii mutten löytänyt pelkkää viikseä enää, sehän maksoi joku 30-40e.
Ny pitäis ostaa CIMin kanssa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Jaa katos vaa. Mullaki on ollu mielikuva halvasta osasta, mut ei sitä näemmä enää misää myydä. Onneks tuli kuntoon, ettei tarvinnu purkuautoa ostaa viiksen takia...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Vihdoin sain Aeromotorsin osille asennusinspiksen käyntiin. Eli operaatio SKF:n vetonivel! Kaverin kanssa just puhuin, että tää on vähän semmonen homma, että se ottaa joko puoli tuntia tai sitten kolme, eikä oikeen välimalleja ole. Ja täähän alkoi rattosasti, sillä uutuuttaan kiiltävän navan ansiosta tää ei ollut edes jumissa, vaan yksi kopautus lekalla riitti
Toi koko vetari varmaan irtois helpolla pöytälle saakka, mutta tein tän sitten vanhan kaavan mukaan eli purin tuonne päin. Koska usko meinasi loppua naputtelussa, jouduin turvautumaan bräkliinin käyttöön, jolla pesin boorien juuresta ja varmistin, ettei siellä ole segeriä. Ja ei ollut, joten jatkoin naputtelua isäni pitäessä vetoakselista kiinni ja joo, se nivelrasvan ja bräkliinin yhdistelmä sitte räjähti housuille ja kengälle kun nivel irtosi
Normaalistihan mulla on työkengät jalassa, mutta tällä kertaa ei. Kun eihän tämmösen pikkurempan kanssa itseään sotke, kun autoki nousee vain rinnan korkeudelle jne. No ei se iso vahinko ollu vuoden käytössä olleista joka paikan lenkkareista, mutta oppirahoja kuitenki...
Ja uutta rasvaa SKF:n laatutekeleen sisään.
Ja mutteri hauistuntumalla 230 Nm momenttiin. Ei mennyt puolessa tunnissa, eikä kolmeakaan, mutta inan yli yksi tunti. En suorittanu ja homma sujui ilman yllätyksiä. Tää on parasta terapiarassausta!
Venttiilikoppa jatkoi samaa settiä. Ei yllätyksiä, ei ongelmia. Toisaalta haaveilin tätä parkkipaikkaremppanakin, mutta ehkä ei kuitenkaan. Ja virallisesti tuo tiiviste ei edes sovi tähän, mutta kun Motonet myi samaa tiivistettä läpi T8-konesukupolven, niin uskalsin purkaa vanhan.
Ja melko koppura se vanha sitte oliki. Palasina sai kaivaa pois...
Sitten silmien ummistus karstalle ja varmuuden maksimoimiseksi tiivisteen ulkopuolelle nätti silikonirantu
Ja momenttiavaimella kasaan, jotta ei voi syyttää vuotoa ylikiristämisen seurauksesta. Ja kolmessa osassa vedin ennen lopullista momenttia, eli on nyt niin tasasesti kiristetty kuin kotioloissa voi.
Ja vielä illan päätteeksi kenkien pesu Jos noilla vaikka viä pääsis ennen siirtymistä varrellisiin kenkiin... Pitkään ei tarttis pärjätä, kun nytki kotimatkalla oli alimmillaan -8 astetta auton mittaris.
Vähemmän yllättäen vetari ei enää naputtanu (vanha jumi aika pahasti kun sitä kääntelin metalliputkella) ja kotiin päästyäni venttiilikopan taustaki oli kuiva. Mutta mutta... Viikko sitten lisäsin tähän vettä ja mieteinki, että enkö vain ole huomannut vai vuotaako tää jostain. Ja joo, vuotaahan se. Ihan kunnolla tiputti syylärin päädystä
Aeromotorssilla tarvike maksaa 75 € ja Valeo/Nissens 125 €. Syylärisementtiä ei kukaan koskaan ole suositellut ja se tuskin toimiikaan tuossa päätytiivisteessä, mutta pakko myöntää, että ei mulla ole kyllä mitään intoa tuota alkaa vaihtamaankaan. Ei se rahakaan niin, mutta se ajatus kun tuossa on sitte automaattiaskin öljytason tiirailuaki samassa jne shittiä. Enkä edes tiä miten sinne tikulle yltää, vai tarttisko se sitte vaan nostaa auto käynnis ylös. Ihmeen vaikeeks tehty... Ja pitäs sitte o-rengaski irrottaa tikusta, jotta näyttäis oikein. Huoh, vaikka olishan sekin sitten tavallaan kokemus. Ja samalla tulis ne öljytki sit vaihdettua. Mutta kun samalla vaihdolla pitäis vaihtaa ne stefatki siihen... Loputon suo parin tonnin ruoskaan. Eli ehkä alotan sillä syylärisementillä kuitenki?
Toi koko vetari varmaan irtois helpolla pöytälle saakka, mutta tein tän sitten vanhan kaavan mukaan eli purin tuonne päin. Koska usko meinasi loppua naputtelussa, jouduin turvautumaan bräkliinin käyttöön, jolla pesin boorien juuresta ja varmistin, ettei siellä ole segeriä. Ja ei ollut, joten jatkoin naputtelua isäni pitäessä vetoakselista kiinni ja joo, se nivelrasvan ja bräkliinin yhdistelmä sitte räjähti housuille ja kengälle kun nivel irtosi
Normaalistihan mulla on työkengät jalassa, mutta tällä kertaa ei. Kun eihän tämmösen pikkurempan kanssa itseään sotke, kun autoki nousee vain rinnan korkeudelle jne. No ei se iso vahinko ollu vuoden käytössä olleista joka paikan lenkkareista, mutta oppirahoja kuitenki...
Ja uutta rasvaa SKF:n laatutekeleen sisään.
Ja mutteri hauistuntumalla 230 Nm momenttiin. Ei mennyt puolessa tunnissa, eikä kolmeakaan, mutta inan yli yksi tunti. En suorittanu ja homma sujui ilman yllätyksiä. Tää on parasta terapiarassausta!
Venttiilikoppa jatkoi samaa settiä. Ei yllätyksiä, ei ongelmia. Toisaalta haaveilin tätä parkkipaikkaremppanakin, mutta ehkä ei kuitenkaan. Ja virallisesti tuo tiiviste ei edes sovi tähän, mutta kun Motonet myi samaa tiivistettä läpi T8-konesukupolven, niin uskalsin purkaa vanhan.
Ja melko koppura se vanha sitte oliki. Palasina sai kaivaa pois...
Sitten silmien ummistus karstalle ja varmuuden maksimoimiseksi tiivisteen ulkopuolelle nätti silikonirantu
Ja momenttiavaimella kasaan, jotta ei voi syyttää vuotoa ylikiristämisen seurauksesta. Ja kolmessa osassa vedin ennen lopullista momenttia, eli on nyt niin tasasesti kiristetty kuin kotioloissa voi.
Ja vielä illan päätteeksi kenkien pesu Jos noilla vaikka viä pääsis ennen siirtymistä varrellisiin kenkiin... Pitkään ei tarttis pärjätä, kun nytki kotimatkalla oli alimmillaan -8 astetta auton mittaris.
Vähemmän yllättäen vetari ei enää naputtanu (vanha jumi aika pahasti kun sitä kääntelin metalliputkella) ja kotiin päästyäni venttiilikopan taustaki oli kuiva. Mutta mutta... Viikko sitten lisäsin tähän vettä ja mieteinki, että enkö vain ole huomannut vai vuotaako tää jostain. Ja joo, vuotaahan se. Ihan kunnolla tiputti syylärin päädystä
Aeromotorssilla tarvike maksaa 75 € ja Valeo/Nissens 125 €. Syylärisementtiä ei kukaan koskaan ole suositellut ja se tuskin toimiikaan tuossa päätytiivisteessä, mutta pakko myöntää, että ei mulla ole kyllä mitään intoa tuota alkaa vaihtamaankaan. Ei se rahakaan niin, mutta se ajatus kun tuossa on sitte automaattiaskin öljytason tiirailuaki samassa jne shittiä. Enkä edes tiä miten sinne tikulle yltää, vai tarttisko se sitte vaan nostaa auto käynnis ylös. Ihmeen vaikeeks tehty... Ja pitäs sitte o-rengaski irrottaa tikusta, jotta näyttäis oikein. Huoh, vaikka olishan sekin sitten tavallaan kokemus. Ja samalla tulis ne öljytki sit vaihdettua. Mutta kun samalla vaihdolla pitäis vaihtaa ne stefatki siihen... Loputon suo parin tonnin ruoskaan. Eli ehkä alotan sillä syylärisementillä kuitenki?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
On se mahdollista et pitää mut toisaalta voi päästä vaihtaan sisäkennoo kun ei enää lämpene
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Nii kai sen vois kerrasta kunnollaki tehdä. Tuo karsta on kans sen luokan "tieto lisää tuskaa", et katoin wissistä ja eipä tuo öljypohjan irrotus olis homma eikä mikään, kun purkulistalla on vain ahtoputki ja öljytikku Kai sitä sit vois...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Aeromotorssilta tuli taas osia. Tällä kertaa Nissenssin syyläri, makso n. 124 € Eli en kikkaile, vaan suosiolla laatuosaa rikkinäisen tilalle... Kylkeen sitte suodattimia, tulppia ja polttimoita et sai kuitattua ilmasen toimituksen.
Sit tänään ihmettelin valojen korkeussäädöttömyyttä.
Oli halpa vika. Nyt menee alas ja myös takasi ylös. En sit tiä mihin hätään tosta on sulake pöllitty vai mikä on ollut meininki, mutta nyt se on kunnos.
Syylärin vaihdon jälkeen auton käyttöönottoremonttiin on mennyt 430,28 € ja tällä näkymää loput on ylläreitä. Akus on ollu potkua pakkasaamuinaki, eli ehkä se myytäes oli sit vaan seissyt pitkään kun oli niin laiska.
Autohan makso muistaakseni 2600 € (lyhyt muisti) ja kesävanteet myin pois hintaan 220 €. Eli keväällä sit sellanen ongelma realisoituu, mut alle satasella saa 16" kiekkoa ja niihin sit saa parilla sataa renkaita. Ja tähän tais mahtua myös 15" vanteet, niin voishan sitä säästää myös isolla ässällä...
Fiilis tän kans on vähän tylsä. Siis tällä saa superhalpaa ajoa ja isot linjat autosta on syylärin vaihdon jälkeen kunnos. Vaihdelaatikkokaan ei oo kertaakaa viivytelly tai nykässy, joka on melkonen ihme Melkein sanoisin, et joku tuo ton autoon menneen 2800 € tassuun, niin tervemenoa. Vois sit alkaa metsästään nelivetovikasta Inkkua, kun tohon Saabin tuunaamaan Haldexiin on päässy jo yhden illan ajan rakastumaan
Sit tänään ihmettelin valojen korkeussäädöttömyyttä.
Oli halpa vika. Nyt menee alas ja myös takasi ylös. En sit tiä mihin hätään tosta on sulake pöllitty vai mikä on ollut meininki, mutta nyt se on kunnos.
Syylärin vaihdon jälkeen auton käyttöönottoremonttiin on mennyt 430,28 € ja tällä näkymää loput on ylläreitä. Akus on ollu potkua pakkasaamuinaki, eli ehkä se myytäes oli sit vaan seissyt pitkään kun oli niin laiska.
Autohan makso muistaakseni 2600 € (lyhyt muisti) ja kesävanteet myin pois hintaan 220 €. Eli keväällä sit sellanen ongelma realisoituu, mut alle satasella saa 16" kiekkoa ja niihin sit saa parilla sataa renkaita. Ja tähän tais mahtua myös 15" vanteet, niin voishan sitä säästää myös isolla ässällä...
Fiilis tän kans on vähän tylsä. Siis tällä saa superhalpaa ajoa ja isot linjat autosta on syylärin vaihdon jälkeen kunnos. Vaihdelaatikkokaan ei oo kertaakaa viivytelly tai nykässy, joka on melkonen ihme Melkein sanoisin, et joku tuo ton autoon menneen 2800 € tassuun, niin tervemenoa. Vois sit alkaa metsästään nelivetovikasta Inkkua, kun tohon Saabin tuunaamaan Haldexiin on päässy jo yhden illan ajan rakastumaan
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Ei oo vieläkään auto palanut, vaikka laitoin korkeudensäätömoottorien sulakkeen paikalleen. Ja on myös käynnistynyt parin päivän seisomisen jälkeenki, eli ehkä se sulake oli vain lainattu hätäpäissä muualle eikä sen poistamiseen sen isompaa draamaa liity. Tänään sitte otin ohjelmaan sen vuotavan syylärin. Sehän on WISsin, ja WISsiä lainaavien sivustojen, mukaan aika suoraviivainen operaatio. Kuitenkin vuodelta 2013 löytyy tältä päällikköfoorumilta tämmöinen viesti, jossa lainataan WISsiä ja toisaalta kerrotaan kokemuksia todellisesta työstä, eikä pelkästä WISsin tulkkauksesta.
Hommahan tietty alkaa siinä kohtaa olemaan realismia, kun poistetaan pohjamuovi, jossa on perinteisesti kahdella eri kannalla olevia ruuveja ja sitten loput, jotkat eivät ruuveilla pysy kiinni, on kasattu nippusiteillä.
Samalla tuli sitten tollanenki yllätys, että parin tonnin Saabia on joskus johonkin nojattu. Ilmastointi kuitenki toimii eikä IC ole öljymoskan peitossa, joten ehkä tuo on vain kosmeettista.
Sinänsä tuo syylärin vaihto on melko suoraviivaista hommaa, mutta tuo automaattilaatikko tuo omat mausteensa. Ensimmäinen on toi tikku.
Ihan WISsiä lainaten tuohon ei edes kuulu päästä yläkautta käsiksi. Auto nostetaan käynnissä ylös, jotta öljyntason voi tarkistaa. On vaan niin pieni kolo, että tää räpylä, johon 12 koon hanskat on pääsääntöisesti liian pieniä, ei tuonne koloon mahdu. Sinne ei pääse myöskään sivuilta, vaan ainoastaan tuosta alhaalta. No kai siitä selviää.
Toinen on sitten tuo öljyletku.
Eli se on vielä pienemmän kolon takana. Se on pikaliittimellä, jonka vapauttamiseen on Saabin varaosanumerolla oma työkalunsa. Tähän asti olen luovinut nuo pikaliittimet ranettamalla auki, mutta tuo on niin ahdas kolo, että en halua edes kuvitella sitä tuskaa.
Päätin sitten luovuttaa. Eli tämä on päivän homma. Ei illan. Lisämotivaationa lykkäämiselle toimii se, että olen vasta kerran lisännyt vettä, eli ei tuo paljoa vuoda. Kertoo olemassaolostaan, mutta ei tartte vesikannu takakontis ajella kun kaupas käy. Tai vaikka pidemmälläki. Eli syyläri säilöön odottamaan kivaa vapaapäivää.
Et jos jollain on tuo Saabin työkalu "87 92 806 Removal tool, oil pipe, automatic transmission", niin voisin lainata/vuokrata Kuva alla, jos toimii.
Samalla tuossa touhutessa huomasin, että ohjaustehostin vuotaa. Täs kohtaa oon jo pessy moskat pois.
Vuoto ei ollut tuosta banjosta, vaan sen alla olevasta osasta. Tais olla 29 mm avaimen vaativa, joten suosiolla otin tommosen takuuvarman nuljaustyökalun. Sillä se kiristy hienosti, kun oli sormitiukkuudes aikasemmin. Tai oikeastaan jopa auki.
Imasin säiliön tyhjäks ja sen jälkeen tuosta paluuletkusta samalla kun kääntelin renkaita. Yleensä isä on ollut apuna, mutta nyt ei ollut niin vaati vähän akrobatiaa imeä vasemmalla kädellä ja samalla oikealla kääntää renkaasta
Hyvin se luonnas ja todisteena on tuon verran öljyä. WISsin mukaan täysin tyhjään menee 1,1 l, joten eiköhän tuo riitä tämmöseen vaihtohuoltoon.
Tuon verran sitten arvoin uutta tilalle.
Kaikki mahtui kyllä säiliöön, mutta raivokkaasta ilmaamisesta huolimatta vähän piti imasta pois. Ja sen jälkeen taso oli pari milliä vajaa täys. Tarkkaa!
Tilkka lisää öljyä, siirtomatka takasi kotiin ja perillä öljytason tarkistus. Just eikä melkein maksimis oli
Öljyihin liittyen tarttis tuo moottoriki pestä. Nyt kun on vaihdettu venttiilikopan tiiviste ja tiivistetty myös alipainepumppu, niin pitäis nähdä tuleeko tavaraa vielä jostain alas. Pitäs vaan keksiä joku paikka, jossa pääsis kuumalla vedellä liruttelemaan alta päin. Nuo fiksaamojen "moottorien pesut" on ymmärtääkseni vaahdolla ja painepesurilla sellaseks, että näyttää hyvältä, mutta kun mua kiinnostaa tuo lohkon takaosan pesu, joka ei edes näy päälle päin.
Sinänsä sillä ei ole kiire, että öljy on väristä päätellen moottoriöljyä ja se on edelleen maksimissa. Ja ainakaan tää ei enää käryä paikallaan, eli on se vuoto vähentynyt. Mutta lopullisen korjauksen toteaminen vaatisi sen noston ja kuuman veden liruttelun alakautta. Ja tietty toi neliveto vaatis saman
Tällä kertaa varasin työhön kaksi tuntia. Kolme, jos oikeen venähtää. Eli nukkumaanki pitäis päästä ennen aamun Teams-tuokioita. Eli WISsin ohjeet paperille, jotta homma etenee.Teekki kirjoitti: ↑To Joulu 25, 2014 07:10Syyläri vaihdettu. Aikaa tuhraantui koko projektiin 7 tuntia, sisältäen kahvitauot yms. tuumailut. Varmaan 4 tuntiin ois tehny ilman taukoja ja hyvillä työkaluilla.
Kaikin puolin erittäin ikävä homma. WIS:n ohjetta noudatin, paitsi jätin akkukotelon ja ahtoputket irroittamatta, kun ei ne juurikaan tiellä olleet.
Syyläriksi tuli Nissens, kun muutakaan ei tähän hätään saanut. Orkkis oli Valeo ja sellainen sinne ois varmaan kannattanut tilallekin laittaa.
Hommahan tietty alkaa siinä kohtaa olemaan realismia, kun poistetaan pohjamuovi, jossa on perinteisesti kahdella eri kannalla olevia ruuveja ja sitten loput, jotkat eivät ruuveilla pysy kiinni, on kasattu nippusiteillä.
Samalla tuli sitten tollanenki yllätys, että parin tonnin Saabia on joskus johonkin nojattu. Ilmastointi kuitenki toimii eikä IC ole öljymoskan peitossa, joten ehkä tuo on vain kosmeettista.
Sinänsä tuo syylärin vaihto on melko suoraviivaista hommaa, mutta tuo automaattilaatikko tuo omat mausteensa. Ensimmäinen on toi tikku.
Ihan WISsiä lainaten tuohon ei edes kuulu päästä yläkautta käsiksi. Auto nostetaan käynnissä ylös, jotta öljyntason voi tarkistaa. On vaan niin pieni kolo, että tää räpylä, johon 12 koon hanskat on pääsääntöisesti liian pieniä, ei tuonne koloon mahdu. Sinne ei pääse myöskään sivuilta, vaan ainoastaan tuosta alhaalta. No kai siitä selviää.
Toinen on sitten tuo öljyletku.
Eli se on vielä pienemmän kolon takana. Se on pikaliittimellä, jonka vapauttamiseen on Saabin varaosanumerolla oma työkalunsa. Tähän asti olen luovinut nuo pikaliittimet ranettamalla auki, mutta tuo on niin ahdas kolo, että en halua edes kuvitella sitä tuskaa.
Päätin sitten luovuttaa. Eli tämä on päivän homma. Ei illan. Lisämotivaationa lykkäämiselle toimii se, että olen vasta kerran lisännyt vettä, eli ei tuo paljoa vuoda. Kertoo olemassaolostaan, mutta ei tartte vesikannu takakontis ajella kun kaupas käy. Tai vaikka pidemmälläki. Eli syyläri säilöön odottamaan kivaa vapaapäivää.
Et jos jollain on tuo Saabin työkalu "87 92 806 Removal tool, oil pipe, automatic transmission", niin voisin lainata/vuokrata Kuva alla, jos toimii.
Samalla tuossa touhutessa huomasin, että ohjaustehostin vuotaa. Täs kohtaa oon jo pessy moskat pois.
Vuoto ei ollut tuosta banjosta, vaan sen alla olevasta osasta. Tais olla 29 mm avaimen vaativa, joten suosiolla otin tommosen takuuvarman nuljaustyökalun. Sillä se kiristy hienosti, kun oli sormitiukkuudes aikasemmin. Tai oikeastaan jopa auki.
Imasin säiliön tyhjäks ja sen jälkeen tuosta paluuletkusta samalla kun kääntelin renkaita. Yleensä isä on ollut apuna, mutta nyt ei ollut niin vaati vähän akrobatiaa imeä vasemmalla kädellä ja samalla oikealla kääntää renkaasta
Hyvin se luonnas ja todisteena on tuon verran öljyä. WISsin mukaan täysin tyhjään menee 1,1 l, joten eiköhän tuo riitä tämmöseen vaihtohuoltoon.
Tuon verran sitten arvoin uutta tilalle.
Kaikki mahtui kyllä säiliöön, mutta raivokkaasta ilmaamisesta huolimatta vähän piti imasta pois. Ja sen jälkeen taso oli pari milliä vajaa täys. Tarkkaa!
Tilkka lisää öljyä, siirtomatka takasi kotiin ja perillä öljytason tarkistus. Just eikä melkein maksimis oli
Öljyihin liittyen tarttis tuo moottoriki pestä. Nyt kun on vaihdettu venttiilikopan tiiviste ja tiivistetty myös alipainepumppu, niin pitäis nähdä tuleeko tavaraa vielä jostain alas. Pitäs vaan keksiä joku paikka, jossa pääsis kuumalla vedellä liruttelemaan alta päin. Nuo fiksaamojen "moottorien pesut" on ymmärtääkseni vaahdolla ja painepesurilla sellaseks, että näyttää hyvältä, mutta kun mua kiinnostaa tuo lohkon takaosan pesu, joka ei edes näy päälle päin.
Sinänsä sillä ei ole kiire, että öljy on väristä päätellen moottoriöljyä ja se on edelleen maksimissa. Ja ainakaan tää ei enää käryä paikallaan, eli on se vuoto vähentynyt. Mutta lopullisen korjauksen toteaminen vaatisi sen noston ja kuuman veden liruttelun alakautta. Ja tietty toi neliveto vaatis saman
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09