Puhaltaa kuskinpuolelta välillä kuumaa/ kylmää. Kesälläkin puhaltaleli kuumaa vaikka oli 18°säätö.
Yritin nyt vihdoinkin katsoa mikä on vikana, mutta esteenä on rattiputken vierestä tuleva haarukkarauta joka tulee jarrupolkimen yläpään päälle.
Rauta on melkein kiinni säätömoottorissa, estäen pääsyn irroitusruuveille.
En( vanha kun olen)taipunut niin paljon että olisin nähnyt miten rauta on kiinni kojelaudan takana. Jos ja kun raudan saa irti niin mikä sen tarkoitus on.
Rauta on noin 16 millin putkea jossa on mutkassa vahvike. Kuvaa en saanut otettua.
ilmastointi
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: ilmastointi
Ihmettelin ainanaan itsekin sen raudan virkaa. Lienee jokin kolarisuoja. Säätömoottorithan noissa monesti lyö tyhjää ja niihin on muutamia muutososia olemassa riippuen potilaan vuosimallista. Viiruun tekaisin videonkin sellaisen vaihtamisesta.
https://youtu.be/0ocpHNR2Qz4
https://youtu.be/0ocpHNR2Qz4
Re: ilmastointi
Sain moottorin irti, kaikki näytti toimivan niinkuin pitääkin.
Valkoinen vipu, jossa reikä päässä yhdystankoa varten tyhjä.
Vipu liikkuu herkästi ja läpät kuulostaa liikkuvan.
Alaspuhalluskanavassa on ilmeisesti lämpöanturi, sen toiminnasta ei ole havaintoa.
Oireet saattaisivat olla lämmönsäädössä.
Lämmin /kylmä vaihteli alle minuutissa laidasta laitaan. Saa nähdä kuinka nyt kun liittimiä on irroiteltu.
Säätömoottori näytti olevan samanlainen kuin viirussa. Kiinnitysruuvit oli 6mm kannalla.
Valkoinen vipu, jossa reikä päässä yhdystankoa varten tyhjä.
Vipu liikkuu herkästi ja läpät kuulostaa liikkuvan.
Alaspuhalluskanavassa on ilmeisesti lämpöanturi, sen toiminnasta ei ole havaintoa.
Oireet saattaisivat olla lämmönsäädössä.
Lämmin /kylmä vaihteli alle minuutissa laidasta laitaan. Saa nähdä kuinka nyt kun liittimiä on irroiteltu.
Säätömoottori näytti olevan samanlainen kuin viirussa. Kiinnitysruuvit oli 6mm kannalla.
Re: ilmastointi
Ainakin mun 03 femmassa auttoi säätömoottorin vaihtaminen. Vanha liikkui, muttei jaksanut kääntää vipua pois ääriasennosta.
Säätömoottorin malli vaihtuu jossain vaiheessa, mulla on yksi purkuosana ostettu 03:sta uudemman säätömoottori ylimääräisenä, se ei sopinut omaan autoon.
Säätömoottorin malli vaihtuu jossain vaiheessa, mulla on yksi purkuosana ostettu 03:sta uudemman säätömoottori ylimääräisenä, se ei sopinut omaan autoon.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: ilmastointi
Noista säätömoottoreista, vaihdoin omaani sen joka säätelee puhalluksen suuntaa, vanha jaksoi liikkua vapaana, muttei käännellä tankoa.
Käytetty purkuosa tilalle ja säätö toimii, kalibrointikin menee läpi ilman vikakoodeja.
Käytetty purkuosa tilalle ja säätö toimii, kalibrointikin menee läpi ilman vikakoodeja.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02