Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Järkevämpää on ostaa ehjä ecu ja laittaa molemmat kloonattavaksi.
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Tilannepäivitys:
Ecu on huollossa, softat saatu talteen mutta eivät ole onnistuneet löytämään vaihtolaitetta ainakaan tähän hätään. Yrittäävät korjata, mutta tilanne on vielä auki. Tuskinpa itsellä on yhtään sen paremmat kanavat löytää vaihtoecua joten alkaa näyttämään aika huonolta auton kohtalo.
Ecu on huollossa, softat saatu talteen mutta eivät ole onnistuneet löytämään vaihtolaitetta ainakaan tähän hätään. Yrittäävät korjata, mutta tilanne on vielä auki. Tuskinpa itsellä on yhtään sen paremmat kanavat löytää vaihtoecua joten alkaa näyttämään aika huonolta auton kohtalo.
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Ootko laittanu ostoilmon tänne ja facebookin saab rompetorille?
Mielestäni siellä ollu myös diisseleitä purussa.
Mielestäni siellä ollu myös diisseleitä purussa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Tsekkaa Ebay, Bildelsbasen ja portugalilainen B-parts.HEka-- kirjoitti: ↑Ke Touko 26, 2021 10:14Tilannepäivitys:
Ecu on huollossa, softat saatu talteen mutta eivät ole onnistuneet löytämään vaihtolaitetta ainakaan tähän hätään. Yrittäävät korjata, mutta tilanne on vielä auki. Tuskinpa itsellä on yhtään sen paremmat kanavat löytää vaihtoecua joten alkaa näyttämään aika huonolta auton kohtalo.
Jälkimmäinen on yllättävän hyvä varaosien suhteen. Löysin sieltä cabbeen pelkääjänpaikan peilinkin, kun mistään muualta ei löytynyt, ja uusi olisi maksanut mansikoita.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Tänään saatiin tieto jotta ecu on saatu korjattua ja on jo postin kuljetettavana Hyvässä lykyssä viikonlopuksi ehtii tänne ja pääsee tutkimaan mitä muuta siitä autosta nyt löytyy
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Noniin, nyt on korjattu ecu paikallaan ja pikaisesti ehdin testata toimivuutta. Suurimmat oireet hävisivät(mm. erinäiset virheilmoitukset mittaristossa) mutten saa vielä konetta käyntiin. Yrittää kyllä itse asiassa, mutta ei ihan jaksa lähteä. Vikakoodit sain vihdoin ulos ja näytille, siellä loimottaa vain yksi ainoa koodi joka viittaa nelospytyn suuttimeen. P0204 - Injector circuit malfunction.
Suutinvika itsessään tuntuisi vähän epätodennäköiseltä tässä yhteydessä ainakin oman alkeellisen päättelykykyni mukaan, joten syyllistä lienee edelleen etsittävä ecun suunnalta? Jos nyt ei ecu itsessään niin liitin ainakin pitää vilkaista tarkemmin. Jatkotutkimukset jäävät huomiseen. Akun jännitteet olivat varsin vajavaiset joten jätin sen laturiin (12v ja putosi startatessa reilusti alle 10v).
Suutinvika itsessään tuntuisi vähän epätodennäköiseltä tässä yhteydessä ainakin oman alkeellisen päättelykykyni mukaan, joten syyllistä lienee edelleen etsittävä ecun suunnalta? Jos nyt ei ecu itsessään niin liitin ainakin pitää vilkaista tarkemmin. Jatkotutkimukset jäävät huomiseen. Akun jännitteet olivat varsin vajavaiset joten jätin sen laturiin (12v ja putosi startatessa reilusti alle 10v).
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Suuttimia ohjaavat piirit on just tuon reiän kohdalla.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Mulla on Tampereella ng9-3 TTiD purettavana, ecu toimii, moottori kolisee.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Mitä olen videoista katsonut, jos nostaa ECU'a kannattaa vetää siihen uusi maadoitus. En osaa sanoa onko pohjan korjaus ja paikkaus vaikuttanut tuohon ettei saaa maata kunnolla ?HEka-- kirjoitti: ↑Pe Touko 28, 2021 18:26Noniin, nyt on korjattu ecu paikallaan ja pikaisesti ehdin testata toimivuutta. Suurimmat oireet hävisivät(mm. erinäiset virheilmoitukset mittaristossa) mutten saa vielä konetta käyntiin. Yrittää kyllä itse asiassa, mutta ei ihan jaksa lähteä. Vikakoodit sain vihdoin ulos ja näytille, siellä loimottaa vain yksi ainoa koodi joka viittaa nelospytyn suuttimeen. P0204 - Injector circuit malfunction.
Suutinvika itsessään tuntuisi vähän epätodennäköiseltä tässä yhteydessä ainakin oman alkeellisen päättelykykyni mukaan, joten syyllistä lienee edelleen etsittävä ecun suunnalta? Jos nyt ei ecu itsessään niin liitin ainakin pitää vilkaista tarkemmin. Jatkotutkimukset jäävät huomiseen. Akun jännitteet olivat varsin vajavaiset joten jätin sen laturiin (12v ja putosi startatessa reilusti alle 10v).
Itsellä oli eri merkin autossa lähes tuollainen vika, oli nokkahihna hypännyt yhden yli ja hihnassa ei merkkejä, oli huono käynnistymään tosin pyöri 3 pytyllä kyllä.
Saab 9-3 2004 ns3f(? olikohan, katsotaan rekkari kun ehtii...). Saab/Scania parhaita ajaa !
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Homma on vähän venynyt, mutta tänään sain suorsalta ostetun ja kloonattavana olleen ecun postista ja naplasin sen tuossa auringonpaahteessa ja hirmuhelteessä paikalleen. Pienen starttailun jälkeen auto lähti tulille ja kävi tyhjää ihan suhteellisen nätisti Kaasuun en vielä koskenut.
Mittaristosta herjat ovat poissa moottorin vikavaloa lukuunottamatta, jatkan tutkimusta sitten kunhan nuo helteet hellittää.. Sais vielä talliin vähän viileämpään siirrettyä niin helpottaisi kummasti. Mutta ecun osalta tilanne näyttää olevan tällä haavaa selvä
Mittaristosta herjat ovat poissa moottorin vikavaloa lukuunottamatta, jatkan tutkimusta sitten kunhan nuo helteet hellittää.. Sais vielä talliin vähän viileämpään siirrettyä niin helpottaisi kummasti. Mutta ecun osalta tilanne näyttää olevan tällä haavaa selvä
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Auto oli jo päivän ajossa, piti vielä ottaa uudestaan työn alle kun suuttimen liekkirengas kävi falskaamaan. Tätä suutinta löysäsin aiemmin kun yritin poissulkea suutinvikaa jota se viallinen vanha boksi herjasi(kakkossuutin, oli löysättävä jotta sai kolmosen pois).
Tänään tulee uudet tiivisteet ja sitten ei muuta kuin kovaa ajoa, kiitoksia kaikille!
Tänään tulee uudet tiivisteet ja sitten ei muuta kuin kovaa ajoa, kiitoksia kaikille!
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Kannattaa kyllä tutkia TTiD:n moottorinohjainboksin kunto, omamme tuli viime keskiviikkona hinurin kyydillä kotiin kun oli moottori sammunut ja sytyttänyt keltaisen moottorin vikavalon, ja tuli ilmoitus: "limited Performance", eikä moottoi käynyt kunnolla.
Tech2 ilmoitti tällaista, eli vikakoodia P2149 :
Kiitokset vaan klubitoverille diagnoosista!
Boksin kuorihan oli puhki, ja piirikortilla kuoresta hapentunutta alumiinipurua
Onneksi piirikortti ei ollut kastunut eikä siinä ollut mitään hapettumaa tms, niin riitti pelkkä piirikortin puhdistus paineilmalla, hammasharjalla ja jollain CRC:n Oxide Clean & Protection -aineella.
Se boksin takakuori on tosi ohutta alumiinia, samanlaista mitä oli joskus vanhoissa kovalevyjen kuorissa, hapettuu melko varmasti puhki noista kaikista kun ei ole millään lailla suojattu maalilla tms.
Itse vetelin kuorien puhdistuksen jälkeen lakkaa kuorien sisä- ja ulkopuolelle, ja sitten boksin kuoren paikkaus 0,5mm:n kuparipellillä, ja se kiinni epoksiliimalla kuoreen ulkopuolelle, ja kuoren sisäpuolta vahvistin reikien kohdasta epoksikitillä, ja lakkaa vielä paikkausten päälle, boksin saumaan uudet liimamassat ja niiden kuivuttua pari pensselikerrosta jotain Mastonin Hammer-metallimaalia.
Boksin liima oli tosi sitkeää, itse leikkasin sen irti jollain aintibioottitablettien muovi/alumiinipakkauspalalla kun piti varoa piirikortin komponentteja, eikä sen vuoksi ollut asiaa sinne mattopuukolla tms
Sisäloksua tuli paikkailtua ja laitoin solumuovista lisäsuojaa boksille, kumilevy olisi ollut parempi muttei ollut juuri silloin käytettävissä ja kaupat olivat jo kiinni.
Hyvin on kolkki pelannut jo muutaman päivän.
Tuolla on lisää kuvia: https://photos.app.goo.gl/RhaJ1jUrz6v2JE4BA
Tech2 ilmoitti tällaista, eli vikakoodia P2149 :
Kiitokset vaan klubitoverille diagnoosista!
Boksin kuorihan oli puhki, ja piirikortilla kuoresta hapentunutta alumiinipurua
Onneksi piirikortti ei ollut kastunut eikä siinä ollut mitään hapettumaa tms, niin riitti pelkkä piirikortin puhdistus paineilmalla, hammasharjalla ja jollain CRC:n Oxide Clean & Protection -aineella.
Se boksin takakuori on tosi ohutta alumiinia, samanlaista mitä oli joskus vanhoissa kovalevyjen kuorissa, hapettuu melko varmasti puhki noista kaikista kun ei ole millään lailla suojattu maalilla tms.
Itse vetelin kuorien puhdistuksen jälkeen lakkaa kuorien sisä- ja ulkopuolelle, ja sitten boksin kuoren paikkaus 0,5mm:n kuparipellillä, ja se kiinni epoksiliimalla kuoreen ulkopuolelle, ja kuoren sisäpuolta vahvistin reikien kohdasta epoksikitillä, ja lakkaa vielä paikkausten päälle, boksin saumaan uudet liimamassat ja niiden kuivuttua pari pensselikerrosta jotain Mastonin Hammer-metallimaalia.
Boksin liima oli tosi sitkeää, itse leikkasin sen irti jollain aintibioottitablettien muovi/alumiinipakkauspalalla kun piti varoa piirikortin komponentteja, eikä sen vuoksi ollut asiaa sinne mattopuukolla tms
Sisäloksua tuli paikkailtua ja laitoin solumuovista lisäsuojaa boksille, kumilevy olisi ollut parempi muttei ollut juuri silloin käytettävissä ja kaupat olivat jo kiinni.
Hyvin on kolkki pelannut jo muutaman päivän.
Tuolla on lisää kuvia: https://photos.app.goo.gl/RhaJ1jUrz6v2JE4BA
Viimeksi muokannut ng900aero, To Marras 25, 2021 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Kiitos infosta ja kuvista!
Omastani putsasin ja suojasin pelkän etukuoren kesällä. Pitää ottaa uudelleen auki ja kokonaan irti.
Omastani putsasin ja suojasin pelkän etukuoren kesällä. Pitää ottaa uudelleen auki ja kokonaan irti.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Vähän sivusta kyselen, mutta onko tämä sama boxi tids:ssä sijoitettu tuohon vasemman iskaritolpan viereen? Jos on, niin on väljä ja kuiva paikka.