Omassa juuri tuo pakoputken lämpökilpi tärisee vähän siten miten haluaa...Välillä ei, välillä kokoajan, välillä kylmänä. Kannattanee kurkkia alle ja kattella onko paikoillaan vai makaileeko putken päällä5ANDEZ kirjoitti: ↑To Marras 18, 2021 18:18Outo juttu, joku resonoi vaihtelevasti, (kumminkin tasaisin väliajoin?) tyhjäkäynnillä paikallaan seistessä kun kone on kylmä, ei kuulosta siltä että tulisi moottorista. Tähän mennessä olen tullut siihen johtopäätökseen että se on pakoputken suojakilpi suunnilleen käsijarrun vivun kohdalla, mutta kun kone on lämmin kyseinen ääni katoaa? Saa ehdottaa, en ymmärrä Olen siis istunut autossa liikkumatta ja kuunnellut kun ääni ei enään ilmesty koneen lämmetessä eli liikkeestä tämä ei ainakaan johdu..
Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
#8486
-00 9-3 S 2.0t T5 Stage 3
-00 9-3 S 2.0t T5 Stage 3
Re: Nopeat kysymykset
Se lämpökilpi siellä resonoi. Juuri korjasin saman vian omasta autosta, kun pakoputken vaihdon jälkeen alkoi kuulua kylmänä tyhjäkäynnillä samanlaista räminää auton alustasta. Moottorin lämmettyä lakkasi aina kuulumasta kun moottorin käynti tasaantui.
Re: Nopeat kysymykset
Eräälle tutulle Saabisti-ikämiehelle oli sanottu että 9-3:een pitää vaihtaa vauhtipyörä
Mistäs kaupasta noita voisi ostaa?
Mistäs kaupasta noita voisi ostaa?
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Nopeat kysymykset
Mikähän siinä on vikana? Riittäisikö sittenkin koneistus?
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Nopeat kysymykset
Jos se vauhtipyörä on kiinteä malli ja esim luistatettu kieroksi ja lisäksi halkeillut niin luulisi käytettynäkin täysin ehjiä löytyvän. Jos joku kaksoismassa niin ne voi väljetä jolloi kolisevat..
Yhdessä subarussa mulla on uusittu kiinteä, palanut kieroksi ja halkeillut pahasti, tuossa mallissa alimitoitetut kytkimet oli muutenkin ongelmallisia.
Kaksoismassojakin vain työvollessa on väljyyden takia mennyt ja siihenkin käytettynä tsäkällä löytyi vähän ajettu ja hyväkuntoinen.
Yhdessä subarussa mulla on uusittu kiinteä, palanut kieroksi ja halkeillut pahasti, tuossa mallissa alimitoitetut kytkimet oli muutenkin ongelmallisia.
Kaksoismassojakin vain työvollessa on väljyyden takia mennyt ja siihenkin käytettynä tsäkällä löytyi vähän ajettu ja hyväkuntoinen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Nopeat kysymykset
Ettei vaan olis tässä Ng-kolkin vauhtipyörä kyseessä?
Re: Nopeat kysymykset
Tämä potilas on 99...01-mallinen pikkuturbollinen ja manuaali.
Pelkään että tosiaan luistatettu on... Käytetty varmaan lienisi paras vaihtoehto - ensiavuksi.
Pelkään että tosiaan luistatettu on... Käytetty varmaan lienisi paras vaihtoehto - ensiavuksi.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Nopeat kysymykset
Morjesta tiskiin, amatöörillä olis taas kysymystä muhimassa Elikkäs tossa omassa rakkaassa on valotehot vähän kyseenalaiset, mutta en missään nimessä halua mitään ledilautaa nokalle, eikä sellaisesta nyt olisikaan mitään hyötyä ajovaloja käytettäessä. yritin vähän etsiskellä täältä ja muutenkin googlesta, mutta en löytänyt mitään järkevää. Elikkä siis, mitäs noihin umpioihin kannattaisi tunkea niin että näkis eteensä tällaisina pimeinä kuukausina? Halogeenit olisi tietty hyvät monestakin syystä, mutta lieneekö noita olla edes kovin hyviä? Jos ei niin onko jotain ledi virityksiä saatu aikaan ilman liiallisia tuhotöitä? Saa ehdotella kaikenlaista jos on kokemusta.
Saab 9-3 2.0i SE 1999
Re: Nopeat kysymykset
Itsellä keulalla nämä:5ANDEZ kirjoitti: ↑Ma Joulu 06, 2021 20:59Morjesta tiskiin, amatöörillä olis taas kysymystä muhimassa Elikkäs tossa omassa rakkaassa on valotehot vähän kyseenalaiset, mutta en missään nimessä halua mitään ledilautaa nokalle, eikä sellaisesta nyt olisikaan mitään hyötyä ajovaloja käytettäessä. yritin vähän etsiskellä täältä ja muutenkin googlesta, mutta en löytänyt mitään järkevää. Elikkä siis, mitäs noihin umpioihin kannattaisi tunkea niin että näkis eteensä tällaisina pimeinä kuukausina? Halogeenit olisi tietty hyvät monestakin syystä, mutta lieneekö noita olla edes kovin hyviä? Jos ei niin onko jotain ledi virityksiä saatu aikaan ilman liiallisia tuhotöitä? Saa ehdotella kaikenlaista jos on kokemusta.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4300165 ... lttimopari
Ja siitä asennusta:
viewtopic.php?f=29&t=195041&start=22
Itsellä nämä ollut oikean mukava päivitys, leimalle vein halogeeneillä ja tuntu ne aika onnettomilta
#8486
-00 9-3 S 2.0t T5 Stage 3
-00 9-3 S 2.0t T5 Stage 3
Re: Nopeat kysymykset
Ei juurikaan kokemusta kuinka jokin led toimii og9-3 H4 umpiossa.Elikkä siis, mitäs noihin umpioihin kannattaisi tunkea niin että näkis eteensä tällaisina pimeinä kuukausina? Halogeenit olisi tietty hyvät monestakin syystä, mutta lieneekö noita olla edes kovin hyviä?
Sen verran tuli kuitenkin erinäisä H4 halogeeni polttimoita kokeiltua,
nämä ns. 120-150+ valaisi ihan hyvin og9-3n keulalla, kesto on sitten toinen asia,
on hyvä olla jokin varasetti lähellä kun polttimo lopettaa palamisen.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Nopeat kysymykset
Mulla on ollut jotkut Osramin +jotain-polttimot useammatkin og-Satkussa ja -Kolkissa. Kyllä ne kauemmin kestää kuin mitkä tahansa h7:t. Varalamppu kyllä kulkee mukana, kun nuo ovat olleet niin tasalaatuisia, että palavat yleensä liki samanaikaisesti. Jos kolkin valot tuntuu kyseenalaisilta, niin tutkisin umpioitten kuntoa tai polttimoille kulkevan sähkön laatua.
Se on harmi kun lyhkästen tehoa ei uusissa (vm '80-> ) autoissa saa oikeasti parantaa.
Se on harmi kun lyhkästen tehoa ei uusissa (vm '80-> ) autoissa saa oikeasti parantaa.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7570
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Ja voihan se lampun lasikin olla sumea, itselläni ainakin parani valoteho kummasti kun vaihdoin og kolkkiin uudet lampunlasit.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 13:48
- Paikkakunta: Oulu
Re: Nopeat kysymykset
Tein huoltoa ja remppaa Og 9-3:n (Trionic 7) ja kylläpä tympäisee, kun olisi muuten jo liikenteessä, mutta kampiakselin asentoanturi oli väärä. Rekkarilla antaa tämän Gm yleismallin (ilmeisesti tuokin passaa, kun vaan selvittää johtojärjestyksen ja vaihtaa vanhan liittimen tuon uuden tilalle).
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... o&usqp=CAc
Koska en halua alkaa "ranettamaan", niin pitäisi saada jostainpäin Oulua tämä alkuperäisen tyylinen anturi, mutta toistaiseksi on google tuottanut huonosti tulosta. Kenelläkään apuja?
https://www.maptunparts.fi/moottorin-os ... torit.html
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... o&usqp=CAc
Koska en halua alkaa "ranettamaan", niin pitäisi saada jostainpäin Oulua tämä alkuperäisen tyylinen anturi, mutta toistaiseksi on google tuottanut huonosti tulosta. Kenelläkään apuja?
https://www.maptunparts.fi/moottorin-os ... torit.html
Saab 9-3 2.0t "Jubilee"
Ex: Saab 9-5 2.3T Vector, Stage1
Ex: Saab 900
Ex: Saab 9-5 2.3T Vector, Stage1
Ex: Saab 900
Re: Nopeat kysymykset
Mikähän tuo olisi:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/109621?aj ... malli=2002
https://m.motonet.fi/fi/tuote/109621?aj ... malli=2002
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 13:48
- Paikkakunta: Oulu
Re: Nopeat kysymykset
Luulen, että tuo voisi olla oikea. Pitää huomenna katsoa, kun palautan tuon Gm:n Motonetiin. Vähän joutuu taskunpohjia kaivamaan vielä lisäksi, mutta jospa se korjaisi tämän ärsytyksen kun pääsee omalla autolla pois pajalta.jus kirjoitti: ↑To Joulu 16, 2021 17:42Mikähän tuo olisi:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/109621?aj ... malli=2002
Saab 9-3 2.0t "Jubilee"
Ex: Saab 9-5 2.3T Vector, Stage1
Ex: Saab 900
Ex: Saab 9-5 2.3T Vector, Stage1
Ex: Saab 900