Ratkaistu, kts viimeinen viesti... 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnist
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Onko Tokmanni tms kaukana että irrottaa tulpat niin näkis kipinän tulon ja mitenkähän ketjun jako
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Haen joo tokmannilta jonkin niistä, kai se 37€ obd lukijan tänään, kai näyttää edes jotain...
Kai pakko sitten yrittää tulpat, yritin 13 Nm asti (en viitsi sanoa kai firmaa mikä väänsi ne noin luokalle)...
Kipinät tulee, kokeilin eri tulpalla.
Kai pakko sitten yrittää tulpat, yritin 13 Nm asti (en viitsi sanoa kai firmaa mikä väänsi ne noin luokalle)...
Kipinät tulee, kokeilin eri tulpalla.
Saab 9-3 2004 ns3f(? olikohan, katsotaan rekkari kun ehtii...). Saab/Scania parhaita ajaa !
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Obd 1 lienee
Saab 9-3 2004 ns3f(? olikohan, katsotaan rekkari kun ehtii...). Saab/Scania parhaita ajaa !
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Obd ei löydä yhtään, edes avaimen patterin vikaa.
Pitäisi kai olla eri liittimet 1 ja 2 ? Siis obd laitteessa.
Väkisin tulpat irti. Kuivattiin jne. Sormilla paineet hyvät
Tulpat kuivattiin iskee ok kipinää (silmämääräisesti). Ja tosiaan vian alku: käynnistin, liian nopea kytkin ylös, sammui ja siihen jäi. Ei käynnisty. Saa bensaa ja kipinää joten ainoa kai ajoitus. Kierrokset näkyy startatessa.
Voipi olla romiskamaa alkaa tuntumaan... Paljonkohan arvio pajalla, tonni ?
Pitää korkeataajuista vinkunaa kun virta päälle.
Pitäisi kai olla eri liittimet 1 ja 2 ? Siis obd laitteessa.
Väkisin tulpat irti. Kuivattiin jne. Sormilla paineet hyvät
Tulpat kuivattiin iskee ok kipinää (silmämääräisesti). Ja tosiaan vian alku: käynnistin, liian nopea kytkin ylös, sammui ja siihen jäi. Ei käynnisty. Saa bensaa ja kipinää joten ainoa kai ajoitus. Kierrokset näkyy startatessa.
Voipi olla romiskamaa alkaa tuntumaan... Paljonkohan arvio pajalla, tonni ?
Pitää korkeataajuista vinkunaa kun virta päälle.
Saab 9-3 2004 ns3f(? olikohan, katsotaan rekkari kun ehtii...). Saab/Scania parhaita ajaa !
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Kaasuläppäkotelon moottori vinkuu, normaalia.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Vaihda uudet tulpat. Nykytulpat semmosia että kun kastuuniin ei toimi. Jos ei tule niillä kuntoon niin jäähän ne varalle
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Kuivattiin, sytkärillä, kankaalla puhdistettiin hartaasti ja pidettiin kipinää, tarkoitus olisi saada vika korjattua eikä varaosia romikselle menevään autoon..? Pitääkö ottaa punkkaan tulpat viereen että nykyajan bensiini kuivaa niistä (yhtäaikaa tulvituttaa ?). Painetta on sylintereissä.
Eihän tuossa ole paljon mahdollisuuksia kun auto käynnistyi, sammutin, yritin käynnistää niin ei enää edes lupaa. Ja liikkunut normaalisti sitä ennen.
Joku käyttänyt tech2 ? Löytyykö vika mahdollisesti sellaisella ? Oliko OBD mittari rikki kun ei löytänyt edes kärähtänyttä sumuvaloa ?
Käsitykseni mukaan eihän tuossa ole kai enää paljon mahdollisuuksia (jos ECU kerran muuten näyttää toimivan) kuin että ruiskutus rikki väärään aikaan/liikaa (joku rele ihmettelee?), nokkaketju (tuskin) pudonnut ilman että kuulin ääntä tai pitää ääntä (hmm korkki auki ohjaustehostimen säiliöstä tuntuuko liikettä(?). Tai sytytyspuolen jokin rele. Kampiakselinkin anturi lähettää ainakin kierrokset ja polttoainepaine on (ei valu suoraan läpi sylintereihin). Jokaisella tulpalla oma kipinä (jossain se direct induction coil jos tuli ei halua palaa?).
Pakko jossain ajoituksessa mikä on kerralla mennyt niin pieleen - sähköpuoli jotenkin testattava.
Auraisivat tien niin voisi hinata vaikka motonettiin, tiedä sitten hintaa/tuleeko mitään tulosta. Nesteet ei sekaisin tms. Niin, olikohan OBD rikki kun "ei vikoja".
Eihän tuossa ole paljon mahdollisuuksia kun auto käynnistyi, sammutin, yritin käynnistää niin ei enää edes lupaa. Ja liikkunut normaalisti sitä ennen.
Joku käyttänyt tech2 ? Löytyykö vika mahdollisesti sellaisella ? Oliko OBD mittari rikki kun ei löytänyt edes kärähtänyttä sumuvaloa ?
Käsitykseni mukaan eihän tuossa ole kai enää paljon mahdollisuuksia (jos ECU kerran muuten näyttää toimivan) kuin että ruiskutus rikki väärään aikaan/liikaa (joku rele ihmettelee?), nokkaketju (tuskin) pudonnut ilman että kuulin ääntä tai pitää ääntä (hmm korkki auki ohjaustehostimen säiliöstä tuntuuko liikettä(?). Tai sytytyspuolen jokin rele. Kampiakselinkin anturi lähettää ainakin kierrokset ja polttoainepaine on (ei valu suoraan läpi sylintereihin). Jokaisella tulpalla oma kipinä (jossain se direct induction coil jos tuli ei halua palaa?).
Pakko jossain ajoituksessa mikä on kerralla mennyt niin pieleen - sähköpuoli jotenkin testattava.
Auraisivat tien niin voisi hinata vaikka motonettiin, tiedä sitten hintaa/tuleeko mitään tulosta. Nesteet ei sekaisin tms. Niin, olikohan OBD rikki kun "ei vikoja".
Saab 9-3 2004 ns3f(? olikohan, katsotaan rekkari kun ehtii...). Saab/Scania parhaita ajaa !
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
voisi olla paikallaan stekata ketjun jako jos paineita on pytyssä (monta kiloa oli mitatessa?) ja kipunaa tulee ja bensan jakotukilta on mitattu bensanpaineet (paljonko näytti?)
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Ja uusia tulpat...ngk BCPR7ES-11 5e kpl.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Vai vielä painemittareita... Näppituntumalla ja vain parista sylinteristä ja (alamäkeen joutui hiekoittamaan muuten luisti, sen verran paineita) . Bensa lensi sen melkein pari metriä vaakasuoraan tukilta.
Jottei tarvitse kolmatta kertaa sanoa että vaihda tulpat niin vaihdan kai ny sit' (kai käynyt petromiehelle että kun ihan ajosta jää niin kaikki tulpat yhtäaikaa rikkki niin ettei edes lupaa muutaman akun jauhannalla ja vetämällä).
Jottei tarvitse kolmatta kertaa sanoa että vaihda tulpat niin vaihdan kai ny sit' (kai käynyt petromiehelle että kun ihan ajosta jää niin kaikki tulpat yhtäaikaa rikkki niin ettei edes lupaa muutaman akun jauhannalla ja vetämällä).
Saab 9-3 2004 ns3f(? olikohan, katsotaan rekkari kun ehtii...). Saab/Scania parhaita ajaa !
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Jos pensas lentää pari metriä.ei tarkoita että olisi painetta. Pitäs mitata.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Juu painemittaukset tapahtuu sitten kun saan hinattua pajalle, startatessa jopa, mutta alkaa olla niin että hinattava pajalle ja laitettava hintakatto. Eli seisontaan kunnes alle 20cm urat tuossa matkalla
Kohta ylimärät tulpat, starttaan uusilla, puhdistan ja otan patterin päälle sitten sisälle ettei ne säily bensaisena ja pilaannu. Vanhat takaisin.
Jollei jollain ole Tech2, jos vaikka näyttäisi jotakin (sori toisto).
Kohta ylimärät tulpat, starttaan uusilla, puhdistan ja otan patterin päälle sitten sisälle ettei ne säily bensaisena ja pilaannu. Vanhat takaisin.
Jollei jollain ole Tech2, jos vaikka näyttäisi jotakin (sori toisto).
Saab 9-3 2004 ns3f(? olikohan, katsotaan rekkari kun ehtii...). Saab/Scania parhaita ajaa !
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Et kai käytä Google kääntäjää
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
En koskaan kielenkäännnintä, en vain jaksa kaivaa mikä on tarkka nimi kullekin osalle. Yritän vain lyhyillä virkkeillä kun tapana kirjoittaa "wall of text" eli puoli raamattua.
Ajattelin tehdä uuden yrityksen jos joku on ehkä nähnyt miltä OBD tulosten pitäisi näyttää, tuo näyttää että kaiikki ok. Onko rikki ?. Ja kenelläkään ei Lahden seutuvilla näy mistään rahasta olevan Tech2 jolla ehkä näkisi jotakin. Kukaan ei edes tunnustanut että nähnyt ko. konetta joten tuskin kovin moni lukee tätä, pitää varmaankin laittaa uusi otsikko. Onko tuo tech2 olemassa ja näyttääkö jotakin asiasta ?
Tähän mennesssä:
-käynnistin auton, nostin kytkimen kylmänä turhan nopeasti niin sammui
-ei ole edes luvannut tämän jälkeen
Testailtu: näyttää kieroosluvut startatessa, tulpat märät (kuivattu ja hiottu jne hellitelty) eikä silti mitään lupaussta. Ilmanotto auki, eetteriä niin yskäisee takaisin.
Kun tulpat irti, pyörittäessä ainakin parissa paineet, en tiedä onko syytä testata muita ?
Kipinä kirkas kun kuivattu tulppa (uudet tulossa kun kuulemma ne voi kaikki kerralla mennä niin että auto ei käynnisty).
Tukista (moottorin kuoret purettu, se venttiili) roiskaisee pari metriä bensaakin. Ei ole mittaria, kesällä uusi pumppu asentelin.
Loppuu ajatukset, miten releet tai tekeehän tuo suurjännitteen jokaiselle sylinterille erikseen siinä mustassa neliössä tulpan yläpuolella ? Ainakin siniset ruiskusuuttimet jokaiselle omat.
Ei kertaakaan luvannut sen jälkeen kun oli käynnissä sekunnin pari, paineita on reilusti (viheltää ja ruiskuttaa bensasumua kun sormet laittaa tulpan sijaan siihen reikään). Myös hinattu reilusti.
Luen mielelläni Englanninkielistä mikäli jostakin löydettävissä muita ideoita kuin että avaa nähdäkseen nokkaketjun hypänneen pari pykälää - ainakin vanhoissa autoissa tuo silti yski tai "lupasi". Ikkuna auki olisin ehkä kuullut ketjun katkeavan tai sitten en.
Ajattelin tehdä uuden yrityksen jos joku on ehkä nähnyt miltä OBD tulosten pitäisi näyttää, tuo näyttää että kaiikki ok. Onko rikki ?. Ja kenelläkään ei Lahden seutuvilla näy mistään rahasta olevan Tech2 jolla ehkä näkisi jotakin. Kukaan ei edes tunnustanut että nähnyt ko. konetta joten tuskin kovin moni lukee tätä, pitää varmaankin laittaa uusi otsikko. Onko tuo tech2 olemassa ja näyttääkö jotakin asiasta ?
Tähän mennesssä:
-käynnistin auton, nostin kytkimen kylmänä turhan nopeasti niin sammui
-ei ole edes luvannut tämän jälkeen
Testailtu: näyttää kieroosluvut startatessa, tulpat märät (kuivattu ja hiottu jne hellitelty) eikä silti mitään lupaussta. Ilmanotto auki, eetteriä niin yskäisee takaisin.
Kun tulpat irti, pyörittäessä ainakin parissa paineet, en tiedä onko syytä testata muita ?
Kipinä kirkas kun kuivattu tulppa (uudet tulossa kun kuulemma ne voi kaikki kerralla mennä niin että auto ei käynnisty).
Tukista (moottorin kuoret purettu, se venttiili) roiskaisee pari metriä bensaakin. Ei ole mittaria, kesällä uusi pumppu asentelin.
Loppuu ajatukset, miten releet tai tekeehän tuo suurjännitteen jokaiselle sylinterille erikseen siinä mustassa neliössä tulpan yläpuolella ? Ainakin siniset ruiskusuuttimet jokaiselle omat.
Ei kertaakaan luvannut sen jälkeen kun oli käynnissä sekunnin pari, paineita on reilusti (viheltää ja ruiskuttaa bensasumua kun sormet laittaa tulpan sijaan siihen reikään). Myös hinattu reilusti.
Luen mielelläni Englanninkielistä mikäli jostakin löydettävissä muita ideoita kuin että avaa nähdäkseen nokkaketjun hypänneen pari pykälää - ainakin vanhoissa autoissa tuo silti yski tai "lupasi". Ikkuna auki olisin ehkä kuullut ketjun katkeavan tai sitten en.
Saab 9-3 2004 ns3f(? olikohan, katsotaan rekkari kun ehtii...). Saab/Scania parhaita ajaa !
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Jos orkkis ketjulla menty 300tkm niin ehkä venynyt sen verran ja säätö tapissa, voinut ketju hypätä.
Hyvinkin mahdollista kuvatun ajotoimenpiteen seurauksena.
Ei tarpeeksi tietoa minulla voiko päätellä onko ketju jopa poikki. Hieman kun selasi täällä aihetta niin ei ole niinkään harvinaista.
Muistan nähneeni topikin kuvien kera foorumilla kun joku tehnyt jakopääremppaa NG9-3, siinä oli hieman infoa miten tuo kasattu ja mikä siellä rikkoutuu.
Hyvinkin mahdollista kuvatun ajotoimenpiteen seurauksena.
Ei tarpeeksi tietoa minulla voiko päätellä onko ketju jopa poikki. Hieman kun selasi täällä aihetta niin ei ole niinkään harvinaista.
Muistan nähneeni topikin kuvien kera foorumilla kun joku tehnyt jakopääremppaa NG9-3, siinä oli hieman infoa miten tuo kasattu ja mikä siellä rikkoutuu.
Viimeksi muokannut torque, Pe Helmi 11, 2022 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..