syö öljyä
Re: syö öljyä
Venttiilikopan tiivisteet ainakin kannattaa uusia. Ruuvissa on sitten kiristysjärjestys ja momentti. Siihen löytynee haulla ohjeet entuudestaan vanhoissa ketjuissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: syö öljyä
Melko normaalia. Männänrenkaat jumissa ja puhaltelee ohi. Korjaantuu hoonaamalla sylinterit ja asentamalla uudet männänrenkaat. Juuri muita korjauskeinoja tuohon ei ole.marker kirjoitti: ↑Pe Huhti 18, 2008 08:28mul on 2000 mallin airo jolla on ajettu 207000 ja huomasin että olin ajanut samoilla oljyillä noin 5000 ja jouduil lisäämään oljyä 1 litran en ole ainakaan huomannu et savuttais et olisiko vika turbossa jos vaikka olis kulunut luulen et se on alkuperäinen ja mist noita saabin turboja voi kysel ja hinta tietoo jos joku tietää kertoa
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: syö öljyä
Lisää vaan öljyä. Litra tai kaksi vaihtovälillä on vielä halpaa vrt. renkaiden vaihto.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: syö öljyä
Jos tuollaiseen huohotinvaivaiseen B2x5-koneeseen ei ole vielä kertaakaan jakopääremonttia tehty, niin ennätys lienee lähellä.
Omassa entisessä M2000 Aerossa oli aikanaan tehty jakopää ekan kerran alle 100K ajettuna ja alle 200K oli uuden remontin aika jo ovella. Liuotushoito, johon tässä ketjussa aikaisemmin viittasin, voisi auttaa tuohon
öljynkulutukseen...
Eski
Omassa entisessä M2000 Aerossa oli aikanaan tehty jakopää ekan kerran alle 100K ajettuna ja alle 200K oli uuden remontin aika jo ovella. Liuotushoito, johon tässä ketjussa aikaisemmin viittasin, voisi auttaa tuohon
öljynkulutukseen...
Eski
Re: syö öljyä
Melko normaalia. Männänrenkaat jumissa ja puhaltelee ohi. Korjaantuu hoonaamalla sylinterit ja asentamalla uudet männänrenkaat. Juuri muita korjauskeinoja tuohon ei ole.
[/quote]
Veikkaisin, että 14 vuodessa moottori korjattu jo.
[/quote]
Veikkaisin, että 14 vuodessa moottori korjattu jo.
9-5 2.3T 1998, 9-5 2.3t 2003
Re: syö öljyä
Veikkaisin, että 14 vuodessa moottori korjattu jo.
[/quote]
Mä taas veikkaan että ei ole. Kyllä sillä voi varmaan hamaan tappiin saakka ajella vaihtamatta niitä renkuloita. Olen muutaman femman nähnyt missä ei 300tkm kohdalla vielä esim. ketju rallattele, ja kiristäjässäkin on vielä naksuja jäljellä, kun on vaan öljyjä vaihdeltu tarpeeksi tiuhaan.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)