Saab ei lähtenyt enää käyntiin pihasta parin tunnin seisomisen jälkeen ja herjaa koodia P0090 fuel pressure regulator control circuit open.
Ajoin auton ihan normaalisti pihaan eikä mitään oireita ajossa. Joku aika sitten katsoin vikakoodit eikä mitään ollut muistissa.
Tuo koodihan viittaisi korkeapainepumpun paineen säätimeen/johdotukseen, mutta WIS puhuu taas liian korkeasta paineesta ym. ym.
En ole aivan varmaa lähteekö siirtopumppu päälle tai en ainakaan kuule mitään ääntä tankista korkki irti kuunneltuna. Tosin en muista kuuluko sieltä ennenkään ääntä. Pumpun rele vetää kyllä päälle.
Ajatuksia/kokemuksia....?
Saab 95 TID 2007 vikakoodi P0090 eikä lähde käyntiin
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2012 09:28
- Paikkakunta: Tampere
Saab 95 TID 2007 vikakoodi P0090 eikä lähde käyntiin
Saab 9-5 1.9TID STW Automatic 2007
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2012 09:28
- Paikkakunta: Tampere
Re: Saab 95 TID 2007 vikakoodi P0090 eikä lähde käyntiin
Jos toi softa osas skaalata oikein niin startatessa rail pressure heiluu 0-210 kPa välillä...
Saab 9-5 1.9TID STW Automatic 2007
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2012 09:28
- Paikkakunta: Tampere
Re: Saab 95 TID 2007 vikakoodi P0090 eikä lähde käyntiin
Siirtopumppu sökö...
Kokeilin vie "herätellä" suoraan toisella akulla muttei puhu mitään.
Onkos tämä pumppu nyt sama vai eri mitä bensamallissa? Ainakin EPC koodi on eri ja eberin lähtö on laipassa.
Tosin WIS myös sanoi että tankki pitää ottaa irti pumpun irrotusta varten, mutta samanlainen luukku siellä penkin alla on mitä bensamallissa...
Kokeilin vie "herätellä" suoraan toisella akulla muttei puhu mitään.
Onkos tämä pumppu nyt sama vai eri mitä bensamallissa? Ainakin EPC koodi on eri ja eberin lähtö on laipassa.
Tosin WIS myös sanoi että tankki pitää ottaa irti pumpun irrotusta varten, mutta samanlainen luukku siellä penkin alla on mitä bensamallissa...
Saab 9-5 1.9TID STW Automatic 2007
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2012 09:28
- Paikkakunta: Tampere
Re: Saab 95 TID 2007 vikakoodi P0090 eikä lähde käyntiin
Laitetaanpas tähän päivitystä eli nyt vaihdettu siirtopumppu ja Saab toimii jälleen.
Kuten arvata saattaa orkkispumppu ämpäreineen oli n. 640e mikä on jo 20% auton arvosta ja se ei oikein
ollut vaihtoehto. Alkuperäinen pumppu oli Pierburgin 7.50008.00 PK-0004 millä ei löytynyt mitään tietoa internetin maailmasta.
Kuitenkin fyysisesti samanlainen pumppu Pierburg 7.50022.50.0 löytyy n. 200e hintaan ulkomailta. Löytyy myös muun merkkisenä versiona.
Tuossa on 5 bar paine verrattuna WIS kertomaan 4 bar alkuperäiseen paineeseen. Aika näyttää onko tuo korkeampi paine ongelma Boschin CP1H pumpulle ym. muille palikoille.
Niin ja WIS tosiaan sanoo että tankki pitää pudottaa vaihtoa varten, mutta homma sujuu kyllä takapenkin alta....
Kuten arvata saattaa orkkispumppu ämpäreineen oli n. 640e mikä on jo 20% auton arvosta ja se ei oikein
ollut vaihtoehto. Alkuperäinen pumppu oli Pierburgin 7.50008.00 PK-0004 millä ei löytynyt mitään tietoa internetin maailmasta.
Kuitenkin fyysisesti samanlainen pumppu Pierburg 7.50022.50.0 löytyy n. 200e hintaan ulkomailta. Löytyy myös muun merkkisenä versiona.
Tuossa on 5 bar paine verrattuna WIS kertomaan 4 bar alkuperäiseen paineeseen. Aika näyttää onko tuo korkeampi paine ongelma Boschin CP1H pumpulle ym. muille palikoille.
Niin ja WIS tosiaan sanoo että tankki pitää pudottaa vaihtoa varten, mutta homma sujuu kyllä takapenkin alta....
Saab 9-5 1.9TID STW Automatic 2007
Re: Saab 95 TID 2007 vikakoodi P0090 eikä lähde käyntiin
Kaverilla samankaltaisia ongelmia. Tuliko tää pumpunvaihdolla kuntoon, vai aiheuttiko tuo 5bar jotain ongelmia myöhemmin ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC