Foorumin kaunein Ei-SAAB
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
Nyt kyllä pisti toinen polvi pahan haasteen Onnea Aerolle hankinnasta! On se vaan hieno ja ei noita Fefejä kovin usein liikenteessä näe.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
2. polven haaste on kyllä pakko hylätä, koska tämän auton kanssa tuo ei pidä paikkaansa, vaikka moneen autoon tarra sopisikin.
^Kaveri kyseli tuollaiseen tuulilasivakuutusta, vakuutusyhtiö ilmoitti omavastuuksi 3000 euroa . Mulle möi Ferrariin eioota...
^Kaveri kyseli tuollaiseen tuulilasivakuutusta, vakuutusyhtiö ilmoitti omavastuuksi 3000 euroa . Mulle möi Ferrariin eioota...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
Ei luvannut minullekkaan lasi vakuutusta. Kaskon sain kuitenkin 3000e/v hntaan
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
Heh, ei sinänsä yllätä. Olisihan se silti aika perverssi tarra Ferrarissa, vaikka ei oikeasti sitä mieltä olisikaan.
Jos unohtaa tuon CLA:n talviominaisuudet (lähinnä mataluus) ja ponnettoman moottorin, niin onhan se objektiivisesti parempi auto kuin NG93 ja mieluummin sillä ajelee. Omituista olisikin jos ei ajaisi, kun puhutaan kuitenkin lähes 20 vuotta uudempaa suunnittelua olevasta laitteessa. Avossa toki taas on sitä ekstraa ja tunnetta mitä ei kovakattoisissa perusmalleissa voikaan olla. Ehkä itse ajattelen tuolla tarralla viestittäväni myös sitä, että jos vastaavan segmentin autoja olisi uutena Saabina tarjolla, mieluummin niillä ajaisin.
Loppujen lopuksi auto on kuitenkin väline liikkumiseen ja olosuhteet vaikuttavat merkittävästi siihen, mikä milloinkin tuntuu parhaalta. Jos nyt pitäisi lähteä Euroopan road tripille, valikoituisi varmaankin toi sijaisautona oleva RAV4. Mutta jos valittavana olisikin edelleen Citikka, lähtisin Mersulla. Talvella ei olisi ollut kahta sanaa, liikkuisiko mieluiten katumaasturilla, selväähän se. Jos taas olisi lämmintä 20 tai enemmän ja aurinko paistaisi, valinta kohdistuisi tietysti avoon.
Oliskos linkkiä siihen ketjuun, jossa Ferrari-tarinaa olisi luvassa? Olisi mukava seurata.
Edit. Pikakelasin tän ketjun läpi. Aika monta kuvaa oli kadonnut jne. Mutta muutama nosto kauniista laitteista. 348 on varmaan joo absoluuttisesti kaunein, saman aikakauden SEC-Mersu oli listoilla myös. Vanhemmista peleistä -70 Manta on todella hieno. Uudemmista sitten Jaguarin XF ja XE on tyyliniekkoja myös. AZP:n Oldsi ei nyt kaunis sanan varsinaisessa merkityksessä eikä sana tyylikäskään siihen istu. Mutta jos etsittäisiin vaikuttavinta ilmestystä, nousisi se varmasti korkealle listoilla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
^ymmärrän toki että porvariston hillitty charmi ei vetoa kaikkiin yhteiskuntaluokkiin. Makuasioista ei siis sovi luokkien välillä kiistellä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
Nimenomaan, sitä minäkin tuon ajattelen tarkoittavan, mutta vaikka Saabilla olisi (ollut) tarjolla 348:lle tasavertainen kilpailija, niin todennäköisesti silti ajaisin mieluummin Ferrarila. Mutta tosiaan, monen muun auton kanssa sama viesti olisi minullekin sopiva.
Juuri nyt tuossa skenaariossa mulla olisi tietty hankaluus valita noista kahdesta luukkulamppu-veekasista, mutta todennäköisesti kallistuisin Ferrariin - ja jossain kohtaa reissua manaisin komealla kelillä, että olisi pitänyt lähteä TVR:llä, kun se on avo2.polvi kirjoitti: ↑Su Touko 08, 2022 09:18Loppujen lopuksi auto on kuitenkin väline liikkumiseen ja olosuhteet vaikuttavat merkittävästi siihen, mikä milloinkin tuntuu parhaalta. Jos nyt pitäisi lähteä Euroopan road tripille, valikoituisi varmaankin toi sijaisautona oleva RAV4. Mutta jos valittavana olisikin edelleen Citikka, lähtisin Mersulla.
Miksi muuten et lähtisi Euroopan road tripille avolla?
Alfa-foorumi vaatii kirjautumisen (silti tuossa linkki: https://forum.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=39328), mutta aattelin tuota että voisin kyllä uteliaisuuttani perustaa topicin tännekin ja katsoa, miten kommentit yms rönsyilee, meneekö ihan eri suuntia vai samaan tapaan. Käytännössä taidan tehdä siis niin, että kirjoittelen aina uutta tarinaa kertaalleen ja vedän sen copypastella molemmille foorumeille.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
^Toki avollakin voisi lähteä, se hävisikin kirjoitushetken ajatuksissani piirun verran lähinnä syystä, että tuhansien kilsojen ajaminen oudossa ympäristössä kasvattaa lunastuksen riskiä melkoisesti. Avohan mennee lunastukseen todennäköisesti jopa herkemmin kuin vale-Citikka. Toinen pienempi syy oli ihan tilat. Tausta-ajatuksena road tripissä oli kuitenkin se, että matkassa olisi 3-4 henkilöä.
Ja mahtavaa, jos tänne saat sen Ferrari-topikin. Eihän se nyt iso vaiva olisi rekata toisaallekin, mutta silti. Itse en ole ajanut Ferrarilla kuin kerran, hyvin lyhyen hetken parikytä vuotta sitten, mallin ollessa 360 Modena. Sen verran touhu jännitti, että mitään erityisen suurta mielikuvaa jälkikäteen tai analyysiä silloinkaan en pystynyt tekemään, joten kiinnostaa mm. ajo- ja käyttöominaisuudet verrattuna johonkin vähän normaalimpaan.
Ja mahtavaa, jos tänne saat sen Ferrari-topikin. Eihän se nyt iso vaiva olisi rekata toisaallekin, mutta silti. Itse en ole ajanut Ferrarilla kuin kerran, hyvin lyhyen hetken parikytä vuotta sitten, mallin ollessa 360 Modena. Sen verran touhu jännitti, että mitään erityisen suurta mielikuvaa jälkikäteen tai analyysiä silloinkaan en pystynyt tekemään, joten kiinnostaa mm. ajo- ja käyttöominaisuudet verrattuna johonkin vähän normaalimpaan.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05