Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Kyllähän siihen suht vauhdilla on tuttu, mutta osuma oli kyllä mielestäni vain keulaan. Keissihän oli niin, että vastakkaisen puolen "ruuduista" pakittaessaan oli mennyt kuskilla kaasu ja jarru sekasin. Eli mitä nyt sitten maks 10m matkalla kerkeää vauhtia ottamaan pakilla kun laittaa kaasun pohjaan.
Mulle jäi myös vahinkotarkastajan puheista, että oli epäilyksen asteella nuo maininnat, mutta en varmaksi muista.
Mulle jäi myös vahinkotarkastajan puheista, että oli epäilyksen asteella nuo maininnat, mutta en varmaksi muista.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
^Youtube-videoita aiheesta katselleena siinä kymmenessä metrissä saa kelattua sopivalla autolla ja pakin välityksellä aika paljon vauhtia. Eli ei ihme jos on tullut muutakin kuin pintavauriota.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Joo ei siinä älyttömiä vauhteja tarvita, mutta kuitenkin enemmän kuin millä parkkiruudusta yleensä ulos peruutetaan. Mutta tuo polkimissa sekoilu selittää tuon vahingon määrän aika hyvin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Autohan oli melkein uusi Superbi, eli jos oli vielä dsg-vaihteistolla, niin kytkin taitaa napata aika nopsaan kiinni.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Kävin vähän laulattamassa laikkaa, faija kun meinaa myydä veneensä. Ei siitä priimaa tullut tässä kiireessä eikä kauttaalta noin siis, mutta ihan jees.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
^Kiiltoa kehiin, se on kaunista !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
On tämä elämä jännää. Tänään soitteli kaveri joka oli ostanut vale-Citikan!
Kyseli auton kunnosta jne. Kehuin asian- ja totuudenmukaisesti auton, tehdyistä korjauksista ja huolloistahan kuitit on ja sieltä numerokin hänelle siunaantui.
Kysyipä, että löytyisikö sattumalta kesärenkaita, allahan oli törmäyshetkellä kitkat. Noh. Kerroin sitten, että alle talven ajetut nastat löytyisi, uusi karjarauta, uusi kangasmattosarja sekä taakkatelineet. Näistähän on sitten jo ainakin arvokkaimmista palasista kaupat lähes valmiit.
Kokonaisuutena sanoisin, että elämäni, myös tulevan elämäni, parhaat autokaupat. Ja kun huomioi miksi vale-Citikan ostin. Oli pakko päästä Renault Capturista eroon.
Kyseli auton kunnosta jne. Kehuin asian- ja totuudenmukaisesti auton, tehdyistä korjauksista ja huolloistahan kuitit on ja sieltä numerokin hänelle siunaantui.
Kysyipä, että löytyisikö sattumalta kesärenkaita, allahan oli törmäyshetkellä kitkat. Noh. Kerroin sitten, että alle talven ajetut nastat löytyisi, uusi karjarauta, uusi kangasmattosarja sekä taakkatelineet. Näistähän on sitten jo ainakin arvokkaimmista palasista kaupat lähes valmiit.
Kokonaisuutena sanoisin, että elämäni, myös tulevan elämäni, parhaat autokaupat. Ja kun huomioi miksi vale-Citikan ostin. Oli pakko päästä Renault Capturista eroon.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Tässä autossa kuormauskapasiteetissa on vain taivas rajana.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Nyt olis vetoneitsyys avolla mennyt. Jonkin verran sain itse ponnistella ensin ja huolto sitten, että saatiin koukku kiinni. Sen verran oli muhjua ja ruostetta auton pään kiinnikkeissä, ettei ihan helpolla onnistunut.
Pitkään olen himoinnut tollasta Vator 12 -venettä. Haussa on R-malli edelleen, jossa on siis ohjauspulpetti. Mutta aloitetaan nyt tolla. Venehän on trimaraani-runkoinen, eli aallokossa varmaan aika kova, mutta toisaalta ei kallistele tällaisen 95kg jässikänkään alla, luulen niin.
Pitkään olen himoinnut tollasta Vator 12 -venettä. Haussa on R-malli edelleen, jossa on siis ohjauspulpetti. Mutta aloitetaan nyt tolla. Venehän on trimaraani-runkoinen, eli aallokossa varmaan aika kova, mutta toisaalta ei kallistele tällaisen 95kg jässikänkään alla, luulen niin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
^ Tuo Vator näyttäisi kestäneen aikaa hyvin. Ihan nettiveneestäkö löysit?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Ei se ihan noin siisti ole kuin kuvassa ja muutamia, mutta onneksi aika pieniä, paikkauksia on jotka pitää fiksata ja lyödä Vatorinkelttua pintaan. Ja toki myllyttää koko kiulu. Ja ihan nettiveneestä sen sunnuntaina illalla bongasin ja lupasin heti ostaa.
Ja tosiaan, ostin paketin hepulta, jonka vanhemmat on sen uutena 70-luvulla ostaneet. Kaikkinensa todella hieno ja ennen kaikkea täysin räpeltämätön yksilö. Siinä ei ole ensimmäistäkään ylimääräistä ruuvinreikää tai muuta paskaa.
Ja tosiaan, ostin paketin hepulta, jonka vanhemmat on sen uutena 70-luvulla ostaneet. Kaikkinensa todella hieno ja ennen kaikkea täysin räpeltämätön yksilö. Siinä ei ole ensimmäistäkään ylimääräistä ruuvinreikää tai muuta paskaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
^ Onkohan tuo koskaan moottorilla mennyt? Mites teillä, soudulla vai moottorilla eteneminen Vatorissa?
(edit: mainitsit myös 12R niin silloin ilmeisesti jotain moottoria on)
Muistan että jotkut laittoivat hieman "ylitehoisen" peräpeiliin olivat tosin kevyitä 2-t moottoreita, nykyään 4-t yhä raskaita lyhyeen veneeseen. Vaan koska trimaraani niin onhan siinä hieman "kitkapintaa".
(edit: mainitsit myös 12R niin silloin ilmeisesti jotain moottoria on)
Muistan että jotkut laittoivat hieman "ylitehoisen" peräpeiliin olivat tosin kevyitä 2-t moottoreita, nykyään 4-t yhä raskaita lyhyeen veneeseen. Vaan koska trimaraani niin onhan siinä hieman "kitkapintaa".
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
On siinä moottori ollut. Uudesta asti Mercuryn 7.5-heppainen.
Itse harrastelen kaverin kanssa noita veneitä ja perämoottoreita, eli ostetaan, koeajetaan, mahdollisesti vähän korjataan ja jos tykätään, niin jää käyttöön ja jos ei, niin kiertoon. Eli moottoreita on olemassa, vaikka varkaat pari kevättalvella pihasta veikin Tuohon on vahvimpana ehdokkaana nyt 90-luvun alun Suzuki DT9.9, jossa myös sähköstartti.
Eli. En souda, en helvetissä souda metriäkään, enkä omissa vehkeissä siedä edes narukäynnistystä
Edit. Vaihtelee tietysti painot paljon sen mukaan, että onko mallisarjansa tehotonta vai tehottominta versiota, mutta esim. uusi Tohatsun 50-heppainen nelitahti ei taida painaa kuin muutaman hassun kilon enemmän kuin 90-luvun legendaarinen Yamahan autolube samoilla tehoilla ja 2-tahtisena. Nelareiden paino on muutenkin vähän sellaista rantaparlamentin legendaa. Edes 80-luvun Yamahan ja Hondan 10-20 heppaiset nelarit eivät painaneet kuin 5-10kg enemmän kuin saman aikakauden kaksarit ja tuohan nyt tulee jo polttoaineen tai kuskin läskien määrässä kompensoitua moneen kertaan.
Itse harrastelen kaverin kanssa noita veneitä ja perämoottoreita, eli ostetaan, koeajetaan, mahdollisesti vähän korjataan ja jos tykätään, niin jää käyttöön ja jos ei, niin kiertoon. Eli moottoreita on olemassa, vaikka varkaat pari kevättalvella pihasta veikin Tuohon on vahvimpana ehdokkaana nyt 90-luvun alun Suzuki DT9.9, jossa myös sähköstartti.
Eli. En souda, en helvetissä souda metriäkään, enkä omissa vehkeissä siedä edes narukäynnistystä
Edit. Vaihtelee tietysti painot paljon sen mukaan, että onko mallisarjansa tehotonta vai tehottominta versiota, mutta esim. uusi Tohatsun 50-heppainen nelitahti ei taida painaa kuin muutaman hassun kilon enemmän kuin 90-luvun legendaarinen Yamahan autolube samoilla tehoilla ja 2-tahtisena. Nelareiden paino on muutenkin vähän sellaista rantaparlamentin legendaa. Edes 80-luvun Yamahan ja Hondan 10-20 heppaiset nelarit eivät painaneet kuin 5-10kg enemmän kuin saman aikakauden kaksarit ja tuohan nyt tulee jo polttoaineen tai kuskin läskien määrässä kompensoitua moneen kertaan.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
^Ikävää tuo että moottorit eivät saa pysyä. Kaverilta sahasivat perälaudasta irti.
Tuollainen DT9.9 varmaan aika hyvä vaihtoehto.
Itse kaikenmaailman botskeja soutanut, oli ihan "pakollinen" taito siellä missä itsellä veneilyopit sain ja onhan se narukäynnistys hieman olkapään kulutusta.
Jos kone muuten kunnossa niin ei tarvii kovin paljon nykiä, lähtee ekalla kun vähän kättä näyttää.
Vaan onhan osa uusista 4-t pikkumoottoreista keventyneet, menee melkein "portables" luokkaan.
Jotkut vanhemmat 4-t pikkumoottorit oli todella painavia, raahaa niitä sitten ympäri rantakiviä
Tuollainen DT9.9 varmaan aika hyvä vaihtoehto.
Itse kaikenmaailman botskeja soutanut, oli ihan "pakollinen" taito siellä missä itsellä veneilyopit sain ja onhan se narukäynnistys hieman olkapään kulutusta.
Jos kone muuten kunnossa niin ei tarvii kovin paljon nykiä, lähtee ekalla kun vähän kättä näyttää.
Vaan onhan osa uusista 4-t pikkumoottoreista keventyneet, menee melkein "portables" luokkaan.
Jotkut vanhemmat 4-t pikkumoottorit oli todella painavia, raahaa niitä sitten ympäri rantakiviä
Viimeksi muokannut torque, To Heinä 21, 2022 23:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..