2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä
2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä
moro, omassa vatkaimessa jotain hyvin ongelmallista menos?! antaa vikakoodia p0300 eli missfire joka sylinterille.
ahtojen noustessa 1.5bar nii nykii maan perkeleesti, eli katkoo sytkää.
tyhjäkäynnillä myös pientä pätkimistä
autossa on vasta vaihettu immu, kasetti, bensapumppu ja suodatin. tulpat toissa kesänä vaa auto seissy 2v
Edit: Mikä aiheuttaa tämän?
ahtojen noustessa 1.5bar nii nykii maan perkeleesti, eli katkoo sytkää.
tyhjäkäynnillä myös pientä pätkimistä
autossa on vasta vaihettu immu, kasetti, bensapumppu ja suodatin. tulpat toissa kesänä vaa auto seissy 2v
Edit: Mikä aiheuttaa tämän?
Viimeksi muokannut henelol, La Elo 06, 2022 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä
Olis kiva kuulla vähän muutakin, eli millainen setuppi sulla on moottorissa, kun noin reippailla paineilla kuitenkin ajetaan.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä
Ja mitkä tulpat, paljonko kärkiväli, paljonko ajettu, mitä tankkissa...toissa kesäiset bensat?
Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä
jaa nyt kun tankki on täynnä missfiret on kadonnu, mut jäljelle on jääny P1300 eli boost calibration fault
Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä
P1300 on kyllä oikeasti multiple misfires. Jos vakioturbo autossa, niin 1,5 bar on liikaa ja ilmamassamittari ehkä viallinen.
Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä
Vastaavassa tilanteessa meidän femman ahtopainetta ohjaavaan magneettiventtiiliin oli mennyt roska ja ahdin ahtoi "fuel cuttiin" saakka ihan suoriltaan.
Toinen saman tyylinen tilanne oli, kun kompressorin kotelosta magneettiventtiiliin menevä letku oli katkennut.
Toinen saman tyylinen tilanne oli, kun kompressorin kotelosta magneettiventtiiliin menevä letku oli katkennut.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä
bpr7es on 0,7mm kärkiväli ja tarvii ison hylsyn. Tarkoitit varmaan bCpr7es ja lopussa vielä -11, tai jos ei ole niin itse suurennettu kärkiväli siihen 1,1mm.
Onko tietoa lambdan iästä?
Edellisten viestien lisäksi kato vielä ettei hukkaportti ole jumissa, sellainenkin on mahdollista ainakin Garretissa, mutta jos tämä on oikeasti iso T niin ei ehkä niinkään.
Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä
Miksi ahtaa 1.5bar? Mikä turbo ja suuttimet?
0.9 barilla päästään 2.3T:llä lukemiin 270hp jos on softaa tehty vähänkään sinne päin. 1.1 bar lienee jo 290hp jossa on jo ulosmitattu sekä vakioturbo että vakiosuuttimet.
Tosin jos ahtais liikaa niin pitäis tulla automaagisesti fuelcuttia, joskus aikanaan laittanu mankkuvenalle menevät letkut väärinpäin.
0.9 barilla päästään 2.3T:llä lukemiin 270hp jos on softaa tehty vähänkään sinne päin. 1.1 bar lienee jo 290hp jossa on jo ulosmitattu sekä vakioturbo että vakiosuuttimet.
Tosin jos ahtais liikaa niin pitäis tulla automaagisesti fuelcuttia, joskus aikanaan laittanu mankkuvenalle menevät letkut väärinpäin.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä
Siellä on sitten vikaa ahtopaineen ohjauksessa, hukkaportti, portin kello, magneettiventtiili tai letkut. JC:n normaali stg1 E85 softalla ei ahdot ole 1,5 bar. Jonkun vian takia ahdot siis karkaa ja tulee fuel cut. Mulla oli Aerossa JC:n softa ja raskaalla kuormituksella ahdot saattoi käväistä 1,2 bar, mutta normaalisti siinä 1 - 1,1 bar kiihdyttäessä. Tämä siis SIDistä katsottuna.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero