Saab 9-3 SportSedan 2.0t
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Eri mallisilla Opeleilla viimeiset parikymmentä vuotta ajellut ja niiden vikoihin perehtyneenä hankin Saabin. Työkaluja löytyy kyllä joka lähtöön, myös Tech2 johon tilasin Saabin kortin.
Eli auto on Saab 4D 9-3 SEDAN 2.0 AUTOMATIC-F-49S/268, pienine vikoineen ja nyt tarttis vinkkejä vikojen paikantamiseen.
Auto on ollut erittäin vähällä ajolla viimeiset vuodet, pääasiassa vain keväällä käytetty katsastuksessa ja ilmeisiä kontaktivikoja on muutamia.
Keskuslukko: Vain kuljettajan ovi toimii, kaikki muut ovet lukittuu ja avautuu käsin nupista. SID ei ilmoita mitään vikaa.
Ikkuna napit toimii kaikissa ovissa. Olisko vinkkiä mistä aloittas vian etsimisen.
AirBag valo jää joskus palamaan mutta sammuu kyllä itsestään. SID ilmoittaa airbag-malfunktion. Veikkaisin jossain kosketusvikaa.
Vinkeistä kiitokset jo etukäteen.
T. UusiSaabisti
Eli auto on Saab 4D 9-3 SEDAN 2.0 AUTOMATIC-F-49S/268, pienine vikoineen ja nyt tarttis vinkkejä vikojen paikantamiseen.
Auto on ollut erittäin vähällä ajolla viimeiset vuodet, pääasiassa vain keväällä käytetty katsastuksessa ja ilmeisiä kontaktivikoja on muutamia.
Keskuslukko: Vain kuljettajan ovi toimii, kaikki muut ovet lukittuu ja avautuu käsin nupista. SID ei ilmoita mitään vikaa.
Ikkuna napit toimii kaikissa ovissa. Olisko vinkkiä mistä aloittas vian etsimisen.
AirBag valo jää joskus palamaan mutta sammuu kyllä itsestään. SID ilmoittaa airbag-malfunktion. Veikkaisin jossain kosketusvikaa.
Vinkeistä kiitokset jo etukäteen.
T. UusiSaabisti
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Toimimattomien ovien lukkomodulit paskana.
Uudet kalliita, mutta käytettynä luultavasti löytyy. Joku on korjannutkin, mutta korjauksen onnistumisesta ei voi tietää. Riippuu mikä on vialla. Kosketusvaika korjattavissa, mutta mekaaninen ei.
Airbab vika johtunee ratin kierukasta, joka pätkii. CIM yksikköön voi vaihtaa pelkän kierukan toisesta CIM:stä. Mutta, kun kerran on Tech, niin miksi ei sitten lukisi sillä vian syytä
Uudet kalliita, mutta käytettynä luultavasti löytyy. Joku on korjannutkin, mutta korjauksen onnistumisesta ei voi tietää. Riippuu mikä on vialla. Kosketusvaika korjattavissa, mutta mekaaninen ei.
Airbab vika johtunee ratin kierukasta, joka pätkii. CIM yksikköön voi vaihtaa pelkän kierukan toisesta CIM:stä. Mutta, kun kerran on Tech, niin miksi ei sitten lukisi sillä vian syytä
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Pitää alkaa tutkimaan lukkomoduuleja. Täällä näkyy olevan paljon juttuja niiden korjauksesta etc.
Tuosta CIM:n purkamisesta onkin täällä hyvät ohjeet.
Luetaan tiedot heti Tech:llä kun Saabin kortti tulee postista.
Tuosta CIM:n purkamisesta onkin täällä hyvät ohjeet.
Luetaan tiedot heti Tech:llä kun Saabin kortti tulee postista.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Päivitystä lukkovikoihin. Ovien keskuslukot alkoivat toimimaan kun olen niitä lukkonupeista sulkenut ja avannut. Ptää vielä käyttää verhoilut pois ja putsata nahdolliset hapettumat liittimissä. Mutta nyt toimivat.
Tuo airbag valo syttyy vain silloin kun auto on seissyt auringossa päivän, eli kun auto on sisältä kuuma.
Tuo airbag valo syttyy vain silloin kun auto on seissyt auringossa päivän, eli kun auto on sisältä kuuma.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Nyt on Tech2:sta testattu Saabin kortilla (148.000) ja toimii.
Vikakoodit
ACM B0014 Matkustajan airbag
T8 P0411 Toisioilmapumppu
UEC B0525 Oikea vilkku
Nollasin vikakoodit ja sen jälkeen on tullut vain tuo P0411. Deletoin tuon pumpun pois.
Vikakoodit
ACM B0014 Matkustajan airbag
T8 P0411 Toisioilmapumppu
UEC B0525 Oikea vilkku
Nollasin vikakoodit ja sen jälkeen on tullut vain tuo P0411. Deletoin tuon pumpun pois.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Miten aiot deletoida?Ballantines kirjoitti: ↑Su Syys 04, 2022 15:06Nollasin vikakoodit ja sen jälkeen on tullut vain tuo P0411. Deletoin tuon pumpun pois.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Eikös tuon saa Techillä pois ja sitten tulppaa putket.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Siitä on jo niin kauan, etten varmaksi muista. Sellainen muistikuva on, ettei sitä saa Techillä pois, vaan vaatii uuden softan ilman SAI pumppua.
Sitten on olemassa myös ECU:n "petkutus-huijaus" muutos, mikä ei vaadi mitään muutosta ohjelmistoon.
Sitten on olemassa myös ECU:n "petkutus-huijaus" muutos, mikä ei vaadi mitään muutosta ohjelmistoon.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Täytyypä tutkia asiaa kun ehtii.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Ohjelmistomuutos on ylivoimaisesti helpoin ratkaisu. Rasti ruutuun.
Lukkomoduuleihin auttaa yleensä moottorille menevien juotosten korjaaminen.
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Enpä sanoisi noinkaan .
Monta asiaa ei tee ohjelmisto muutoksesta (ylivoimaisesti) helpompaa: missä softatava auto sijaitsee, missä sijaitsee lähin ohjelmoija, myös kustantaa euroja x määrän jne.
Pelkän SAI pumpun saa ECU:n näkökulmasta toimimaan parin euron osalla ja lisäkytkentä on helppo tehdä ja sen tekee vartissa tai jopa alle (riippuu tekijästä)
Otetaan vaikka esimerkki.
Oulusta käsin lähin softaaja on Iisalmessa. Matkaa edestakaisin 400 km.
Jos autossa on jo sopiva softa eikä ole tarvetta tai halua kuin saada kiukutteleva SAI järjestelmä pois häiritsemästä, niin kumpihan on helpompi ratkaisu
Tulee aika kallis reissu ja väittäisin ettei ole YLIVOIMAISESTI helpoin tapa lähteä ajelemaan "puoli Suomea" saadakseen vikavalon/-koodin pois systeemistä millä ei ole käytännössä mitään merkitystä.
Aivan eri juttu on siten onko softamuutos muusta syystä esim. etanoli-käytön takia järkevämpää yhdistää tähän samaan tai haluaa saada muutoksen "hienovaraisesti" softaan.
Muistuttaisin myös siitä että ilmanputsarin kansi kannattaa vaihtaa ilman SAI järjestelmää olevaan malliin tai tukkia SAI pumpun imuputken reikä kannessa
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Tech on tutkittu läpikotaisin eikä sillä saa SAI-pumppua poistettua järjestelmästä, ei ainakaan minun taidoilla.
Ei myöskään ole aikomusta/tarvetta tehdä ohjelmiston muutosta.
Ei myöskään ole aikomusta/tarvetta tehdä ohjelmiston muutosta.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Ei techillä saa mutta toiset välineet on siihen. Ja jos ei halua ajella toiselle puolelle suomea ja maksaa ulkopuoliselle niin kustantaahan ne välineet jopa kolmekymppiä ostaa itsellekkin.
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Millainen on tuo "huijaus" millä saadaan tuo SAI-pumpun vikakoodi jäämään pois?
Sitten toinen vikakoodi ACM B0014 Matkustajan airbag jonka kanssa olen nyt aikaani kuluttanut.
Tarkistettu liitin istuimen alta käyttämällä se irti sekä istuimen asentotunnistimen liitin on käytetty irti, ei vaikutusta.
Vika ilmenee satunnaisesti, ajoin viime viikolla 700km (Savonlinna-Rovaniemi) päivän aikana eikä vika ilmaantunut.
Joskus taas vika ilmenee jo 20km jälkeen. Joskus myös rattinapit lopettaa toiminnan. Olisko vika siinä CIM:in spiraalissa??
Ostin kyllä jo käytetyn CIM-moduulin mutta en ole vielä alkanut vaihtamaan.
Sitten toinen vikakoodi ACM B0014 Matkustajan airbag jonka kanssa olen nyt aikaani kuluttanut.
Tarkistettu liitin istuimen alta käyttämällä se irti sekä istuimen asentotunnistimen liitin on käytetty irti, ei vaikutusta.
Vika ilmenee satunnaisesti, ajoin viime viikolla 700km (Savonlinna-Rovaniemi) päivän aikana eikä vika ilmaantunut.
Joskus taas vika ilmenee jo 20km jälkeen. Joskus myös rattinapit lopettaa toiminnan. Olisko vika siinä CIM:in spiraalissa??
Ostin kyllä jo käytetyn CIM-moduulin mutta en ole vielä alkanut vaihtamaan.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Eiköhän se ole joku kela,konkka,vastus härdelli niillähän näitä kojataan
Muista että cim vaihto tehcilkilä vaatii turvapääsyn.
Muista että cim vaihto tehcilkilä vaatii turvapääsyn.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.