Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Hehee, eipä mitään, Jortikka päivässä pitää jotakin loitolla sekin, kai ?
Joo, nyt alkoi tajuta. Olet ihan oikeassa, kunhan Superb vaihtuu seuraavaan, voidaan yhdessä kauhistella välirahaa ja samalla arvonaleneman aikaansaamaa kuukausi/vuosikustannusta. Onneksi ei osu minuun, vaan vaimoon. Edelleenkään hän ei tiedä minun rahoistani mitään, enkä minä hänen rahoistaan, joten mikään mitä teemme tahoillamme, ei vaikuta toiseen. Siinä mielessä tilanne on hyvä.
Jos arvailemaan alan, niin jos lähdetään siitä että rajana uushankinnalle on 40000 euroa kuten viimeksikin, niin välirahaa joutunee maksamaan viisinumeroisen summan, mikä seuraa ykköstä, on mielenkiintoista. Lähempänä kymppiä kuin viittätoista, kas siinä kysymys. Voisin kuvitella, että kuukausittainen persnetto asettuu 300-400 euron väliin. Periaatteessa kai ihan ok, koskapa Superbista ei löytynyt eikä löydy liisarisopparia, jossa saa ajaa 30-35000 km vuoteen tuolla kuukausikululla.
Käyttöhän on ollut edullista sinänsä, huoltoihin ja korjauksiin + yhteen kesärengaskertaan on mennyt reilut 1500 euroa ja auto täyttää meidän perheessä helmikuussa kolme vuotta. Tuostakin summasta satanen on tuulilasin uusinnan omavastuusta ja liki 500e renkaista. Jos jarrut yms. sattuisivat vielä menemään uusimatta, niin oikein hyvällä säkällä Superbilla olisi mahdollista päästä neljä vuotta ja 120 tkm n.1800 eurolla. Tuon summan kun heijastelee arvonaleneman rinnalle, niin pääomakulut, huh huh jälleen kerran.
Ja tarkennuksena vielä, Superb on tässä vaiheessa tarkoitus vaihtaa samanlaiseen, eli uusi malli saa odottaa tiloista ja monesta muustakin seikasta riippuen kenties sitä seuraavaan kertaan.
Joo, nyt alkoi tajuta. Olet ihan oikeassa, kunhan Superb vaihtuu seuraavaan, voidaan yhdessä kauhistella välirahaa ja samalla arvonaleneman aikaansaamaa kuukausi/vuosikustannusta. Onneksi ei osu minuun, vaan vaimoon. Edelleenkään hän ei tiedä minun rahoistani mitään, enkä minä hänen rahoistaan, joten mikään mitä teemme tahoillamme, ei vaikuta toiseen. Siinä mielessä tilanne on hyvä.
Jos arvailemaan alan, niin jos lähdetään siitä että rajana uushankinnalle on 40000 euroa kuten viimeksikin, niin välirahaa joutunee maksamaan viisinumeroisen summan, mikä seuraa ykköstä, on mielenkiintoista. Lähempänä kymppiä kuin viittätoista, kas siinä kysymys. Voisin kuvitella, että kuukausittainen persnetto asettuu 300-400 euron väliin. Periaatteessa kai ihan ok, koskapa Superbista ei löytynyt eikä löydy liisarisopparia, jossa saa ajaa 30-35000 km vuoteen tuolla kuukausikululla.
Käyttöhän on ollut edullista sinänsä, huoltoihin ja korjauksiin + yhteen kesärengaskertaan on mennyt reilut 1500 euroa ja auto täyttää meidän perheessä helmikuussa kolme vuotta. Tuostakin summasta satanen on tuulilasin uusinnan omavastuusta ja liki 500e renkaista. Jos jarrut yms. sattuisivat vielä menemään uusimatta, niin oikein hyvällä säkällä Superbilla olisi mahdollista päästä neljä vuotta ja 120 tkm n.1800 eurolla. Tuon summan kun heijastelee arvonaleneman rinnalle, niin pääomakulut, huh huh jälleen kerran.
Ja tarkennuksena vielä, Superb on tässä vaiheessa tarkoitus vaihtaa samanlaiseen, eli uusi malli saa odottaa tiloista ja monesta muustakin seikasta riippuen kenties sitä seuraavaan kertaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
https://huutokaupat.com/3858036/saab-9-3-1998
Siinä olisi mukava aihio museoitavaksi vuonna 2029. Aikas vähän ajettu ja ruoste ei näytä vaivaavan, Finikorit laitettu aikoinaan pariin kertaan ja 54 tkm ajettu.
Huutohinnan päälle joutuu laskemaan näin etänä arvioiden:
1) Kaksi rengaskertaa, vaikuttavat olevan n. rekisteröintivuodelta kohta 25 vuoden takaa
2) Pikselien palautus näyttöön
3) xxxx määrä euroja oikean puolen sanomisten korjaamiseen, eli oikea etulokari, etupuskuri, kyljen painaumat/skraidut
Ahtamaton 130-heppainen peruspata, mutta automaatti. Kelpaisi mulle oikein hyvin, kun ei ole mihinkään kiire. Täytyy tuota huudella johonkin asti, mutta aistin, että hinta saattaa karata. Jos ei mene harrastajalle, niin sitten sen huutaa joku käytettyjen kauppias tms. ja tyrkkää tuplahinnalla myyntiin. Sen verran olen Saabeja/Hondia/Toyotia seuraillut viime kuukaudet, että tietyntyyppiset autot tulevat kovalla marginaalilla tiettyihin liikkeisiin myyntiin viikon sisään huudon päättymisestä. Hankala on yksityisen harrastajan noitten kanssa kisata. Aika hyvin olen oppinut jo mihinkäkin malliin erikoistuneet myyjät ympäri Suomen.
Satakuusikymmentäkaksituhatta markkaa
Siinä olisi mukava aihio museoitavaksi vuonna 2029. Aikas vähän ajettu ja ruoste ei näytä vaivaavan, Finikorit laitettu aikoinaan pariin kertaan ja 54 tkm ajettu.
Huutohinnan päälle joutuu laskemaan näin etänä arvioiden:
1) Kaksi rengaskertaa, vaikuttavat olevan n. rekisteröintivuodelta kohta 25 vuoden takaa
2) Pikselien palautus näyttöön
3) xxxx määrä euroja oikean puolen sanomisten korjaamiseen, eli oikea etulokari, etupuskuri, kyljen painaumat/skraidut
Ahtamaton 130-heppainen peruspata, mutta automaatti. Kelpaisi mulle oikein hyvin, kun ei ole mihinkään kiire. Täytyy tuota huudella johonkin asti, mutta aistin, että hinta saattaa karata. Jos ei mene harrastajalle, niin sitten sen huutaa joku käytettyjen kauppias tms. ja tyrkkää tuplahinnalla myyntiin. Sen verran olen Saabeja/Hondia/Toyotia seuraillut viime kuukaudet, että tietyntyyppiset autot tulevat kovalla marginaalilla tiettyihin liikkeisiin myyntiin viikon sisään huudon päättymisestä. Hankala on yksityisen harrastajan noitten kanssa kisata. Aika hyvin olen oppinut jo mihinkäkin malliin erikoistuneet myyjät ympäri Suomen.
Satakuusikymmentäkaksituhatta markkaa
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Erikoinen kombo tuollainen pappamallin 3d hatch tomaatilla ja peruspadalla.
Toivottavasti joku joskus säilöisi jonkun NG900/OG9-3 erikoismallin myös, tyyliin Talladega/Turbo Jubilee tms
Mä maalauttaisin tuosta vain puskurit (vaatii ehkä uusinnan myös) ja lokasuojan kaariosan ja toi ovi kantsis koukuttaa ja myllyttää vaan.
Toivottavasti joku joskus säilöisi jonkun NG900/OG9-3 erikoismallin myös, tyyliin Talladega/Turbo Jubilee tms
Mä maalauttaisin tuosta vain puskurit (vaatii ehkä uusinnan myös) ja lokasuojan kaariosan ja toi ovi kantsis koukuttaa ja myllyttää vaan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tuo kombo lienee nyt sellainen tolkun-saabisti-autoilijan valinta.
Pena nääs kun pääsi eläkkeelle, laittoi itelleen leppoisan eläkeauton ja tuommoinenhan se sopii hyvin
Kun ekana selailin kuvia, moottoritilan kuvan kohdalla muutaman hetken mietin että mikä toi on ... Ainiin, tommoinen on siis se virranjakaja
Pena nääs kun pääsi eläkkeelle, laittoi itelleen leppoisan eläkeauton ja tuommoinenhan se sopii hyvin
Kun ekana selailin kuvia, moottoritilan kuvan kohdalla muutaman hetken mietin että mikä toi on ... Ainiin, tommoinen on siis se virranjakaja
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ihan selkee nuukan papan auto. Eioo kiire minnekään ja takapenkillä ei reissaa kukaan, niin miksi maksaa ekstraa turbosta ja takaovista? Viisovinen 2.0t ollu hinnastossa kuitenkin n. 23 kmk kolmiovista vaparia kalliimpi loppuvuonna 1998.
Automaatti pitää kuitenkin ruksia kun ei käsi-jalka-koordinaatio enää pelaa priimasti ja muutenkin huomioinyikyky on jo vähän alentunut joten paras keskittyä liikenteeseen eikä vaihteisiin.
Sitten on ajettu kerran viikossa jonnekin, joten kilsoja on kertynyt noin ei yhtään. Joka reissulla kuitenkin peruutettu jonkun kukkapurkin päälle tai oikastu vähän liian läheltä portinpieltä, niin käytön jälki näkyy
Automaatti pitää kuitenkin ruksia kun ei käsi-jalka-koordinaatio enää pelaa priimasti ja muutenkin huomioinyikyky on jo vähän alentunut joten paras keskittyä liikenteeseen eikä vaihteisiin.
Sitten on ajettu kerran viikossa jonnekin, joten kilsoja on kertynyt noin ei yhtään. Joka reissulla kuitenkin peruutettu jonkun kukkapurkin päälle tai oikastu vähän liian läheltä portinpieltä, niin käytön jälki näkyy
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Yllättävän usein vähän ajetut og kolkit on ollut just noita vapariautomaatteja
Mä luulen et azp on aika liki arvuutteluissaan
Mä luulen et azp on aika liki arvuutteluissaan
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Täällä on noita pappa autoja aika paljon, mutta omistajat ei luovu niistä millään.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Miksipä luopuisivatkaan, kun oletettavasti Ruotsissa vielä löytyy auton osaavia korjaamoja joka kylästä. Hakiessani aikoinaan Wasasta ng900:sen tuntui siltä, että joka kolmas tai neljäs vastaan tuleva auto oli
Kaks(3)ovinen puoltaa myös paikkaansa vanhenevilla sen tilavan autoon menemis ja poistumis kulkemisen kautta (kävelykeppikin menee kätevästi takajalkatilaan, maitokassista puhumattakaan). Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miten turvavyön kanssa toimivat Tuntuisi, että se pitää ottaa fölijyyn jo ennen kääntymistä penkillä ajosuuntaan. Itse koin jo 18 kesäisenä turvavyön olevan turhan kaukana. Mitä se sitten on 50 vuotta vanhemmilla
Kaks(3)ovinen puoltaa myös paikkaansa vanhenevilla sen tilavan autoon menemis ja poistumis kulkemisen kautta (kävelykeppikin menee kätevästi takajalkatilaan, maitokassista puhumattakaan). Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miten turvavyön kanssa toimivat Tuntuisi, että se pitää ottaa fölijyyn jo ennen kääntymistä penkillä ajosuuntaan. Itse koin jo 18 kesäisenä turvavyön olevan turhan kaukana. Mitä se sitten on 50 vuotta vanhemmilla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Moni ottaa sen vasemmalla kädellä olkapään alapuolelta tai sitten just tolleen et peruutetaan penkkiin ja samalla kun kääntyy ajosuuntaan niin napataan vyö mukaan.
Ohan se samalla hyvää venyttelyy jossei muuta vaivaa ole. Toki ohan niihin apuvälineitä
https://www.kauppa.autoliitto.fi/Turvavyoenvedin
Saabin tapauksessa pitkäovisena paras on ng 9-3 cabbe, siinä turvavyö kun on penkissä
Ohan se samalla hyvää venyttelyy jossei muuta vaivaa ole. Toki ohan niihin apuvälineitä
https://www.kauppa.autoliitto.fi/Turvavyoenvedin
Saabin tapauksessa pitkäovisena paras on ng 9-3 cabbe, siinä turvavyö kun on penkissä
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
AZP:n analyysi ysikolmosen historiasta osui varmaan aika nappiin, jotenkin noin minäkin autosta pähkäilin. No, se on "hylkää tai hyväksy huutokauppa" taas, jos hinta jää edes jotenkin säälliseksi, niin hylättäneen. Aika paljon näkee tällä hetkellä sitä, että laitetaan tuolleen kaupaksi, hylätään, sitten uudestaan myyntiin eniten tarjoavalle ja lähtöhinnaksi se hylätty paras tarjous ekalta kerralta.
Porukat harvemmin huutaa tosissaan, ellei ole eniten tarjoavalle ja nollasta lähdöt. Kyllä tuosta jonkun 3-4 tonnia vois maksaa ja laittaa sitten ajan kanssa minttiin kuntoon.
Mutta, aika kaukana on tänäänkin olleet autofiksaus-ajatukset. Accordit ja Superb katosivat pihasta, joten tein 3.5 tuntia käsipelillä lumihommia, että pystyin toteamaan Minä 6 - Luonto 0.
Viimeisen vuorokauden aikana kertyneen siirsin syrjään, nollakeli, joten kohtuullisen raskasta tavaraa. Onneksi olen hurjassa iskussa, joten ei tunnu missään. Antaa tulla lisää vaan, tuplasti on luvattu se mitä nyt kolailin. Huomenna uusinta alkaen n. klo 11 eteenpäin.
Perjantaina onkin sitten aika palata päiväksi sorvin ääreen ennen vapaata viikonloppua. Ensi viikolla alkaakin sitten taas normaali rumba mikä jatkuu huhtikuun puoleenväliin saakka. Silloin on toivon mukaan ihan muuta hommaa lomapäivien puhteeksi.
Hyvähän tossa oli kolailla, kun Konan kaverit olivat maailmalla, Kona itse on suojassa tallissa maailman tuulilta ja tuiskuilta. Nyt on kaikki autot taas onnellisesti takaisin pihassa. Katsotaan sitten huomenna, millainen savotta on edessä. Eipä siinä, langattomat kuulokkeet korvilla työt sujuu kuin tanssi, kuuntelin Spotifyn laatimaa 7.5 tunnin pakettia tämän vuoden biiseistä, joita kuuntelin eniten. Voi kyllä sanoa, että musa oli kertakaikkisen priimaa
Aika paljon muuten tuli kuunneltua musaa, Spotifyn laskuri ilmoitti että kokonaiset 79027 minuuttia. Hevi tulee ja hevi tappaa, mutta mikäs pahan tappaisi ? Sitä odotellessa.
Porukat harvemmin huutaa tosissaan, ellei ole eniten tarjoavalle ja nollasta lähdöt. Kyllä tuosta jonkun 3-4 tonnia vois maksaa ja laittaa sitten ajan kanssa minttiin kuntoon.
Mutta, aika kaukana on tänäänkin olleet autofiksaus-ajatukset. Accordit ja Superb katosivat pihasta, joten tein 3.5 tuntia käsipelillä lumihommia, että pystyin toteamaan Minä 6 - Luonto 0.
Viimeisen vuorokauden aikana kertyneen siirsin syrjään, nollakeli, joten kohtuullisen raskasta tavaraa. Onneksi olen hurjassa iskussa, joten ei tunnu missään. Antaa tulla lisää vaan, tuplasti on luvattu se mitä nyt kolailin. Huomenna uusinta alkaen n. klo 11 eteenpäin.
Perjantaina onkin sitten aika palata päiväksi sorvin ääreen ennen vapaata viikonloppua. Ensi viikolla alkaakin sitten taas normaali rumba mikä jatkuu huhtikuun puoleenväliin saakka. Silloin on toivon mukaan ihan muuta hommaa lomapäivien puhteeksi.
Hyvähän tossa oli kolailla, kun Konan kaverit olivat maailmalla, Kona itse on suojassa tallissa maailman tuulilta ja tuiskuilta. Nyt on kaikki autot taas onnellisesti takaisin pihassa. Katsotaan sitten huomenna, millainen savotta on edessä. Eipä siinä, langattomat kuulokkeet korvilla työt sujuu kuin tanssi, kuuntelin Spotifyn laatimaa 7.5 tunnin pakettia tämän vuoden biiseistä, joita kuuntelin eniten. Voi kyllä sanoa, että musa oli kertakaikkisen priimaa
Aika paljon muuten tuli kuunneltua musaa, Spotifyn laskuri ilmoitti että kokonaiset 79027 minuuttia. Hevi tulee ja hevi tappaa, mutta mikäs pahan tappaisi ? Sitä odotellessa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2846
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Täytyy melkein kunnioittaa, että joku jaksaa lumen kanssa noin pelata
Itselle oli jo riittämiin, kun duunista lähtiessä noin neljä minuuttia Mondeon päältä huiskin pahimmat. Ja ai että se lämmitettävä tuulilasi tämmöisellä kelillä Melkein jäin jumiin lievässä auraamattomassa mäessä pihalta kadulle, se on nämä pääkaupungin rankat talviolosuhteet...
Itselle oli jo riittämiin, kun duunista lähtiessä noin neljä minuuttia Mondeon päältä huiskin pahimmat. Ja ai että se lämmitettävä tuulilasi tämmöisellä kelillä Melkein jäin jumiin lievässä auraamattomassa mäessä pihalta kadulle, se on nämä pääkaupungin rankat talviolosuhteet...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Pakko oli tehdä kunnon pohjat, kun pari vuorokautta tuota lunta luvattiin putkeen. Kävin tuossa puoli kymmeneltä laittamassa Mustan johdon päähän, kun nuorempi lähtee aamulla aikaisin kouluun. Olihan sitä kertynyt jo siihen mennessä ihan kivasti ja tuohon päälle vielä 13 tuntia lisää ennen suunniteltua uutta urakkaa, saanee taas 3-4 tuntia kulumaan vähintään. Nyt on pakastanut, mutta huomenna menee taas plussalle päivällä.
Joutunee vetämään Ibusalin aamulla, jaksaisi kyllä touhuta muuten, mutta vasen olkapää joka on vihoitellut jo 1.5 vuotta, ilmoittelee itsestään näitten turneitten jälkeen aina vähän enemmän. Kaikki staattinen tekeminen on periaatteessa kielletty ja mitäs muutakaan toi on. Ihan sama, kovaa ajoa vaan, en ole ennenkään uskonut.
Joutunee vetämään Ibusalin aamulla, jaksaisi kyllä touhuta muuten, mutta vasen olkapää joka on vihoitellut jo 1.5 vuotta, ilmoittelee itsestään näitten turneitten jälkeen aina vähän enemmän. Kaikki staattinen tekeminen on periaatteessa kielletty ja mitäs muutakaan toi on. Ihan sama, kovaa ajoa vaan, en ole ennenkään uskonut.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Miltä Porvoossa näytti aamuhanki, oliko paksu?
Täällä oli yöllä tullut luokkaa 150m³ kolattavaa maahan asti, eli n. 10cm lunta ja putsaukseen meni sen reilun 1500 neliötä.
Täällä oli yöllä tullut luokkaa 150m³ kolattavaa maahan asti, eli n. 10cm lunta ja putsaukseen meni sen reilun 1500 neliötä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Kiitos kysymästä, aika reilusti on tullut. Niin paljon, että pystyi naapuri pikkutraktorillaan ajamaan isommat alueet, tähän saakka ei ole oikein ollut pohjaa ja lähtee kaikki hiekat mukana jos auraa. Hyvä niin, koska muuten en tätä vielä kirjoittelisi. Reilut kolme tuntia meni tällä kertaa, kun aloitin jo puoli kymmeneltä.
Harmaa oli eilen 15.30 ihan ilman lunta Hesan reissun jäljiltä, tältä näytti kun aloitin hommat tänään. Joku talven Giugiaro oli muotoillut auton uudelleen, tykkään enemmän originaalista...
Tämän tuhka-astian kannenkin putsasin eilen päivällä, olisko joku reilut 20 senttiä siinä uutta tavaraa.
Virallinen sää-asema Porvoossa keskustassa kertoo, että 16 senttiä olisi tullut uutta, mutta tässä rannassa sitä tuli kuten tapoihin kuuluu, se lumitykki nääs, selvästi enemmän. Onneksi tällä kertaa tuo sateen tahti oli kohtuullinen, eikä ollut myrskytuulta, niin ei kasautunut. Kyllä tämmöisestä selviää, kun lunta sataa, eikä tuiskua tuulen kanssa.
No, nyt on kaikki mahdollinen siirrelty syrjään, josko huomenna aamulla töihin lähtiessä selviäisi vain tallin edustan putsaamalla, että saa ovet auki ja auton ulos !?
Harmaa oli eilen 15.30 ihan ilman lunta Hesan reissun jäljiltä, tältä näytti kun aloitin hommat tänään. Joku talven Giugiaro oli muotoillut auton uudelleen, tykkään enemmän originaalista...
Tämän tuhka-astian kannenkin putsasin eilen päivällä, olisko joku reilut 20 senttiä siinä uutta tavaraa.
Virallinen sää-asema Porvoossa keskustassa kertoo, että 16 senttiä olisi tullut uutta, mutta tässä rannassa sitä tuli kuten tapoihin kuuluu, se lumitykki nääs, selvästi enemmän. Onneksi tällä kertaa tuo sateen tahti oli kohtuullinen, eikä ollut myrskytuulta, niin ei kasautunut. Kyllä tämmöisestä selviää, kun lunta sataa, eikä tuiskua tuulen kanssa.
No, nyt on kaikki mahdollinen siirrelty syrjään, josko huomenna aamulla töihin lähtiessä selviäisi vain tallin edustan putsaamalla, että saa ovet auki ja auton ulos !?
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kyllä siellä selkeesti enempi pääsi maahan asti kuin täällä. Kuten tietty pitääkin, kun on meri ihan rannassa.
Meillä tuo lumilevy pyörähtää ympäri sillai, että haukkaamisen sijasta se muuttuu kelluvammaksi, eikä vie hiekkoja mukanaan (no, ehkä vähän tasoittaa, mutta pääosa maasta jää paikalleen), sillä on hyvä aloittaa ennenkö maa kunnolla jäätyy. Sitten kun jään päällä mennään, niin pyöräytys haukkaavaan suuntaan ja homma luistaa.
Meillä tuo lumilevy pyörähtää ympäri sillai, että haukkaamisen sijasta se muuttuu kelluvammaksi, eikä vie hiekkoja mukanaan (no, ehkä vähän tasoittaa, mutta pääosa maasta jää paikalleen), sillä on hyvä aloittaa ennenkö maa kunnolla jäätyy. Sitten kun jään päällä mennään, niin pyöräytys haukkaavaan suuntaan ja homma luistaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla