Ostin Insignian
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ostin Insignian
Minäkin ostin Insignian. Ensimmäisiä autoja B-mallia, sarjanumero pääättyy 000890, eli varmaan ensimmäisiä Suomeen tulleita B-mallin inkkuja. Opelin laminoitu esitekin löytyy takakontista vielä takakontista, kun on varmaan joskus ollut framilla Länsiautossa.
On toi hieno peli ajella, meille on pari karvalakimpaa tullut vaihdossa tässä vuosien aikana, ja joka kerta todennut, että omaan makuun tässä on hyvä ja tyylikäs auto, jonka hinta ominaisuuksiin nähden on ns. erittäin linjassa, mutta joitain varusteita olen jäänyt kaipaamaan, kuten noita led-valoja.
Eräältä Suomen suurimmista vaihtoautoliikkeistä tuli tällainen hienoilla herkuilla oleva myyntiin suht ok hintaan, niin olihan se iskettävä kiinni.
Autolla on menty jo 160tkm, mutta ulkoasu ei paljoa uutta häpeä ja sisusta on mielestäni jopa täysin uudenveroinen. En ole löytänyt kulumaa mistään, hienosti pidetty siis on, vaikka vähän jännitti, kun ostopäätöksen teki toiselta puolen Suomea, ja autosta ei ollut myyntikuvia ollenkaan, vain myyjän kertomukset. Yllättäen meikin jälkeen ennen toimitusta selvisi, että tuulilasi on halki, no tämä sovittiin laitettavan kuntoon, mutta vasta autoa toimitettaessa selvisi, että toinen avain puuttui, ja sitten vielä ensimmäisessä kylmäkäynnistyksessä seuraavana aamuna antoi vikakoodia hyvin opelmaisesti, näytössä luki "palvelu auto pian", joka siis on hieno suomennos sanoista "service vehicle soon". Yhden hehkun pimeneminen antoi tämän koodin, mutta itsekin tajusin vasta parin kylmäkäynnistyksen jälkeen, että tuohan tarkoittaa vikaa, kuten ng9-5 vastaava "huolla auto pian", joka ei kuitenkaan sytytä muita vikavaloja tms, antaa vain tuon ilmoituksen.
Hehkun laittelin itse kuntoon parillakympillä, avaimesta oli vähän vääntöä, kun olin kuulemma tietoinen yhdestä avaimesta, no lopulta sovittiin niin, että laitan itse tuulilasin kuntoon ja he maksavat avaimen kokonaan. Ihan ok, kai..
Koneena 1.6 CDTI, kun Teslan jälken ei jaksa maksaa paristakymmenestä lisähevosesta tai automaatin ylimääräisestä vaihteesta extraa, kun voimalinja tuntuu joka tapauksessa kivikautiselta sähkön jälkeen. Ihan tarpeeksi kulkee normaaliin ajoon ja kulutus ekalla tankillisela vähän alle kuutta litraa, eli ihan ok tältä osin. Jotain esisarjan autoa tämä on, sillä ainakaan Suomen myyntimalleissa tähän koneeseen ei saanut yhdistettyä Flexride-alustaa, joka tässä on. Flexride oli itselleni yksi ehdoton kriteeri, niin pajlon paremmaksi se alustan mielestäni muuttaa tavalliseen verrattuna ja hetken kun olen ajelut, niin tälla alustalla olevaa kannatti kytätä hetki, eli tyytyväinen olen.
Äänieristys ei ole kauhean hyvä, vaimon mondeo on nastoilla hiljaisempi kuin tämä on kitkoilla, mutta ei se menoa haittaa, kun radio on päällä kuitenkin, ja ei nyt mikään hirveän kovaääninen ole kuitenkaan.
Tilat on huikean hyvät ja mielestäni sisusta tuntuu laadukkaalta hintaluokka huomioiden, nahkaverhoilu on laadukkaan oloinen ja säilynyt tosiaan lähes iskemättömän oloisena koko 160tkm matkan.
Katsotaan miten matka jatkuu, toistaiseksi voi ainakin olla tyytyväinen siihen miten paljon karvan alle 15 kilolla saa autoa
On toi hieno peli ajella, meille on pari karvalakimpaa tullut vaihdossa tässä vuosien aikana, ja joka kerta todennut, että omaan makuun tässä on hyvä ja tyylikäs auto, jonka hinta ominaisuuksiin nähden on ns. erittäin linjassa, mutta joitain varusteita olen jäänyt kaipaamaan, kuten noita led-valoja.
Eräältä Suomen suurimmista vaihtoautoliikkeistä tuli tällainen hienoilla herkuilla oleva myyntiin suht ok hintaan, niin olihan se iskettävä kiinni.
Autolla on menty jo 160tkm, mutta ulkoasu ei paljoa uutta häpeä ja sisusta on mielestäni jopa täysin uudenveroinen. En ole löytänyt kulumaa mistään, hienosti pidetty siis on, vaikka vähän jännitti, kun ostopäätöksen teki toiselta puolen Suomea, ja autosta ei ollut myyntikuvia ollenkaan, vain myyjän kertomukset. Yllättäen meikin jälkeen ennen toimitusta selvisi, että tuulilasi on halki, no tämä sovittiin laitettavan kuntoon, mutta vasta autoa toimitettaessa selvisi, että toinen avain puuttui, ja sitten vielä ensimmäisessä kylmäkäynnistyksessä seuraavana aamuna antoi vikakoodia hyvin opelmaisesti, näytössä luki "palvelu auto pian", joka siis on hieno suomennos sanoista "service vehicle soon". Yhden hehkun pimeneminen antoi tämän koodin, mutta itsekin tajusin vasta parin kylmäkäynnistyksen jälkeen, että tuohan tarkoittaa vikaa, kuten ng9-5 vastaava "huolla auto pian", joka ei kuitenkaan sytytä muita vikavaloja tms, antaa vain tuon ilmoituksen.
Hehkun laittelin itse kuntoon parillakympillä, avaimesta oli vähän vääntöä, kun olin kuulemma tietoinen yhdestä avaimesta, no lopulta sovittiin niin, että laitan itse tuulilasin kuntoon ja he maksavat avaimen kokonaan. Ihan ok, kai..
Koneena 1.6 CDTI, kun Teslan jälken ei jaksa maksaa paristakymmenestä lisähevosesta tai automaatin ylimääräisestä vaihteesta extraa, kun voimalinja tuntuu joka tapauksessa kivikautiselta sähkön jälkeen. Ihan tarpeeksi kulkee normaaliin ajoon ja kulutus ekalla tankillisela vähän alle kuutta litraa, eli ihan ok tältä osin. Jotain esisarjan autoa tämä on, sillä ainakaan Suomen myyntimalleissa tähän koneeseen ei saanut yhdistettyä Flexride-alustaa, joka tässä on. Flexride oli itselleni yksi ehdoton kriteeri, niin pajlon paremmaksi se alustan mielestäni muuttaa tavalliseen verrattuna ja hetken kun olen ajelut, niin tälla alustalla olevaa kannatti kytätä hetki, eli tyytyväinen olen.
Äänieristys ei ole kauhean hyvä, vaimon mondeo on nastoilla hiljaisempi kuin tämä on kitkoilla, mutta ei se menoa haittaa, kun radio on päällä kuitenkin, ja ei nyt mikään hirveän kovaääninen ole kuitenkaan.
Tilat on huikean hyvät ja mielestäni sisusta tuntuu laadukkaalta hintaluokka huomioiden, nahkaverhoilu on laadukkaan oloinen ja säilynyt tosiaan lähes iskemättömän oloisena koko 160tkm matkan.
Katsotaan miten matka jatkuu, toistaiseksi voi ainakin olla tyytyväinen siihen miten paljon karvan alle 15 kilolla saa autoa
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Ostin Insignian
Sama kävi viime syksynä, toki A-malli kyseessä. Ei vikavaloja ja vuosi edellisestä huollosta, luulin liittyvän siihen.Rommitommi kirjoitti: ↑La Tammi 14, 2023 14:53Yhden hehkun pimeneminen antoi tämän koodin, mutta itsekin tajusin vasta parin kylmäkäynnistyksen jälkeen, että tuohan tarkoittaa vikaa, kuten ng9-5 vastaava "huolla auto pian", joka ei kuitenkaan sytytä muita vikavaloja tms, antaa vain tuon ilmoituksen.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Ostin Insignian
^^ No niissä on sitten ollut tavallinen hehku.
Tyttären Inkku A ilmoitti loppukesällä myös, että huolla auto. Minäkin ensin luulin, että tarkoittaa normaalia huoltoa, mutta sehän viittasikin hehkuvikaan. OpCommin avulla selvisi mikä hehku.
Kytkentäkaavion mukaan tuossa vm -12 160 hv mallissa on kaikki hehkut varustettu paine tunnistimella. Sehän olikin sitten parinkympin sijaan peräti puolitoistasataa alkuperäinen Beru merkkinen Motonetista.
Tyttären Inkku A ilmoitti loppukesällä myös, että huolla auto. Minäkin ensin luulin, että tarkoittaa normaalia huoltoa, mutta sehän viittasikin hehkuvikaan. OpCommin avulla selvisi mikä hehku.
Kytkentäkaavion mukaan tuossa vm -12 160 hv mallissa on kaikki hehkut varustettu paine tunnistimella. Sehän olikin sitten parinkympin sijaan peräti puolitoistasataa alkuperäinen Beru merkkinen Motonetista.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ostin Insignian
NG9-5 oli sama juttu, varmaan 5-6-vuotta sitten vaihtelin, niin kaikki oli paineanturilla, mutta tässä tosiaan ihan tavan hehkutpetrisa kirjoitti: ↑La Tammi 14, 2023 22:33^^ No niissä on sitten ollut tavallinen hehku.
Tyttären Inkku A ilmoitti loppukesällä myös, että huolla auto. Minäkin ensin luulin, että tarkoittaa normaalia huoltoa, mutta sehän viittasikin hehkuvikaan. OpCommin avulla selvisi mikä hehku.
Kytkentäkaavion mukaan tuossa vm -12 160 hv mallissa on kaikki hehkut varustettu paine tunnistimella. Sehän olikin sitten parinkympin sijaan peräti puolitoistasataa alkuperäinen Beru merkkinen Motonetista.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Ostin Insignian
Nyt ois kolmatta talvee ajossa inkku, kokonaista 3000km tullut mittariin tuona aikana. Mutta eipä ole tarvinnut huoltotoimenpiteitä tehdä muuta kuin tarkistaa moottoriöljyn taso mielenkiinnosta. Ei ollut max tasosta muuttunut. Ainoot vika kohteet on samat kuin ostaessa (korjatut tietty poislukien), mittarivalot toimii välissä niin kuin pitääkin ja välillä kun sisälämpötila kohoaa niin saattaa joku ledi olla syttymättä ja tietty tuo kuskinpenkin lämmitin ei toimi. Kulutus on kyllä aika korkee (matka n.9l) mutta saattaa osaltaan ola syypää tuo hauskuus kerroin Välissä tulee mieleen että miten sitä on pärjänny ilman 4 vetoa talvella Mutta saas ny sitten nähä miten kovalla kädellä tulee hukattua tuo autoarsenaali tänä ja ens vuonna.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Ostin Insignian
Minulla myös oli bensa Insignia B 1.5 tai 1.6 turbo koneella ja automaatilla kiinnostuksen kohteena auton vaihtoa suunnitellessa. Ei kuitenkaan bensan yhteydessä nelivetoa. Pelkkä etuvetokin tuntui matka-ajossa kuluttavan noin 7 litraa sataselle. Tämän vahvisti myös eräs perhe joka asuu lähistöllä.
Insignian neliveto olisi ehdottomasti pitänyt olla diesel. Vaan senkin kulutus kuulemma matka-ajossa menee 6 litraan. Se ei sinällään ole paha ottaen huomioon auton koko. Lisäksi nämä neliveto Insigniat ovat useimmiten tarjolla farkkuna, jolloin käyttövoimavero on aika juhlava, johtuen kokonaismassasta.
Siispä, ostin Octavia III RS diesel DSG nelivedon. Verot ja kulutus (lupausten mukaan) jopa etuvetoista Saabin SC TTiD automaattia pienemmät
Insignian neliveto olisi ehdottomasti pitänyt olla diesel. Vaan senkin kulutus kuulemma matka-ajossa menee 6 litraan. Se ei sinällään ole paha ottaen huomioon auton koko. Lisäksi nämä neliveto Insigniat ovat useimmiten tarjolla farkkuna, jolloin käyttövoimavero on aika juhlava, johtuen kokonaismassasta.
Siispä, ostin Octavia III RS diesel DSG nelivedon. Verot ja kulutus (lupausten mukaan) jopa etuvetoista Saabin SC TTiD automaattia pienemmät
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Ostin Insignian
Nyt kilometrit mittarissa 71tkm. Vuosihuolloilla on menty ja viime kesänä vaihdoin etulevyt ja palat. Huoletonta kyytiä ollut kaikinpuolin. Näillä näkymin vuoden sisällä voisi harkita vaihtoa, nimenomaan tuohon B koppaan.-Hese- kirjoitti: ↑Ti Maalis 17, 2020 10:14Minulla on nyt vuoden päivät ollu -17 Insignia farkku, viimeisiä A korimallin yksilöitä. Ostettaessa oli 20tkm, nyt on 38tkm. Vaihdettiin J-Mallin Astra farkku tuohon kun tarvittiin isompi ja sattui Salon PP-Autosta (sain muuten parasta palvelua autoliikkeessä tuolta) Insignia löytymään. Sen verran vähän toki on mittarissa ettei mitään noilla kilsoilla saa tullakaan mutta varmaan ajoa että todennäköisesti tuo vaihtuu uudempaan korimalliin kunhan vaan kilometrejä karttuu lisää.
Vaikkakin emäntä tuolla pääasiassa ajaakin ja itse 9-5.
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
Re: Ostin Insignian
Rohkenempa minäkin kirjoittaa tähän ketjuun, kun meilläkin taloudessa nykykään on Insignia, toki mallia A vuodelta 2010 ja 2,0cdti-myllyllä.
Vaikka autossa onkin paljon hyvää, niin ei se silti aivan ilotulitusta ja fanfaareita ole ihan aina ollut.
Lasinpesunestesuuttimet ja niiden sijainti ovat täysin talviautoiluun sopimattomat. Kun ne jäätyvät, niin moottorin lämpö ei sulata niitä auki, koska eivät ole konepellissä kiinni. Tekisi mieli kysyä, että kenen idea on laittaa lasinpesunestesuuttimet noin typerään paikkaan?
Myöskään lasinpyyhkijöitä ei saa kunnolla ylös lasista ilman temppuilua, koska varret ja sulat ottavat kiinni toisiinsa nostettaessa.
Sähkötoiminen takaluukku ja sen toiminta eivät herätä luottamusta. Tässä eräs kerta pakkasilla ei konttia meinannut saada pysymään kiinni, kun heti kiinnilaittamisen jälkeen päätti avata itsensä aina uudestaan ja uudestaan.
Paljon puhutut hehkutulpat, ja etenkin niiden kalliiden paineanturillisten hehkujen kesto. Meillä on inkun mittarissa nyt 183tkm ja vaihtoon menee jo toinen paineanturillinen hehku. Edellinen on parikymppiä sitten huoltokirjan mukaan vaihdettu, joten eivät ole kovin pitkäikäisiä ja vähän turhan kalliita noin usein vaihdettaviksi.
DPF ongelma näyttää olevan myös järjestelmässä. Auto ei mitenkään järjellisellä tavalla ilmoita DPF:n poltosta tai sen aktivoitumisesta. Ainoa itse havaitsemani keino on se, että vaihdejarruttaessa hetkellinen polttoaineenkulutus ei mene nollaan. Eräs aamu auto oli tehoton ja koodinluvussa kävi ilmi, että dpf regeneration time... No auto teki sitten parit poltot itsekseen koodien nollauksen jälkeen, niin nyt ok, mutta kuinka kauan... Alfassa on sentään kohta 400tkm mittarissa, eikä siinä ole DPF-ongelmia ja siinä dpf-polton huomaa kyllä
Vaikka autossa onkin paljon hyvää, niin ei se silti aivan ilotulitusta ja fanfaareita ole ihan aina ollut.
Lasinpesunestesuuttimet ja niiden sijainti ovat täysin talviautoiluun sopimattomat. Kun ne jäätyvät, niin moottorin lämpö ei sulata niitä auki, koska eivät ole konepellissä kiinni. Tekisi mieli kysyä, että kenen idea on laittaa lasinpesunestesuuttimet noin typerään paikkaan?
Myöskään lasinpyyhkijöitä ei saa kunnolla ylös lasista ilman temppuilua, koska varret ja sulat ottavat kiinni toisiinsa nostettaessa.
Sähkötoiminen takaluukku ja sen toiminta eivät herätä luottamusta. Tässä eräs kerta pakkasilla ei konttia meinannut saada pysymään kiinni, kun heti kiinnilaittamisen jälkeen päätti avata itsensä aina uudestaan ja uudestaan.
Paljon puhutut hehkutulpat, ja etenkin niiden kalliiden paineanturillisten hehkujen kesto. Meillä on inkun mittarissa nyt 183tkm ja vaihtoon menee jo toinen paineanturillinen hehku. Edellinen on parikymppiä sitten huoltokirjan mukaan vaihdettu, joten eivät ole kovin pitkäikäisiä ja vähän turhan kalliita noin usein vaihdettaviksi.
DPF ongelma näyttää olevan myös järjestelmässä. Auto ei mitenkään järjellisellä tavalla ilmoita DPF:n poltosta tai sen aktivoitumisesta. Ainoa itse havaitsemani keino on se, että vaihdejarruttaessa hetkellinen polttoaineenkulutus ei mene nollaan. Eräs aamu auto oli tehoton ja koodinluvussa kävi ilmi, että dpf regeneration time... No auto teki sitten parit poltot itsekseen koodien nollauksen jälkeen, niin nyt ok, mutta kuinka kauan... Alfassa on sentään kohta 400tkm mittarissa, eikä siinä ole DPF-ongelmia ja siinä dpf-polton huomaa kyllä
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ostin Insignian
Saabissa se vasta huonosti on hoidettu.Pakari kirjoitti: ↑Pe Tammi 20, 2023 11:17DPF ongelma näyttää olevan myös järjestelmässä. Auto ei mitenkään järjellisellä tavalla ilmoita DPF:n poltosta tai sen aktivoitumisesta. Ainoa itse havaitsemani keino on se, että vaihdejarruttaessa hetkellinen polttoaineenkulutus ei mene nollaan. Eräs aamu auto oli tehoton ja koodinluvussa kävi ilmi, että dpf regeneration time... No auto teki sitten parit poltot itsekseen koodien nollauksen jälkeen, niin nyt ok, mutta kuinka kauan... Alfassa on sentään kohta 400tkm mittarissa, eikä siinä ole DPF-ongelmia ja siinä dpf-polton huomaa kyllä
DPF-polttoa ei näe mistään, kun ei ole edes hetkellistä kulutusnäyttöä. Tähän ei lasketa eSID:ä, josta kyllä näkee molemmat ja paljon muutakin, kun se ei ole tehdas tekele.
Dieselit DPF:n kanssa ei oikein sovellu lyhyeen ajoon, kun poltto jää usein kesken. Saabissa oli tämäkin asia huonosti ohjelmoitu. Kun auto aloitti polton, mutta se keskeytyi auton sammuttamisen myötä, niin uudelleen poltto käynnistyy sitten jatkossa todella hitaasti. Insigniassa toimii paljon paremmin, joten keskeytyneen polton aloittaa ripeämmin uudelleen, kun aloitetusta poltosta huolimatta tukkeutumisaste on edelleen liian korkea. Saab "tuijotti" minusta liikaa sitä, kuinka pitkä matka on ajettu edellisestä poltosta. Nimittäin, se laskuri menee nollaan vaikka poltto jäi kesken.
Tyttären Insigniassa ei ole ollut DPF:n kanssa mitään ongelmaa, vaikka ei pitkiin aikoihin ajele pitempää matkaa. Osaa hyödyntää hetkellisen kulutuksen näyttöä ja sitä kautta tunnistaa polton olevan käynnissä ja tarvittaessa antaa tehdä poltto loppuun.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Ostin Insignian
No sehän on entistäkin huonompi juttu Saabissa sitten...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ostin Insignian
Ei ollut Saabissa kuitenkaan minun aikana mitään ongelmaa. Paljon oli maantie ajoa, joten ei päässyt ilmenemäänkään. Tiedä sitten, jos olisi ajellut pitempään kaupunki ajoa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Ostin Insignian
Joo-o. Ohjeistuksen luin ohjekirjasta, että DPF-polton ollessa päällä suositeltaisiin kierrokset pidettäväksi yli 2krpm. No mistäs tiedät polton olevan päällä, että perus ajoneuvonkäyttäjä osaa toimia annettujen ohjeiden mukaisesti?
Tarpeettomia ohjeistuksia, jos 95% käyttäjistä ei pysty tai osaa havainnoida asiaa. Todennäköisesti vain valmistajan klausuuli, että pääsee vastuista pakenemaan.
Tarpeettomia ohjeistuksia, jos 95% käyttäjistä ei pysty tai osaa havainnoida asiaa. Todennäköisesti vain valmistajan klausuuli, että pääsee vastuista pakenemaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ostin Insignian
Minä muistan ehkä nyt ihan väärin...
Voisin vaikka vannoa että 2008 TTiD kyllä minun mielestä selkeesti kertoi että nyt on tuo DPF poltto menossa, tjsp. Muistan itte hyvin kun kerrankin ajelin motarilla rampin ohi siksi että poltto tuli suoritetuksi. Sit käännyin hyvällä mielellä takaisin.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ostin Insignian
2009 TiDS ei kertonut. Eikä meillä ole kertonut kyllä yksikään Alfakaan, jos ei tuijota hetkellisen kulutuksen mittaria ja tulkkaa siitä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ostin Insignian
Alfassa ahtopaineviisari tipahtaa nolliin ja nousee vain voimakkaasti kaasuttaessa, hetkellinen kulutus nousee reilusti ja autosta tulee dpf-polton ajaksi hieman tehoton. Inkussa ei ole ahtopaineviisaria, kulutuksessa ei tapahdu havaittavia muutoksia, ja suorituskysyä kun ei ole niin ei sen puuttumista voi havaitakkaan.
Kun dpf-poltto loppuu niin tasakaasulla ajettaessa alfan ahtopainemittari pomppaa 0,2-0,4bar plussalle heti ja se herää "koomasta" samalla.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89