Nyt vain tuon EV6:n kanssa on ollut ja on edelleenkin aivan liikaa teknisiä ongelmia. Alla 6kk/9000km saldoa.
- Radio rätisee ja paukkuu (korjattu)
- Puhelimien paritus häviää päivittäin (korjattu)
- Ilmaläppien moottorit vaihdettu (korjattu, kaksi hinurikeikkaa)
- Zombie-ongelma (jatkuu, eka kerralla hinurikeikka, sen jälkeen ystävämme googlen avulla liikkeelle)
- Älykäs vakionopeussäädin ei toimi oikein (jatkuu)
- Ohjelmoitavat nappulat hukkaavat toimintansa (korjattu)
- Ei ajastettua kabiinin esilämmitystä ilman kaapelia (jatkuu)
- Ei akun esilämmitystä teholaturia varten (korjattu, mutta toimintalogiikka SURKEA)
- Mobiiliappi (Kia Connect) toimii silloin tällöin. Usein alkaa toimimaan vähäksi aikaa kun koko 12v järjestelmä käy tai käytetään kokonaan pimeänä (jatkuu)
- automaattinen ilmastoinnin sisäkierto, kun pissapoikaa käytetään ei toimi (jatkuu)
- latauksen ajastus on melkoinen mysteeri. Välillä asetukset säilyvät viikkoja, välillä juuri asetetut asetukset nollaantuvat kun auton käyttää käynnissä. (jatkuu)
- SOS järjestelmän merkkivalo palaa... ei pala tänään...
- ylipäänsä luottamus autoon on aika vähäinen. Sekä emännällä että minulla on "mitähän tänään tapahtuu"-tunne aina kun painaa starttinappia. Ja auton varustukseen täytyy kuulua lapion lisäksi starttiboosteri ja 10mm lenkki akun kenkien irroittamista varten.
En varmasti muista edes kaikkea.
Tällainen on uusi 70keuron auto prkl. Kiroan siitä huolimatta että olin kyllä valmistautunut N määrään ongelmia kun kyseessä on kuitenkin kokonaan uusi automalli. Hyväksyisin vielä nuo jo korjatut jutut ja tuon zombie-ongelmankin. Mutta että puoleen vuoteen eivät ole vakkaria saaneet toimimaan. Osittaen siksi että on kohtalaisen työläs vakuuttaa maahantuojalle huoltoliikkeen kautta että siinä on ongelma. Eräskin päivä ajeltiin emännän kanssa kaupungilla niin että emäntä istui takana keskellä ja videokuvasi mittaristoa, minä raatasin englantia samalla kun näytin mikä mättää.
Noh, mitähän tilalle? VAG-konsernin tuotteisiin minulla on polttomoottorikaudelta melkoinen inho, joten ei kiitos niitä.
- täyssähköuto
- Hintaluokka sama kuin nykyinen
- range WLTP 400km riittävä, pitemmästä ei tietty ole haittaa.
- Muistipenkit
- adaptiivin vakkari, toimiva sellainen.
- ratin ja penkkien lämmitys
- vetokoukku, 750kg vetomassat riittävät. Kiinteä käy tai irroitettavakin, jos peruutustutka ei siitä välitä.
- neliveto, ei missään tapauksessa takaveto
- BMW/Mersu ei ehkä sovi imagooni, mutta en täysin sulje pois.
- Teslat mahtavat olla liian eksoottisia meille
- Takuu saisi tietty olla pitkä
- Ei aio asioida delta-auton kanssa
- Ottaako riski uudelleen ja vaihtaa toiseen Kiaan ja uskoa että tämä on vain maanantaikappale. Olen kuullut että noita EV6:ia on liikkeellä täysin toimiviakin

Minkälaisia ehdotuksia tai kommentteja teiltä löytyisi tällaisen ropleeman ratkaisemiseksi.