Pakokaasupäästöt jäi vähän ihmetyttämään.
tyhjäkäynnillä
CO=0,15% HC=95ppm CO2=13,5 O2=1,52
kierroksilla 2000rpm
CO=0,17% HC=85ppm CO2=13,8 O2=0,98 lambda=1,019
Auto toki seissyt liki 2 vuotta, puolet bensasta oli vielä tankissa tuota vanhaa ja pakoputki oli täynnä nokea koneremppaa edeltäneen öljynpolton takia. Suuttimia ei ole putsattu eikä bensansuodatinta vielä vaihdettu

Alkuperäinen katti on siirretty aikas keskelle autoa, eli ei taida sekään oikein lämmetä siellä.
Juniori hitsasi, hioi ja maalasi ryppymaalilla imuputken tuohon ilmamassamittarin ja kaasuläpän väliin:
Taliaferro myy vapariin vastaavan tyylistä imuputkea, joka heidän mukaansa toisi muutaman hevosvoiman 5000-6000rpm alueelle.
Peltipakosarja taasen kasvattaisi muuten vakion moottorin vääntöä/tehoa lähinnä 4000-5000rpm alueella.
http://genuinesaab.com/gallery/23i/Together
Auton korkeutta mittailtiin ja navasta-kaareen mitoiksi saatiin:
etu/taka 355/360mm. Auto on siis hitusen liikaa etukenossa. Mitkähän nuo mitat oli vakiossa ng900 ajoneuvossa?
Vastaavat arvot keventämättömässä og93 aerossa 30mm madaltavilla jousilla on 340/335