99:n ovien tiivisteistä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

99:n ovien tiivisteistä

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

99:n takaovien (autossa kiinni olevat) tiivisteet ovat ilmeisesti kutistuneet vuosien varrella, koska kun yritän laittaa irti lähtenyttä tiivistettä takaisin kiinni, lähtee se aina toisesta kohtaa irti, kun pituus ei riitä. Kannattaako korjata laittamalla tiiviste kiinni sille matkalle, jolle se venyttämättä riittää + lisäpala? Tulevaisuudessa mahdollisesti häämöttävä museokatsastus tuskin jää korjauksesta kiinni :D ..

Museokatsastuksessahan auton pitäisi olla kuin suoraan tehtaan hihnalta 8) .
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Osta uutta. En itse sitten tiedä kelpaako MR-katsastuksessa tarviketiiviste vai pitääkö olla originaali. Tarvikkeena tiivisteitä kuiten saa vaikka minkälaisia.

EDIT: Laitetaanpa vielä lisäintoa vaihtoon. Vaihdoin omaani juurikin nuo korin puoleiset tiivisteet siksi, kun vesi tuli sateella auton sisään. En tiä miten mutta olivat tiivisteet niin huonot, että tulivat.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Alkuperäistiivisteellä mahtaa olla hintaa..mutta tietty jos identtistä löytää muualta niin eiköhän sekin mene. Mistä itse hankit tiivisteen?
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Vianor, Rovaniemi. Entinen Kumi-Helenius. Aika liki oli alkuperäistä. Tosin tuossa tarviketiivisteestä piti sitä rakoa painaa pihdeillä hieman kasaan, että tarttui paremmin pellin reunaan. Arvaappa oliko kiva käydä läpi reilu neljä metriä tiivistettä ennen asennusta, sillä kaksiovisessa on aika paljon tuota oven reikää :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Olisiko 71:senkin kynnyslistan muoto sellainen, että listan alla voisi olla piilossa lisää tiivistettä, jota voi uittaa lisää näkyville kompensoimaan kutistumista?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Irrotin kynnyslistan (joka sekin pitää tietty wahata, että saa oikean kiillon 8) ), mutta ei siinä ollut kuin jotain 2-3 cm piilossa. Pitänee hankkia uutta..
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
ana67
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: La Helmi 26, 2005 11:14
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja ana67 »

Yks kikka on tietenkin venyttää tiivistettä kuumailmapuhaltimen avulla alkuperäisiin mittoihin. Tietenkin kärsivällisen hommaa mutta toimii.
Saab-900Gl-1983-3d
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Täytyypä kokeilla, kun tiiviste on muuten ihan kohtuullisessa kunnossa. Ei nyt ihan heti tarttis uusia..
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Vastaa Viestiin