Saab 900s 2.3 Talladega 1997. Ajossa ajoittain syttyy 5-10 sekunniksi Brake, vikavalo ja bensavalo (harvemmin käyttää nollassa myös kaikki mittarit 1-2 sekunnin ajan).
Missä vika?
Mittariston liikennevaloilmiö
Mittariston liikennevaloilmiö
900S 2.3 Talladega 1997
Re: Mittariston liikennevaloilmiö
Samaa tekee omakin kulkine, 900s 2.3 -98. Mittarit tipahtaa nollille, mittarivalot ja matkamittarit pimenee ja punainen kolmio, info display -huomautus ja bensavalo syttyvät. Lisäksi ajotietämyskojeen rangenäyttöön tulee pelkät viivat. Pimennys saattaa kestää joskus kymmeniä minuuttejakin, joskus vain sekunnin murto-osan. Joskus "tekninen kopautus" kojelautaan mittariston yläpuolella auttaa, muttei läheskään aina. Itse veikkaan jotain johtoliitintä mittariston takana, viisaammilla varmaan on parempaa tietämystä.
NG 900S 3d 2.3i -98
Re: Mittariston liikennevaloilmiö
Mittariston sisäiset juotuokset kolvattava uudestaan. Tyypillinen vika ng900 mittaristossa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mittariston liikennevaloilmiö
Tämmöinen paha aavistus on ollutkin. Kolvi pysyy kyllä hyvin kädessä, mutta pitäisi vain saada kerättyä tarpeeksi motivaatiota mittariston irrotukseen. Se kun ei ole ihan niin yksinkertainen homma kuin aikoinaan vanhassa Audi 80:ssä, jossa mittarin päällys oli kiinni kahdella ruuvilla ja itse mittaristo toisilla kahdella, Siis neljä tuuvia, nopeusmittarin vaijeri ja johtoliitin irti, niin mittaristo oli kädessä. Oi niitä aikoja...
NG 900S 3d 2.3i -98
Re: Mittariston liikennevaloilmiö
Jep, orkkissoitin pitää saada ensin irti ja sekin osaa joskus vastustaa. Etenkin se soittimen kehys. Sen alta löytyy pari ruuvia, jotka pitivät kojetaulua kiinni. Ruuveja löytyi myös valojen korkeussäätönapin alta, sidin alta ja valokatkaisimen takaa jne. Tavallisen kojelaudan voi väännellä pois ilman ratin irroitusta, mutta oman hiilikuitupaneelin takia irrotin myös ratin. Mittariston polttimot kannattaa vaihtaa samalla, kun sen rassaa irti...
Eski