Pienenä anekdoottina, Ford suunnitteli jo 1965 Mustangista neliovista mallia, josta on ollut jopa täysikokoisia prototyyppejä.
Itsellä ei niinkään häiritse se voimalinja vaan se, että kori ei ole kaksiovinen coupe.
Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Juuri tämä on se, joka minuakin aiheessa oksettaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Olin nyt viimein Autoverkkokauppaan yhteyksissä pohdinnastani josko tilauksen voisi peruuttaa. Samalla tuli keskusteltua rahoitusehdoista nyt kun vaihtoauto on tässä välillä ehtinyt vaihtua. Alun perin 1 % korolla sovittu rahoitusmäärä on laskettu sille osuudelle kauppahintaa, jota Mitsun hyvitys ei olisi kattanut, rahoitus noin 2/3 uuden auton hinnasta siis. Nyt sain Mussesta vaihtohyvitystarjouksen joka oli ihan ok, mutta autokaupalle ei käy se että otan alun perin sovitun määrän rahoitusta Hynkylle ja Mussella kuitataan se Mitsun hyvitykselle laskettu määrä ja loput tilitetään mulle rahana. Tulee kuulemma heille liian kalliiksi, kun he joutuvat maksamaan tuosta nykykorkotasoon nähden liian halvasta rahoituksesta omasta pussistaan. Eli rahoitusta olisi sovituilla ehdoilla tarjolla vain Mussen ja Hynkyn välirahalle, joka jää muutamaan tonniin.
Mulla olis siis vaihtoehto hävittää Musse itse jonnekin muualle ja tuoda kauppaan rahana se määrä mitä Mitsusta oli alustavasti sovittu hyvitettäväksi. Tällöin saisin sen täyden alunperin sovitun hyödyn 1 % halvasta rahoituksesta.
Ymmärrän toki autokauppaa tässä korkotilanteessa, mutta ei tällä tavalla kyllä kauppaa käydä
Kauppaa ei käydä myöskään sillä että todetaan asiakkaalle puhelimessa "autohan on tulossa nyt aikaisemmin kuin alunperin luvattu", kun alunperin luvattu oli huhti-toukokuu 2023 ja nyt puhutaan loppuvuodesta 2023. Se että mulle on keväällä ilmoitettu että menee kesään 2024 ei ole mikään alkuperäinen lupaus, johon verraten nyt toteutuva toimitusaika olisi jokin erityinen onnistuminen.
No lupasin nyt pohtia vielä asiaa ja palata asiaan ensi viikolla. Päätöstä mahdollisesta perumisesta helpottaa kyllä sekin että tuonne Mersuketjuun tullut kommentti aktivoi mut tutkimaan käytettyjen Ioniqqien hintoja Saksassa. Hinnat lähtee muutaman kymppitonnin ajetuille isoakkuisillekin 35 t€:sta, eli pyöreät 8-10 t€ alempaa kuin Suomessa. Toki saksan hinnastoa tutkiessa selvisi että Saksan Basismodel on todella Basismodel, sieltä puuttuu mm. sähköinen takaluukku, lämpöpumppu ja sähköjakkarat, mutta on siinä sentään penkilämmittimet, peruutuskamera ja adaptiivinen vakkari.
Eikä tuo nyt kaupallekaan mikään katastrofi olisi perua: pääsevät eroon liian halvalla tarjotusta rahoituksesta ja voivat myydä auton tulevalla MY2024 hinnastolla (nykyinnasto on vielä MY2023 jossa hinta +4t€ vrt. mun sopimushintaan, matkalla oleva auto on runkonumeron mukaan MY2024) ja nopealla toimitusajalla jollekin kiireiselle autokuumeiselle. Toisaalta autokuumeiset on kuulemma olleet viime aikoina aika vähissä, uusien autojen tilaukset on tänä vuonna pudonneet puoleen viime vuodesta ja erityisesti nää kalliimman pään autot on tietenkin kärsineet enemmän.
Mulla olis siis vaihtoehto hävittää Musse itse jonnekin muualle ja tuoda kauppaan rahana se määrä mitä Mitsusta oli alustavasti sovittu hyvitettäväksi. Tällöin saisin sen täyden alunperin sovitun hyödyn 1 % halvasta rahoituksesta.
Ymmärrän toki autokauppaa tässä korkotilanteessa, mutta ei tällä tavalla kyllä kauppaa käydä
Kauppaa ei käydä myöskään sillä että todetaan asiakkaalle puhelimessa "autohan on tulossa nyt aikaisemmin kuin alunperin luvattu", kun alunperin luvattu oli huhti-toukokuu 2023 ja nyt puhutaan loppuvuodesta 2023. Se että mulle on keväällä ilmoitettu että menee kesään 2024 ei ole mikään alkuperäinen lupaus, johon verraten nyt toteutuva toimitusaika olisi jokin erityinen onnistuminen.
No lupasin nyt pohtia vielä asiaa ja palata asiaan ensi viikolla. Päätöstä mahdollisesta perumisesta helpottaa kyllä sekin että tuonne Mersuketjuun tullut kommentti aktivoi mut tutkimaan käytettyjen Ioniqqien hintoja Saksassa. Hinnat lähtee muutaman kymppitonnin ajetuille isoakkuisillekin 35 t€:sta, eli pyöreät 8-10 t€ alempaa kuin Suomessa. Toki saksan hinnastoa tutkiessa selvisi että Saksan Basismodel on todella Basismodel, sieltä puuttuu mm. sähköinen takaluukku, lämpöpumppu ja sähköjakkarat, mutta on siinä sentään penkilämmittimet, peruutuskamera ja adaptiivinen vakkari.
Eikä tuo nyt kaupallekaan mikään katastrofi olisi perua: pääsevät eroon liian halvalla tarjotusta rahoituksesta ja voivat myydä auton tulevalla MY2024 hinnastolla (nykyinnasto on vielä MY2023 jossa hinta +4t€ vrt. mun sopimushintaan, matkalla oleva auto on runkonumeron mukaan MY2024) ja nopealla toimitusajalla jollekin kiireiselle autokuumeiselle. Toisaalta autokuumeiset on kuulemma olleet viime aikoina aika vähissä, uusien autojen tilaukset on tänä vuonna pudonneet puoleen viime vuodesta ja erityisesti nää kalliimman pään autot on tietenkin kärsineet enemmän.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Pientä päivitystä. Hynde kävi maalarilla vakuutusyhtiön piikkiin. Takaluukussa oli peukalonpään kokoinen painauma, joka normitilanteessa olisi todennäköisesti saatu tehtyä PDR:nä, mutta kun takaluukun kansi on pultattu paneeli, niin meni maalaushommiksi. Painumam alkuperästä ei ole mitään havaintoa. Samaan konkurssiin maalattiin kuskin takaovi, jotta saatiin parin-kolmen sentin naarmu pois.
Ei voi ihan varauksetta kehua hommaa, vaikka työn jälki olikin ok. Noutaessa lykättiin vain avaimet kouraan ja sanottiin, että auto on pihassa. Meinasin kysyä, että onko se tuo mistä on puskuri irti? Oli semmoinenkin Ioniq siellä. Löytyi kuitenkin ja pihan huonossa valaistuksessa pimeässä tarkistin molemmat kohteet. Ei siis näin, vaan yhdessä asiakkaan kanssa käydä korjauskohteet läpi mieluusti hyvässä valaistuksessa, kun työtä luovutetaan. No, firman auto.
Hynden huoltoilmaisin heräsi henkiin hyvissä ajoin. Määräaikaishuolto osuu välipäiville. Mittarissa tuolloin about 12tkm. Huoltoa tilatessa suosittelivat ruksaamaan 178 euron pyyhkimet. Ruksasin, koska, no, firman auto.
Samaan syssyyn saavat diagnosoida vetokoukun liitännän. Tietoviihdejärjestelmä ei noteeraa peräkärryn kytkemistä enää ja se aiheuttaa pientä hämmennystä peruutustutkalle.
Ei voi ihan varauksetta kehua hommaa, vaikka työn jälki olikin ok. Noutaessa lykättiin vain avaimet kouraan ja sanottiin, että auto on pihassa. Meinasin kysyä, että onko se tuo mistä on puskuri irti? Oli semmoinenkin Ioniq siellä. Löytyi kuitenkin ja pihan huonossa valaistuksessa pimeässä tarkistin molemmat kohteet. Ei siis näin, vaan yhdessä asiakkaan kanssa käydä korjauskohteet läpi mieluusti hyvässä valaistuksessa, kun työtä luovutetaan. No, firman auto.
Hynden huoltoilmaisin heräsi henkiin hyvissä ajoin. Määräaikaishuolto osuu välipäiville. Mittarissa tuolloin about 12tkm. Huoltoa tilatessa suosittelivat ruksaamaan 178 euron pyyhkimet. Ruksasin, koska, no, firman auto.
Samaan syssyyn saavat diagnosoida vetokoukun liitännän. Tietoviihdejärjestelmä ei noteeraa peräkärryn kytkemistä enää ja se aiheuttaa pientä hämmennystä peruutustutkalle.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Taitaa tulla kullitetut pyyhkimet tuohon rahaan
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Jotka on anodisoitu mustaksi, jottei häikäise.
Onhan noiden kustannus melkein puolet huollon hinta-arviosta. No, en minä ruoskaan rupea toisaalta omalla kustannuksella mitään tarvikesulkia vaihtamaan.
Onhan noiden kustannus melkein puolet huollon hinta-arviosta. No, en minä ruoskaan rupea toisaalta omalla kustannuksella mitään tarvikesulkia vaihtamaan.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621