Takakaarien ruoste

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
hilunga
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2009 20:26
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Takakaarien ruoste

Viesti Kirjoittaja hilunga »

Sain hankittua vähän ajetun -01 93 2,0T:n , talvisin ajamattoman. Ruotsin bilägaren ruostetestissä mallin takakaaret ovat arimmat. Tein reiät puoliväliin ja suihkutin spray-kotelosuojaa Motonetin letkulla molempiin suuntiin kaarissa. Tietääkö joku onko kondenssivedelle poistoaukkoja ko. paikassa?
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 563
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Takakaarien ruoste

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Pahin paikka mun mielestä on siinä kynnyksen ja takakaaren saumassa, aika lailla siinä listan korkeudella. Oon itsekseni sitä naureskellut, että kun tuo pohjalevy tiedetään, niin onko tämä se kohta jossa Ooppeli loppuu ja Saabbi alkaa :D Samaten omassani nään pientä alkavaa takapuskurin päädyn yläpuolella, siinä kulmassa, mutta pitää tosissaan katsoa niin huomaa että on puskemassa maalista läpi. Itse kaaressa, noiden kohtien välillä ei mulla ole yhdessäkään ollut ruostetta.
'01 9-3 2.0 turbo
karihai
"Aero"
Viestit: 493
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Takakaarien ruoste

Viesti Kirjoittaja karihai »

shamrock kirjoitti:
Ti Marras 14, 2023 15:31
kun tuo pohjalevy tiedetään, niin onko tämä sekohta jossa Ooppeli loppuu ja Saabbi alkaa
Tosiaan, jos tuo ruoste tuossa kohtaa onkin Ooppelin pohjalevyn Saabille aiheuttama allerginen reaktio. :lol:
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1462
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Takakaarien ruoste

Viesti Kirjoittaja ippe »

OG-kolkin takakaarien ongelmat taitavat koskea erityisesti 5-ovisen takakaaren etureunaa. Siinä on moninkertainen pelti ja listanpätkä samassa kohdassa ja tämä kohta on se, josta paikkaushommat joutuu ensimmäisenä aloittamaan.

Sisempää iskarin takaa löytyy toinen tyypillisesti hapan paikka, tätä ei yleensä huomaa ennen kuin ottaa pyörän irti.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Vastaa Viestiin