SC Pakettiauto
Re: SC Pakettiauto
Onhan siinä paljonkin järkeä! Jos tarvitsee vain auton kahdelle hengelle ja haluaa liikkua mukavasti, niin sportcombista syntyy varmasti mukava pakettiauto. Tavaratilaa siinä tulee olemaan hyvin ja autohan on myös ihan hiljainen kulkuväline.
Ei muuta kuin penkit nurin ja kiinteä "lattia" etupenkkien taakse! Muutos työ ei liene suuren suuri, mutta kannattaa varmasti käydä "katsastus-sedän" juttusilla. Jos auto on diesel, niin vuosittainen diesel-vero ei ole suuren suuri, arvelisin satasen olevan aika lähellä?
Jos itse tarvitsisin pakettiauton jolla voi ihan "harrastella ja nauttia" rauhallisesta autoilusta niin vanha Saab olisi oiva vaihtoehto ja tyylikäskin!
Ei muuta kuin penkit nurin ja kiinteä "lattia" etupenkkien taakse! Muutos työ ei liene suuren suuri, mutta kannattaa varmasti käydä "katsastus-sedän" juttusilla. Jos auto on diesel, niin vuosittainen diesel-vero ei ole suuren suuri, arvelisin satasen olevan aika lähellä?
Jos itse tarvitsisin pakettiauton jolla voi ihan "harrastella ja nauttia" rauhallisesta autoilusta niin vanha Saab olisi oiva vaihtoehto ja tyylikäskin!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: SC Pakettiauto
Yhden olen bongannut Chattiautosta joskus aikoinaan, eli on ainakin yksi tehty. Ainoa järki mitä keksin, on tuo Riston mainitsema dieselveron alennus (no, ehkä vakuutuksissakin on eroa johonkin suuntaan). Vastineeksi pääsee eroon laillisesta mahdollisuudesta kuljettaa yli yhtä matkustajaa ja ajaa yli 100km/h Suomessa.
Jos olisin tekemässä moista modifikaatiota, harkitsisin vakavasti takapenkin irroittamista kaatamisen sijasta, muunkin takaverhoilun vähentämistä ja jonkinmoisen lisäseinän rakentamista etupenkkien taakse. Kantavuus (jos väliseinä on kevympi kuin poistuneet verhoilut, istuimet yms yhteensä) ja tavaratila paranisivat samalla kun kabiinin pienentyessä sisätilan lämmitys ja viilennys suhteessa ilmatilaan tehostuisi entisestään. Tietää tietenkin enemmän työtä kuin pelkkä penkkien kaataminen/irrotus, joten harkinta on siltäkin kannalta aiheellista.
Jos olisin tekemässä moista modifikaatiota, harkitsisin vakavasti takapenkin irroittamista kaatamisen sijasta, muunkin takaverhoilun vähentämistä ja jonkinmoisen lisäseinän rakentamista etupenkkien taakse. Kantavuus (jos väliseinä on kevympi kuin poistuneet verhoilut, istuimet yms yhteensä) ja tavaratila paranisivat samalla kun kabiinin pienentyessä sisätilan lämmitys ja viilennys suhteessa ilmatilaan tehostuisi entisestään. Tietää tietenkin enemmän työtä kuin pelkkä penkkien kaataminen/irrotus, joten harkinta on siltäkin kannalta aiheellista.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: SC Pakettiauto
Onhan tuossa sekin hyöty, että pääsee ajamaan sosiaalikaistalle:aero kirjoitti:Ainoa järki mitä keksin, on tuo Riston mainitsema dieselveron alennus (no, ehkä vakuutuksissakin on eroa johonkin suuntaan).
Re: SC Pakettiauto
Ei sinänsä liity ysikolmoseen, mutta ainaki tyttöystävällä sitä pakettiautofemman reilu 300e säästöä söi kivasti se, että liikennevakuutus nousi satasella. Toki jos on täydet bonukset, nii ero ei ole maltaita. Ja kyseessä on semmonen härveli, että ei noi vakuutusyhtiöiden nettilaskurit osaa sille laskea hintaa, ennenkö se on muutoskatsastettu. Toki vastaavan auton rekkarin jos tietäis.
Sitte seki kannattaa kattoa etukäteen, että paljoko pitää äänieristää takapenkkien poiston jälkeen. Femmaski selkänoja peittää pään kokosen pellin suoraan lokasuojasta, ja voin kertoa, että meteli nousi. Äänieristematot on työn alla, mutta taas menee säästöä siinäki, ellei halua meteliä kuunnella. Ja se ero on iso.
Sitte seki kannattaa kattoa etukäteen, että paljoko pitää äänieristää takapenkkien poiston jälkeen. Femmaski selkänoja peittää pään kokosen pellin suoraan lokasuojasta, ja voin kertoa, että meteli nousi. Äänieristematot on työn alla, mutta taas menee säästöä siinäki, ellei halua meteliä kuunnella. Ja se ero on iso.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: SC Pakettiauto
Ainakin aiemmin piti pakettiautomuutoksen yhteydessä rikkoa takapenkin kiinnikkeet niin, että penkkiä ei saanut helposti enää paikoilleen. Sanoisin, että kyseinen muutoskatsastus, jolla yksityishenkilö saavuttaa käytännössä vain pienen säästön vuosittaiseen veroon, laskee auton jälleenmyyntiarvoa sen verran, ettei tuossa muutoksessa oikein ole mitään järkeä. Järkevämpää on ajella takapenkki kaadettuna, jos sitä tilaa tosiaan tarvitsee.
Jos kyseessä on firman auto, voi taloudellisesti hommassa olla suurempia hyötyjä, joita en nyt ryhdy tähän listaamaan.
Jos kyseessä on firman auto, voi taloudellisesti hommassa olla suurempia hyötyjä, joita en nyt ryhdy tähän listaamaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: SC Pakettiauto
Hyvä huomio, enpä moista muistanutkaan.Risto kirjoitti:Onhan tuossa sekin hyöty, että pääsee ajamaan sosiaalikaistalle:
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: SC Pakettiauto
Kiinnikkeiden rikkominen on kans sitten aikalailla konttorikohtaista. Virallisestihan se riittää, että sitä ei saa palautettua "tavanomaisin työkaluin" takaisin viispaikkaseksi. Aiemmin mainitsemaani femmaan riitti se, että selkänojien päätykiinnikkeisiin ruuvasi pultit ja katkasi ne sinne rautasahalla. Ilmeisesti vastakierretappi ei sitten ole tavanomainen työkalu.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: SC Pakettiauto
Senverran lisätietoa kyselin kats.asemalta niin 58€ muutoskats. Riittää kun pannalla lukitsee selkänojan alas ja ei pysty avaimella tai vastaavalla aukaisemaan sitä tienpäällä. Auton voi halutessaan muuttaa takaisin normaaliksi kun tekee muutoskats.
Hese
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: SC Pakettiauto
keskisuomes muutoskatsatettiin yks audi pakuksi ,takapenkki oli kahdella reikäraudalla väljästi itse porautuvilla ruuveilla asennettu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: SC Pakettiauto
Varmaan 9-5 -malleista on ehkä enemmän pakujs muutoskatsasteltu?
Olettekos joutuneet poistamaan 2. penkkirivin turvalaitteita kuten mahdollisia vyönkiristimiä tai turvatyynyä ja/tai kyselemään valmistajan edustajalta valmistajan ohjetta tähän?
Olettekos joutuneet poistamaan 2. penkkirivin turvalaitteita kuten mahdollisia vyönkiristimiä tai turvatyynyä ja/tai kyselemään valmistajan edustajalta valmistajan ohjetta tähän?
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: SC Pakettiauto
nostetaanpas tämä ylös kun haaveissa ois saab paku..
onko järkeä ???
ajelen itse 90% yksin ja lopun aikaa on junnu takapenkillä ,mut kohta se saa istua etupenkillä joten-..
tuossa ois tiedossa yks diesel jota voisin harkita... toki oma ajatusmaailma on jumittunut siihen ettei 20tkm vuosikilometrit ole riittäviä suuren säästön tuomiseen vrt bensakone.
onko järkeä ???
ajelen itse 90% yksin ja lopun aikaa on junnu takapenkillä ,mut kohta se saa istua etupenkillä joten-..
tuossa ois tiedossa yks diesel jota voisin harkita... toki oma ajatusmaailma on jumittunut siihen ettei 20tkm vuosikilometrit ole riittäviä suuren säästön tuomiseen vrt bensakone.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: SC Pakettiauto
Ei kai siinä yksityishenkilön käytössä muuta säästä kuin käyttövoimaverojen erotus pakun ja henkilöauton välillä. Eli nämä tsekkaukseen niin tietää kuinka monta satalappuista säästää. Sitten selvitykseen paljonko muutoskatsastus maksaa ja vielä huiomiona tässä ketjussa aikaisemmin esittämäni kommentti siitä että mahdollisesti takapenkin kiinnitykset pitää rikkoa jolla voi olla vaikutus auton jälleenmyyntiarvoon. Tosin tonnin pommissa se vaikutus nyt ei voi suuri olla, enemmänkin voi vaikuttaa siihen miten nopeasti autolle löytyy seuraava ostaja kun siitä halutaan eroon, ellei ostaja ole sitten jo romu-ukkeli
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: SC Pakettiauto
ok.. n.300e säästö about..
eli taitaa säästö olla vaan henkinen ja kuten kirjoitettu takapenkit kääntyy bensaversiossakin
jatkakaa--
eli taitaa säästö olla vaan henkinen ja kuten kirjoitettu takapenkit kääntyy bensaversiossakin
jatkakaa--
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659