T5-moottorin sähköistä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
M.P
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Syys 19, 2023 09:23

T5-moottorin sähköistä

Viesti Kirjoittaja M.P »

Löytyy siis 95vm NG900 b204l moottorilla. Mitä kaikkea tuosta pitää pelastaa mukaan uuteen koriin? Tarkoitus hyödyntää Trionic 5 moottorinohjausta. Lähinnä sähköjen osalta askarruttaa miten tuon saa pelaamaan. Mites ajonestot yms.?. Sähkökaavioita jos joltain löytyy niin vois olla kans hyötyä. Myös muuta yleistä aiheeseen liittyvää saa kertoa.
Viimeksi muokannut M.P, Ma Marras 04, 2024 19:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Pitää olla rojektia nii mielenkiinto pysyy päällä."
raimsshi
"Aero"
Viestit: 386
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: T5-moottorin sähköt vieraskoriin siirtäessä

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

M.P
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Syys 19, 2023 09:23

Re: T5-moottorin sähköt vieraskoriin siirtäessä

Viesti Kirjoittaja M.P »

Juu tuo tultu katteltua useamman kerran. Eli jääkö tuo liitin vain tyhjäksi vieraskorikäytössä? Mites ajoneston ohitus, onnistuuko jollain trionic velholla? Onko itse @Keme linjoilla jos vois vielä kertoa lisää vinkkiä?
"Pitää olla rojektia nii mielenkiinto pysyy päällä."
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5765
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: T5-moottorin sähköt vieraskoriin siirtäessä

Viesti Kirjoittaja tturku »

sähkökuvat ja toimintaselosteet löytyy WISsistä:
https://saabwisonline.com/d6/wis/900/1998/
Kattele oikea vuosimalli, nyt vaan arvasin 1998:n.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
M.P
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Syys 19, 2023 09:23

Re: T5-moottorin sähköistä

Viesti Kirjoittaja M.P »

Jatketaas tätä topiccia:

Eli, B204 on nyt irrallaan ja menossa sellaisenaan äffä astraan. Eculta lähtee toinen liitin kojelaudan alle. Siinä on noin 10 johtoa. Tämä pitää ilmeisesti naittaa astran konetilassa olevan pyöreän liittimen kanssa kunhan selvittää johtokaavioista tarpeelliset.

mutta, tästä on netti täynnä erilaisia mielipiteitä -> Tarvitseeko ecu abs laatikolta nopeustietoa abs sensorista, muuta kuin vaihdekohtaiseen ahtokarttaan, luistonestoon ja sähköiseen nopeusmittariin? Astrassa EI ole abs jarruja, ja pumpun kerkesin pistää jo kiertoon kun kuulin tästä vasta myöhemmin. Onhan ne briteissä istuttanut näitä moneen escorttiin ja miniin jossa ei abs systeeemeitä ole ollut missään käytössä.

Seuraava -> kierrosluku mittari. Tuleeko saabin eculta johto, minkä voisi kytkeä suoraan astran kiekkamittariin? Jos joku tehnyt saman swapin niin ymmärtääkö astran mittari saabin signaalia?

Tuntuu että aiheesta löytyy vain yksittäisiä kommentteja, muttei dokumentoitua sisältöä kuinka suorittaa. Saabconversions nimellä olevia ryhmiä on, mutta taitaa olla yhteisöjen toimnta vähentynyt kun ei ole liittymispyynnöstä kuulunut puoleen vuoteen mitää.
"Pitää olla rojektia nii mielenkiinto pysyy päällä."
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11563
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: T5-moottorin sähköistä

Viesti Kirjoittaja jus »

Löysitkö jo tämän:
viewtopic.php?f=13&t=142151
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
M.P
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Syys 19, 2023 09:23

Re: T5-moottorin sähköistä

Viesti Kirjoittaja M.P »

jus kirjoitti:
Ma Marras 04, 2024 21:09
Löysitkö jo tämän:
viewtopic.php?f=13&t=142151
Ei ollut osunut vastaan, kiitän!! :mrgreen:

Koitin kalastella tietoa toltakin osiosta mutta 189 sivua jo topiccia 8O Mut nuo infot selvensi erittäin hyvin, pitää pistää testiin kun saa oman opeliskin korin talliin elimenluovuttaja saabin tilalle!
"Pitää olla rojektia nii mielenkiinto pysyy päällä."
Vastaa Viestiin