T5-moottorin sähköistä
T5-moottorin sähköistä
Löytyy siis 95vm NG900 b204l moottorilla. Mitä kaikkea tuosta pitää pelastaa mukaan uuteen koriin? Tarkoitus hyödyntää Trionic 5 moottorinohjausta. Lähinnä sähköjen osalta askarruttaa miten tuon saa pelaamaan. Mites ajonestot yms.?. Sähkökaavioita jos joltain löytyy niin vois olla kans hyötyä. Myös muuta yleistä aiheeseen liittyvää saa kertoa.
Viimeksi muokannut M.P, Ma Marras 04, 2024 19:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Pitää olla rojektia nii mielenkiinto pysyy päällä."
Re: T5-moottorin sähköt vieraskoriin siirtäessä
Juu tuo tultu katteltua useamman kerran. Eli jääkö tuo liitin vain tyhjäksi vieraskorikäytössä? Mites ajoneston ohitus, onnistuuko jollain trionic velholla? Onko itse @Keme linjoilla jos vois vielä kertoa lisää vinkkiä?
"Pitää olla rojektia nii mielenkiinto pysyy päällä."
Re: T5-moottorin sähköt vieraskoriin siirtäessä
sähkökuvat ja toimintaselosteet löytyy WISsistä:
https://saabwisonline.com/d6/wis/900/1998/
Kattele oikea vuosimalli, nyt vaan arvasin 1998:n.
https://saabwisonline.com/d6/wis/900/1998/
Kattele oikea vuosimalli, nyt vaan arvasin 1998:n.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: T5-moottorin sähköistä
Jatketaas tätä topiccia:
Eli, B204 on nyt irrallaan ja menossa sellaisenaan äffä astraan. Eculta lähtee toinen liitin kojelaudan alle. Siinä on noin 10 johtoa. Tämä pitää ilmeisesti naittaa astran konetilassa olevan pyöreän liittimen kanssa kunhan selvittää johtokaavioista tarpeelliset.
mutta, tästä on netti täynnä erilaisia mielipiteitä -> Tarvitseeko ecu abs laatikolta nopeustietoa abs sensorista, muuta kuin vaihdekohtaiseen ahtokarttaan, luistonestoon ja sähköiseen nopeusmittariin? Astrassa EI ole abs jarruja, ja pumpun kerkesin pistää jo kiertoon kun kuulin tästä vasta myöhemmin. Onhan ne briteissä istuttanut näitä moneen escorttiin ja miniin jossa ei abs systeeemeitä ole ollut missään käytössä.
Seuraava -> kierrosluku mittari. Tuleeko saabin eculta johto, minkä voisi kytkeä suoraan astran kiekkamittariin? Jos joku tehnyt saman swapin niin ymmärtääkö astran mittari saabin signaalia?
Tuntuu että aiheesta löytyy vain yksittäisiä kommentteja, muttei dokumentoitua sisältöä kuinka suorittaa. Saabconversions nimellä olevia ryhmiä on, mutta taitaa olla yhteisöjen toimnta vähentynyt kun ei ole liittymispyynnöstä kuulunut puoleen vuoteen mitää.
Eli, B204 on nyt irrallaan ja menossa sellaisenaan äffä astraan. Eculta lähtee toinen liitin kojelaudan alle. Siinä on noin 10 johtoa. Tämä pitää ilmeisesti naittaa astran konetilassa olevan pyöreän liittimen kanssa kunhan selvittää johtokaavioista tarpeelliset.
mutta, tästä on netti täynnä erilaisia mielipiteitä -> Tarvitseeko ecu abs laatikolta nopeustietoa abs sensorista, muuta kuin vaihdekohtaiseen ahtokarttaan, luistonestoon ja sähköiseen nopeusmittariin? Astrassa EI ole abs jarruja, ja pumpun kerkesin pistää jo kiertoon kun kuulin tästä vasta myöhemmin. Onhan ne briteissä istuttanut näitä moneen escorttiin ja miniin jossa ei abs systeeemeitä ole ollut missään käytössä.
Seuraava -> kierrosluku mittari. Tuleeko saabin eculta johto, minkä voisi kytkeä suoraan astran kiekkamittariin? Jos joku tehnyt saman swapin niin ymmärtääkö astran mittari saabin signaalia?
Tuntuu että aiheesta löytyy vain yksittäisiä kommentteja, muttei dokumentoitua sisältöä kuinka suorittaa. Saabconversions nimellä olevia ryhmiä on, mutta taitaa olla yhteisöjen toimnta vähentynyt kun ei ole liittymispyynnöstä kuulunut puoleen vuoteen mitää.
"Pitää olla rojektia nii mielenkiinto pysyy päällä."
Re: T5-moottorin sähköistä
Löysitkö jo tämän:
viewtopic.php?f=13&t=142151
viewtopic.php?f=13&t=142151
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: T5-moottorin sähköistä
Ei ollut osunut vastaan, kiitän!!
Koitin kalastella tietoa toltakin osiosta mutta 189 sivua jo topiccia Mut nuo infot selvensi erittäin hyvin, pitää pistää testiin kun saa oman opeliskin korin talliin elimenluovuttaja saabin tilalle!
"Pitää olla rojektia nii mielenkiinto pysyy päällä."