Millaiset pultit ahtimelle?
Millaiset pultit ahtimelle?
Huomasin tänään, että pakosarjan ja ahtimen välinen liitos vuotaa, joten vaihdan siihen tiivisteen samalla kun kerran joudun vaihtamaan pakosarjankin tiivisteen.
Kysymys kuuluukin: Millaiset pultit ahtimen liitokseen kannattaa laittaa, kun vanhat tuskin ovat käyttökelpoiset toiseen kertaan, mikäli niitä edes ehjänä pois sieltä saa.
Proturbolta löytyy kyllä tiivistesarja ja pultteja myös, mutta pultit ovat siellä tod.näk. niin kalliita, että voisi suunnitella jotain muita. Työpaikalta löytyy paljon erilaisia pultteja, kunhan vain tietäisi mitkä siellä parhaiten kestävät/ovat järkevimmät.
Kysymys kuuluukin: Millaiset pultit ahtimen liitokseen kannattaa laittaa, kun vanhat tuskin ovat käyttökelpoiset toiseen kertaan, mikäli niitä edes ehjänä pois sieltä saa.
Proturbolta löytyy kyllä tiivistesarja ja pultteja myös, mutta pultit ovat siellä tod.näk. niin kalliita, että voisi suunnitella jotain muita. Työpaikalta löytyy paljon erilaisia pultteja, kunhan vain tietäisi mitkä siellä parhaiten kestävät/ovat järkevimmät.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Haponkestävissä on vain yhtä ongelmaa, laajentuvat lämmetessä, mutta eivat kutistu niin paljoa takaisin, tuon voi kyllä ehkä jälkikiristelemällä korjata. Tähän olen ainakin työmaalla törmännyt. n. 120 asteisessa vesilinjassa pullahtivat laippojen välistä tiivisteet vähän väliä, mutta loppui kun pistetiin laippoihin ihan tavalliset "musta"rauta pultit.


Saab 9-3 TTID Vector 2008
Töissä oli kanssa viive viikolla kuumaöljy kattiloiden säätäjä ja sano että ei haponkestäviä kuumiin liitoksiin. Muistaakseni sano vielä, että haponkestävät jotenkin "korkkaa" kiinni. "Musta" rauta pultteja kuulemma käytettävä.Frostgrey kirjoitti:Haponkestävissä on vain yhtä ongelmaa, laajentuvat lämmetessä, mutta eivat kutistu niin paljoa takaisin, tuon voi kyllä ehkä jälkikiristelemällä korjata. Tähän olen ainakin työmaalla törmännyt. n. 120 asteisessa vesilinjassa pullahtivat laippojen välistä tiivisteet vähän väliä, mutta loppui kun pistetiin laippoihin ihan tavalliset "musta"rauta pultit.
Kuumaöljyn lämmöt pyörii tuolla hiukan alle 300 asteen....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä