Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Voisko olla itse tankille tapahtunut jotain niin, että aivan täynnä nousee asteikosta yli? Eiköhän tuo ole sillä tutulla tekniikalla, eli piirilevyllä hiilivastuspinta. En tiedä onko edes mahdollista, mutta kunhan pohdin ... jos jostakin syystä pääsee nousemaan niin korkealle että tuo vastuspinta loppuu.
Viimeksi muokannut shamrock, Ti Elo 20, 2024 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
'05 9-3 1.8i Arc
Re: Nopeat kysymykset
Sama vika oli meidän edellisessä 9-5:ssä. Kun oli ajanut 100km ja tankki vajui, oire loppui. Ei tehty mitään asialle ja se ei pahentunut. Uusi omistaja sai vian kaupan päälle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Se pumppu pitää laittaa tankkiin tietyssä asennossa, tankissa ja pumpussa on tätä varten kohdistus merkit.varmaankin tämän jo tiesittekin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
Wississä on ohje miten tarkastaa kohon taso.
Femmassa joten kuten noin: ämpäri pöydän reunalle, koho vaateriin, kohon alapinta tais olla -2mm alle pöydän tason.
Femmassa joten kuten noin: ämpäri pöydän reunalle, koho vaateriin, kohon alapinta tais olla -2mm alle pöydän tason.
Re: Nopeat kysymykset
Tännehän on tullut hyvin vastauksia.
-Loiskelevyista homma on tuskin kiinni, sillä tänään, kun käynnistin auton aamulla, oli heti vika päällä ja "korjaantui" kun peruutin ruudusta pois. Muutenkaan ei tuntuisi olevan mitään erityistä logiikkaa, missä tilanteessa vika tulee päälle.
-Tankissa ei näy muodonmuutoksia.
-Kohdistusmerkit tulivat kohdilleen ja uskoisin pumpun olevan tankissa muutenkin oikein, yritin noudattaa WISsin ja foorumin ohjeita.
-Kohon tasoa en älynnyt tarkastaa ennen asennusta. Saattaa olla, että jää tarkastamatta, jos vika ei merkittävästi pahene
Shamrockin arvaukseen liittyen tuli mieleen, voiko bensamittarin kalibrointi olla jotenkin pielessä. WISsissä on jotain ohjeita aiheeseen liittyen, mutta vaatii luonnolliseti Techin.
Vaikka eipä tuo sinänsä menoa haittaa, jos ei tuosta pahene.
-Loiskelevyista homma on tuskin kiinni, sillä tänään, kun käynnistin auton aamulla, oli heti vika päällä ja "korjaantui" kun peruutin ruudusta pois. Muutenkaan ei tuntuisi olevan mitään erityistä logiikkaa, missä tilanteessa vika tulee päälle.
-Tankissa ei näy muodonmuutoksia.
-Kohdistusmerkit tulivat kohdilleen ja uskoisin pumpun olevan tankissa muutenkin oikein, yritin noudattaa WISsin ja foorumin ohjeita.
-Kohon tasoa en älynnyt tarkastaa ennen asennusta. Saattaa olla, että jää tarkastamatta, jos vika ei merkittävästi pahene

Shamrockin arvaukseen liittyen tuli mieleen, voiko bensamittarin kalibrointi olla jotenkin pielessä. WISsissä on jotain ohjeita aiheeseen liittyen, mutta vaatii luonnolliseti Techin.
Vaikka eipä tuo sinänsä menoa haittaa, jos ei tuosta pahene.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Nopeat kysymykset
En tuonne yhtään tuota DICE:n logiikkaa, olen vain automaatioasentajaJortsu kirjoitti: ↑Ke Elo 21, 2024 17:49Tännehän on tullut hyvin vastauksia.
-Loiskelevyista homma on tuskin kiinni, sillä tänään, kun käynnistin auton aamulla, oli heti vika päällä ja "korjaantui" kun peruutin ruudusta pois. Muutenkaan ei tuntuisi olevan mitään erityistä logiikkaa, missä tilanteessa vika tulee päälle.
-Tankissa ei näy muodonmuutoksia.
-Kohdistusmerkit tulivat kohdilleen ja uskoisin pumpun olevan tankissa muutenkin oikein, yritin noudattaa WISsin ja foorumin ohjeita.
-Kohon tasoa en älynnyt tarkastaa ennen asennusta. Saattaa olla, että jää tarkastamatta, jos vika ei merkittävästi pahene![]()
Shamrockin arvaukseen liittyen tuli mieleen, voiko bensamittarin kalibrointi olla jotenkin pielessä. WISsissä on jotain ohjeita aiheeseen liittyen, mutta vaatii luonnolliseti Techin.
Vaikka eipä tuo sinänsä menoa haittaa, jos ei tuosta pahene.

'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
'05 9-3 1.8i Arc
Re: Nopeat kysymykset
Sitä tankin skaalausta ja bensavalon syttymistä pystyy säätämään Tech II :llä. Ex 9-3 :sta sitä säädin Tobbanan avulla, koska mittari liikkui suhteessa hitaasti matkan edetessä, sitten 1/4:stä tyhjään nopeasti ja valo syttyi melko pian sen jälkeen. Muutettiin skaalaa ja aikaistettiin valoa, jotta ei pääse polttoaine loppumaan yllättäen. En kuitenkaan suosittele tuon roplaamista, ennen kuin Koho ja potikka on tarkastettu jne. Vika tuskin on skaalauksessa, vaan jossain muualla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Kolme pumppua jo vaihdettu og kolkkiin, ikinä näitä ei ole tarvinnut kalbroida tms...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
eihän ns koho anturassa ole vääntynyt, itse ei ole tarvinnut kalibrointia tehdä
Re: Nopeat kysymykset
Kysyjällä jo toinen "ämpäri" ja sama oire, joten enemmän epäilen että asettuu tankkiin jotenkin väärin. Eihän se välttämättä tarvitse kuin millejä kun menee yli. Täydellä tankilla mun edellinen vapari meni yli asteikon, nykyinen T7 ei näytä välttämättä koskaan ihan täyttä.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
'05 9-3 1.8i Arc
Re: Nopeat kysymykset
En tullut tarkastaneeksi kohon korkeutta, joten on tietysti mahdollista, että molemmissa pumpuissa on kohon varsi vääntynyt. Edellinen pumppu ei ollut alkuperäinen, vaan Pierburgin leimoilla oleva tarvike. Se on vaihdettu jo ennen minun omistusaikaani.
Pumppu asettui tankin pohjassa olevaan ämpärinmuotoiseen poteroon, siitä olen varma. Teoriassa vika voisi johtua siitä, että pumppu asettuisi vinoon niin, että nojaa kohoon päin. Se edellyttäisi, että joko poteron pohjalla olisi sopivassa kohdassa isohkoja roskia tai tankissa olisi esim. lommo sisäänpäin juuri sopivassa kohdassa. Sitä en tiedä, montako astetta pumpun pitäisi olla vinossa ja onko se edes mahdollista.
Pumppu asettui tankin pohjassa olevaan ämpärinmuotoiseen poteroon, siitä olen varma. Teoriassa vika voisi johtua siitä, että pumppu asettuisi vinoon niin, että nojaa kohoon päin. Se edellyttäisi, että joko poteron pohjalla olisi sopivassa kohdassa isohkoja roskia tai tankissa olisi esim. lommo sisäänpäin juuri sopivassa kohdassa. Sitä en tiedä, montako astetta pumpun pitäisi olla vinossa ja onko se edes mahdollista.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
Ai että, kiitos tästä vinkistä! Vuoden raapinut päätä mistä kastuu kolkin kontti juuri tuosta kohtaa ja tässä muuta tietoa etsiessä törmäsin tähän. Tänään aukeaa noi listat9000CD23T kirjoitti: ↑Ke Heinä 05, 2017 11:51Koskee 2-ovista.Kellään ideaa mistä voisi vuotaa vettä takaluukun verhoilun väliin vettä aika paljonkin sadekelillä/auton pesun jälkeen.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=172828

#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
Re: Nopeat kysymykset
Olisi tarve vaihtaa 2.0t t7 kolkkiin uusi vesipumppu. Onko kaikki tarvikepumput ihan kuraa vai löytyykö seasta helmiä? Vai metsästetäänkö suosiolla OEM-liiton hyväksymä orkkis?
900GLS Automatic 1979
og9-3 2.0t 2003
BYD Atto 3 2022
#9192
og9-3 2.0t 2003
BYD Atto 3 2022
#9192
Re: Nopeat kysymykset
Motonetin pumppuja tullut muutamia laitettua. Kestänyt useamman vuoden eikä vielä ainakaan ole porsinut. Hintakaan ei paha noin 50€