Poliisi Saabit
Poliisi Saabit
Minkälaisia Saabeja poliisilla on suomessa ollut?
Lähinnä kiinnostaisi 900 kun törmäsin myynti ilmoitukseen 2.1L entisestä poliisi Saabista.
Se myös kiinnostaa että mitä tekniikalle on tehty, onko viritettyjä (miten) vai ovatko vakioita?
Lähinnä kiinnostaisi 900 kun törmäsin myynti ilmoitukseen 2.1L entisestä poliisi Saabista.
Se myös kiinnostaa että mitä tekniikalle on tehty, onko viritettyjä (miten) vai ovatko vakioita?
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Itselläni on kolmos autona vanha turun poliisin 900i -88 menopeli. Ajettu noin 600t, Suurin löytämäni ero vakioon on tässä yksilössä olivat poliisijouset, jotka oli varsinaista patarautaa. Edestä meni jokunen vuosi sitten kierros poikki, niin joutu laittaa tavalliset, mutta perä on vielä "poliisi-vakio", eli hiukka korkeampi ja jäykempi. Aikoinaan pystyi ajamaan "turvallisesti" 30km/h hidastetöyssyihin sujuvasti 60km/h..
Hook

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Niissä poliisiautoissa taitaa olla vain alusta juurikin tuommoinen patarauta alusta. Yhdessä kesätyöpaikassa oli työntekijällä entinen poliisisatku. Alusta siinä autossa oli aivan julmetun jäykkä. Kävin siellä pyörähtämässä sitten tovin päästä, kun kesätyöt oli päättyny. Se oli ostanut uuden OGsatasen, kun takaiskarin yläpään kiinnitys oli pettänyt korista, ruostunut. Se oli sillä työn alla, teki siitä pojalleen autoa ja tuumasi, että vanhat jouset ja iskarit saa laittaa alle.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kunnon poliisiautoissa oli myös keinonahkatakapenkki asiakkaita varten, ja runsaasti reijitetty kojelauta.
Itselläni oli vanha poliisin 99, joka kyllä Helsingin liepeillä liikenteessä huomattiin.
Aikanaan noita poliisi-Saabeja myytiin varikolla Helsingissä huutokaupalla kymmenittäin pari kertaa vuodessa, selvästi oli havaittavissa kaksi tyyppiä: siniset/sinivalkoiset ja sitten muun väriset salapoliisiautot.
Itselläni oli vanha poliisin 99, joka kyllä Helsingin liepeillä liikenteessä huomattiin.
Aikanaan noita poliisi-Saabeja myytiin varikolla Helsingissä huutokaupalla kymmenittäin pari kertaa vuodessa, selvästi oli havaittavissa kaksi tyyppiä: siniset/sinivalkoiset ja sitten muun väriset salapoliisiautot.
Miksiköhän ei enää nykyään myydäkostape kirjoitti: Aikanaan noita poliisi-Saabeja myytiin varikolla Helsingissä huutokaupalla kymmenittäin pari kertaa vuodessa, selvästi oli havaittavissa kaksi tyyppiä: siniset/sinivalkoiset ja sitten muun väriset salapoliisiautot.

Ei oo enää mitään myytävää

Kaveri oli spollena intissä viitisen vuotta sitten ja niillä oli ollu joku poliisi juttu, jossa poliisit oli suoraan sanoneet että nykyisillä kärryillä ei oo mitään virkaa

No, miten kävi kaverini


Meni siitä pari vuotta ja nyt alla pyörii -96 vuoden satku

saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Tampere
Tampereella näkyi viime viikolla Saab 900i Poliisin virkakäytössä...liekö kaivettu naftaliinista hätävarana 

Ne mitkä on kohtuu kunnos on viel käytös, valtion rahoitus politiikal ei ihan huvin vuoks vaan autoo vaihdeta, siks vanhoi näkyy viel.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Eilen olin toummoisen -87 vuosimallin entisen poliisiauton puikoissa narun perässä. Auto oli pystykeula ruiskukoneella ja nelivaihteisella laatikolla. Tässäkin autossa oli korkea ja kova alusta, keinonahkaiset takaoven verhoilut, sakkovalo ja kierroksenrajoitin 
Paikallinen saabmekaanikko tiesi kertoa, että poliisi saabeissa on turbon bensapumpunrele, eli kierroksenrajoitin on nähty tarpeelliseksi
. Auto muuten hörähti releen vaihdon jälkeen todella nättiin käyntiin.

Paikallinen saabmekaanikko tiesi kertoa, että poliisi saabeissa on turbon bensapumpunrele, eli kierroksenrajoitin on nähty tarpeelliseksi

Saab 900s cc -90 , Saan 96 -73, Saab 99 ems -73 (mr), Saab 900 CD -84 (mr)
25.4 voisi Vantaalla olla vielä poliisin Saabeja myynnissä:
Ajoneuvohuutokaupat
Huutokaupassa myydään poliisin ja muualta valtion käytöstä poistettuja ajoneuvoja ja muuta omaisuutta. Ajoneuvot myydään korjattaviksi tai romutettaviksi niillä varusteilla, mitä niissä myyntihetkellä on.
Ilmoitus huutokaupasta on Helsingin Sanomien sunnuntainumerossa aina viikkoa ennen huutokauppaa.
Seuraava huutokauppa pidetään maanantaina 25.4.2005 alkaen kello 10:00.
Huutokauppa-alueen sijainti: Vantaa, Peltolantie 32 C (Elisan karttasivu 81/88-89). Sisäänkäynti Puutarhatien puolelta. Paikalla on huutokauppapäivänä opastus. Muina aikoina alue on suljettu.
http://www.poliisi.fi/poliisi/ptk/home. ... E100317B17
Ajoneuvohuutokaupat
Huutokaupassa myydään poliisin ja muualta valtion käytöstä poistettuja ajoneuvoja ja muuta omaisuutta. Ajoneuvot myydään korjattaviksi tai romutettaviksi niillä varusteilla, mitä niissä myyntihetkellä on.
Ilmoitus huutokaupasta on Helsingin Sanomien sunnuntainumerossa aina viikkoa ennen huutokauppaa.
Seuraava huutokauppa pidetään maanantaina 25.4.2005 alkaen kello 10:00.
Huutokauppa-alueen sijainti: Vantaa, Peltolantie 32 C (Elisan karttasivu 81/88-89). Sisäänkäynti Puutarhatien puolelta. Paikalla on huutokauppapäivänä opastus. Muina aikoina alue on suljettu.
http://www.poliisi.fi/poliisi/ptk/home. ... E100317B17
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Myös 16 venasissa poliisiautoissa on kromikahvat ja ikkunan listat. Omassani on kutosen enska (vitosvaihteella noin 38 km/h 1000 rpm) vaikka katillisissa pitäisi olla kait viitonen. Se on tosin ajettu joskus keulasta pahasti kiville mm. hinauskoukut sojottaa mihin sattuu ja syyläri uusittu. Liekö vahingoittunut ensiövälitys samassa yhteydessä ja vaihdettu varaosa jostakin muualta. Reijitetty hanskalokeron kansi oli vaihdettu vanhempaan malliin, jossa oli teksti GL. Muuten vakiopoliisivarusteet: korkea alusta (tosi hyvä hiihtosyvässä lumessa tai möykkyisellä mökkitiellä), sakkolapunkirjoitusvalo, keinonahkatakapenkki ja takaovipahvit. Ruuvinreikiä: repsikan taustapeilille, ylimääräisille paperitaskuille etuovissa, Mag-liten laturille repsikan jaloissa (virta otettu penkinlämmittimen piuhoista), pysäytyslätkän telineelle kuskin jalkatilassa, tuhkakupin tilalla aukko, jossa ollut hälytyslaitteiden ohjausnappulat, keskikonsolin oikeassa reunassa poliisiradion kiinnitysreikiä ja tietysti kojelaudan päällä tutkan kiinnitysreiät. Jostain syystä sakkolappuvalon johdot oli katkaistu A-pilarin alapäästä. Ylempi äänimerkinantolaite oli poistettu.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm