OG 9-3 Nürburgring

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Ryki on taas palannut liikenteeseen. Talviunet sujuivat rauhallisesti ja käyttöönotto tapahtui jälleen siten, että täyteen ladattu Optima kytkettiin paikalleen ja kone käännettiin avaimesta käyntiin 8)

Kuva
Ryki täyttää toukokuussa 25 v, joten lienee taas kakkukahvien paikka :twisted:

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Rykin tankin pannat alkoivat olla hieman huolestuttavan näköiset...

Kuva
Nyt on tämäkin päivitys tehty. Samalla vaihdettiin myös öljyt ja suodatin.

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Tänään tuli pestyä taas rykin penkit kissasaippualla.
Olen nyt tehnyt tempun useamman kerran vrcf:llä kerrotulla tavalla. Eli lämmintä vettä sankoon ja märällä rätillä kissaa penkkiin. Lopuksi kuivaus pyyhkeellä. Samalla menetelmällä kelpaa putsata myös olohuoneen vaalea nahkasohva :twisted:

Tässä tarinaa aiheesta lisää ->
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?t ... 1061334087

Tänään ryki sytytti myös pitkästä aikaa check enginen ja seosmittari alkoi vilkkua lihavaa koodia. CE antoi kolme vilkkukoodia, eli imuilman lämpöanturi. Eipä tuo uudella lämpöanturilla vielä tätä temppua tehnyt kertaakaan viime kesänä...

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ryki täytti tällä viikolla 25 vuotta ja piti taas käydä vuosittaisessa terveystarkastuksessa. Tällä kertaa homma tökkäsi heti alkuun, kun jarrutestissä käsijarrun oikea puoli antoi tulokseksi 0,5. Toinen puoli oli vielä paremmin voimissaan, kun sieltä löytyi 1,5, joten ero ei ihan ollut yli 70% rajan, mutta jarruvoima oli alle 16% kokonaismassasta, joten hylky tuli ja kuukauden sisällä pitäisi käydä jarrutestissä uudelleen. Pitää jatkossa muistaa tsekata käkkärin säätö ennen konttorilla käyntiä...

Kuva
Huomautus tuli myös sumuvalojen suuntauksesta...

Eski
I-Vaari
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 14:34

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja I-Vaari »

Meitsillä on samanlainen ongelma ns harraste SAAB in kans , että aina on kevällä jotakin "rikki" tai ei toimii kunnolla. 20+ v ikäinen SAAB tartee vaikka joka päivää kunnon ajoa , siteen pysy tekniikkaa kunnossa. Mutta suolakura talvella tuhoa auton koria. :( Sen takia on helpomppi korjatta nämä pikkuvauriot kuin hitsatta määntynyttä koria. :wink:

Mutta hieno SAAB tämä OG 9-3 Nürburgring. :)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, nyt on ryki taas leimattu vuodeksi. Säädettiin käkkäriä juniorin kanssa pihassa, eli ei päästy testaamaan rullilla. Säädön jälkeen vaikutti siltä, että käsijarru toimii myös oikealla puolella. Ei muuta kuin jälkitarkastukseen. Konttorin jarrutesterillä tulos oli edelleen 0,5kN tasolla, mutta tällä kertaa pyörät lukkiutuivat ja ero oli sentään reilusti alle 70%, joten leima tuli. Pitää purkaa takalevyt irti ja laittaa uudet palikat käsijarruun. Sitä ei ole vielä tullutkaan korjattua aikaisemmin. Se hyöty tästä hommasta oli, että nyt katsastusajankohta siirtyi kuukaudella eteenpäin, eikä enää tarvitse ajaa suoraan talviseisonnasta leimakonttorille :twisted:

Eski
Vastaa Viestiin