Hain 50 metrin päästä Fabian työn alle. Siinäpä jo pestynä ja kuivattunakin.
Tämän vuoden puolella autoon on palanut omistajalta rahaa jo 2000 euroa, ensin uusittiin Hedinillä tuulilasinpyyhkijöiden vivusto yms., viikko sitten kävi huollossa ja leimalla, kaksi kertaa, uusiksi meni mm. jarrut ympäri autoa, moniurahihna, vesipumppu yms., vajaat puolitoista tonnia. Mutta, viikon vanha leima on huomautuksitta, kun ekan kerran feilut korjattiin.
Mutta kyllä siihen oli vielä jäänytkin. Ajelin pitkän koeajon kun tutustuin, ihmettelin kummallista ulinaa aina kun ajeli hiljempaa. No, sehän oli sisäpuhallin, joka siellä ulisi, ei huomannut kovemmassa ajossa, mutta kevyessä ajossa kyllä, kun ilman radiota ajelin. Vähän tuntui ääni vaihtelevan ja katoavan sen mukaan, missä asennossa auto oli. Kuulemma äännellyt jo vuosia. Minä olisin kyllä vaihtanut jo aikoja sitten.
Ilmastoinnin napissa palaa valo ja siinä se sitten onkin. Löysin kuitin, jonka mukaan vuonna 2021 oli käynyt ilmastoinnin täyttöhuollossa. Se oli tehty, mutta loppukaneettina, että ilmastointi ei käynnisty. No, ei käynnisty edelleenkään. Tuohan ei tietenkään ole mikään myyntivaltti sekään. Pellit ovat aika hyvät, muutama ruosterupi, joista jo näkyvimmän hävitin.
Noiden lisäksi tässä on rasitteena 2% merkintä rekisteriotteessa, vuonna 2015 oli edellinen iäkäs omistaja kolhinut autoa sen verran, että kuskin puolelta oli vaihdettu etulokasuoja ja etuovi, siitä se 2%.
Kesärenkaat on 3-5mm ja talvirenkaista kaksi roskiskamaa, kaksi käyttökelpoista, tosin suht iäkästä jo. Ei myyntivalttia sieltäkään.
Ja onhan tässä myös tuo ah niin veikeä kirjainyhdistelmä TSI + DSG !!!
Kone on 105-heppainen 1.2-litran TSI. Ketju ja kiristin on huoltokirjan mukaan vaihdettu niinkin aikaisin kuin 62 tkm kohdalla, tosin useimmissa olen nähnyt samoilla kilsoilla, joten oliko joku tehtaan takaisinkutsu tms. kampanja. Ketju ja kiristin on tsekattu nyt katsastushuollossa ja kaikki kunnossa. Kone käy kyllä kuin ompelukone, hyvä kun huomaa olevan käynnissä. Vaihdelaatikko toimi oikein hyvin joka tilanteessa, mitä keksin kokeilla, ei moittimista.
Yllättävän hyvä tuo koppero on ajaa, isompaa kovaa mennessä oli hyvinkin ison auton fiilistä, positiivinen yllätys. En ole tainnut Fabialla koskaan ennen ajaakaan. Huomenna viimeistelen pinnat, sisäitä olikin priimakunnossa. Täytyy kuvailla tänään huoltohistoria ym. ja huomenna muut kuvat, ilmoitus ja myyntiin.
Toimeksiantajalla oli oma mielipiteensä hinnasta, siitä lähdetään, mutta ylle kirjatuilla spekseillä olen "hieman" eri mieltä. Vaan eihän se ole hullu joka pyytää, vai miten se meni. Tästä tullee varmasti aika pitkä savotta. Se on toisaalta hyvä, niin ei tule itse ostettua mitään paskaa pihaan. Nakkasin tänään tonneja osakkeisiin, persaukisen on paha ostaa autoja, tää on hyvä tyyli.
Kattelin eilen markkinoita ja suljin koneen toistaiseksi. Kun miettii mihin hintaan luovuin Accordista ja vertaa mitä on tarjolla, ei pysty enää koskaan ostamaan mitään. Riittää kun katsoo vaikka verrokki-Accordit, ziisus mitä jätettä porukka pitää myynnissä ja millä hinnoilla. Tosin, ne autot ovat olleet siellä jo viikko ja kuukausitolkulla ja mun puolesta saavat ollakin.
Ai niin, Mersusta tuli rahat tilille tänään iltapäivällä, aamulla tuli viesti, että on maksettu. Nopeaa toimintaa. Tuli myös eurolleen sama määrä, mitä maksoin, eli eivät hintaa kompensoineet. Saivat sentään juuri vahatun ja siistityn auton takaisin, eli paljon paremman kuin minkä luovuttivat.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634