Vetarin ulomman suojakumin vaihto
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24811
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Vetarin ulomman suojakumin vaihto
En mää kyl tuumasia trvinnu vm78 ..vai oliko kannat sen verran ruosteessa et normi bilteman hylsyillä onnistu hyvin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Vetarin ulomman suojakumin vaihto
Ja noiden vetoakselin sisäpään laakereiden eli sisemmän vetonivelen laakereiden kanssa on hyvä olla tarkkana vetäessään vetoakselia pois maljastaan, etteivät pääse tippumaan pois (varsinkaan maalattialle) kun ne kupit, kuten myöskään kuppien sisällä olevat pienenpienet laakerirullat, eivät ole kiinni millään muulla kuin korkeintaan rasvan tahmeuden pitäminä. Jos kupit pystyy pitämään paikoillaan, niin laakerirullat pysyvät niiden sisällä parhaiten tallessa.KeijoAnnikki kirjoitti: ↑Ma Marras 03, 2025 22:38Vetoakselin sisempi suojakumi auki, jarrusatula irti pyörännavasta (ei jarruletkun irrotusta) ja ylä- ja alapallon pultit irti tukivarresta. Kun yläpallonivelen pultit on irroitettu, niin vedä vain sen verran yläpalloa ulos tukivarresta, että saat ruuvimeisselin tms siihen takimmaiseen pallonivelen reikään (jotta jousi ei pääse liikkumaan ulospäin jousijalan kanssa). Käännä vetarin laatikon puolen nivel pystyasentoon ja vedä pyörännapa ulos. Tarkasta, että vetoakselin sisäpään laakerit eivät ole tippuneet pois.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Vetarin ulomman suojakumin vaihto
Ok, hyvä tietää, kuulostaa ikävältä tuo laakereiden putoaminen kun ei ole aiemmin vetareita irrottanut.
Saab 96 V4 -75 MR