Jorisen vähän lisää. Kaivokselassa täyteen ladattuna näytti sisällä 433 km rangea, ilmastointi päälle ja 403 km. Kotimatka 80 km ja range laski ->80%. Näinkin optimaalisissa olosuhteissa motaria kun lasketteli menemään näin,
niin varmaan 200-250 km välein joutuisi laturille. Sen sijaan tuota meikäläisen peruspyörittelyä menee varmasti yli 400 km per lataus kesäkelillä. Myyjä sanoi, että n. 55 kilowattia on nettokapasiteetti ja lukuunottamatta niitä -30 asteen kelejä, autolla ajaa n. 30 km sen jälkeen, kun range näyttää 0.
Testailin vähän ostamaani voimavirtapistokkeeseen kytkettävää laturia tallissa, laskeskelin, että 10A asetus riittää oikein hyvin ja silloinkin pitää laturista ajastaa latauksen alkamiselle useamman tunnin viive. Mitään latausrajoja en aikonut käyttää, sataseen vaan joka kerta. Tuossa laturissa voi tosiaan asettaa virralle 8A, 10A, 13A ja 16A. Kympillä antaa laturin mukaan sen 6.5 Kw kun asettuu. Tuossa heti kytkemisen jälkeen.
Tuossa on puhkuttu jo reilut puolitoista tuntia, laturin lämmöt nousseet 22->41 asteeseen.
Auto antaa ihan selkeän infon ja sen mukaan vauhti on 5.9 Kw.
Tuon verran meni aikaa että sai 20% akkuun.
Vanteita koputtelin, luulin ihan että tässä on aluvanteet kesärenkaissakin, mutta muovilta tuo päällimmäinen kerros vaikutti. Että mitkäs muotoonvaletut muovikapselit a´la Rellu nämä nyt sitten on ?
Kesärenkaat on Bridgestonet, talvirenkaita ei näkynyt, on kuulemma Nokian 10 loppu valmistajalta koko Suomessa, eli tulevat jälkitoimituksena ja sanoi, että tuleekin Nokian Ykköset, joissa joku vetäytyvä nasta tms. hässäkkä. Katotaan mitä sieltä loppujen lopuksi sitten tuleekaan. Kunhan jotain ennen talvea kuitenkin. Valikoita vähän selailin ja luulen löytäneeni sen naamakameran täpin, jos sen saa niin pois ettei ole aina päällä kun auton käynnistää, niin vinkatkaa joku joka tietää !?
Siinä päällimmäiset, tilaa on hyvin, kuskin penkki osui mun asetuksiin erinomaisesti, 167 heppaa kuljetti autoa kepeästi, en oikeasti ymmärrä mihin ihmiset niitä 300 and beyond tehoja tarvitsee... Hyvät fiilikset, sillä varauksella, että joku vetää kölin alta nuo naamakameroiden ja piippareiden määräilijät, kyllä mä *umalauta olen pärjännyt ilman tähänkin asti ja pärjäisin jatkossakin.
Ai niin, vakuutus 1150 euroa vuosi, se on +500 euroa Yaris Crossiin verrattuna. Tuo + tuplavero syö polttoaineen hintahyödyn aika tehokkaasti meidän kilometreillä. Vaikka enpä minä tätä säästömielessä ostanut, näillä autojen hinnoilla se on sama kuin polttaisi seteleitä

Toyota bZ4X Active 57,7 kWh - 26, Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Aygo X Play Edition -24, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634