Viirussa ei kylmää kuskin puolelta
Viirussa ei kylmää kuskin puolelta
Kuskin puolelta ei tule kylmää ilmastoinnista. vm. 2006 1.9tid. Kuskin puolen läppämoottori on nyt irti ja läppä liikkuu käsin moitteitta ääripäästä ääripäähän ja läpän akseli tuntuu ja näyttää ehjältä. Kuuma puoli tuntuu toimivan hyvin mutta kylmältä puolelta tuntuu siltä että ilma ei tulisi ollenkaan ilmastoinnin kennon läpi vaan seuraa jokseenkin ulkoilman lämpötilaa. Tuo ei taida olla edes mahdollista niin jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi se että läppä olisi jotenkin vikaantunut ilmakanavan sisällä?
Apukuskin puoli toimii täysin moitteitta.
Löytyykö keneltäkään ideoita?
Apukuskin puoli toimii täysin moitteitta.
Löytyykö keneltäkään ideoita?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 25063
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Viirussa ei kylmää kuskin puolelta
Kalibroinnilla olisi hyvä aloittaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Viirussa ei kylmää kuskin puolelta
Kalibrointia kokeiltu ennen läppämoottorin irroittamista. Nyt on siis kokonaan moottori irti läpän akselilta ja käsin kääntelemälläkään ei saa tulemaan kylmää. Ainoastaan kuumaa, haaleaa tai jotain siitä väliltä.
Re: Viirussa ei kylmää kuskin puolelta
Antoiko kalibrointi vikakoodia?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Viirussa ei kylmää kuskin puolelta
Viiru ei anna koodeja näkyville. Pitää katsoa tech:llä vikakoodit.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Viirussa ei kylmää kuskin puolelta
Koplaa raikkari pois kun auto käy ac päällä, onko ilmastoinnin kenno täysin kylmä jokapuolelta? Meillä meni aikanaan ilmeisesti kenno tukkoon tms ja antoi hönkää kuskille ja kylmää apparille. Eli kenno oli osin jääkylmä ja toinen reuna ulkolämmön lämpöinen, ei aine kiertänyt siellä kunnolla.
Syytä ei ole tähän päivään mennessä setvitty, jotain on kai tukossa tai paisuntaventtiili ei laske tarpeeksi kylmäainetta kennolle? Viisaammat spekuloikoon lisää.
Syytä ei ole tähän päivään mennessä setvitty, jotain on kai tukossa tai paisuntaventtiili ei laske tarpeeksi kylmäainetta kennolle? Viisaammat spekuloikoon lisää.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Re: Viirussa ei kylmää kuskin puolelta
Tämä piti paikkansa. Kuskin puoli ilmastoinnin kennosta ei jäähdy ollenkaan.Bapsu kirjoitti: ↑Pe Kesä 19, 2026 10:06Koplaa raikkari pois kun auto käy ac päällä, onko ilmastoinnin kenno täysin kylmä jokapuolelta? Meillä meni aikanaan ilmeisesti kenno tukkoon tms ja antoi hönkää kuskille ja kylmää apparille. Eli kenno oli osin jääkylmä ja toinen reuna ulkolämmön lämpöinen, ei aine kiertänyt siellä kunnolla.
Syytä ei ole tähän päivään mennessä setvitty, jotain on kai tukossa tai paisuntaventtiili ei laske tarpeeksi kylmäainetta kennolle? Viisaammat spekuloikoon lisää.
Tööttäsin sinne ennen koko projektin alkua n. 250g kylmäainetta mutta voihan tuo olla vajaa edelleen. Voiko kuivain olla myös tukossa niin ettei liemi kierrä tarpeeksi? Tai sitten tosiaan tuo kenno tukossa.
Pitääpä viedä ilmastointihuoltoon jos osaisivat sielä sanoa.
Re: Viirussa ei kylmää kuskin puolelta
Kuivain voi olla paskana ja räjähtää sinne putkiin tukkien ne. Meillä oli systeemi muutaman vuoden ennen tota tapahtumaa tyhjänä, kuivain näytti sille että siihen ei kosketa, joten vedettiin huollossa täyteen, toimi pari viikkoa ennenkun tuo ilmiö alkoi.sakdo kirjoitti: ↑Su Kesä 21, 2026 10:00Tämä piti paikkansa. Kuskin puoli ilmastoinnin kennosta ei jäähdy ollenkaan.Bapsu kirjoitti: ↑Pe Kesä 19, 2026 10:06Koplaa raikkari pois kun auto käy ac päällä, onko ilmastoinnin kenno täysin kylmä jokapuolelta? Meillä meni aikanaan ilmeisesti kenno tukkoon tms ja antoi hönkää kuskille ja kylmää apparille. Eli kenno oli osin jääkylmä ja toinen reuna ulkolämmön lämpöinen, ei aine kiertänyt siellä kunnolla.
Syytä ei ole tähän päivään mennessä setvitty, jotain on kai tukossa tai paisuntaventtiili ei laske tarpeeksi kylmäainetta kennolle? Viisaammat spekuloikoon lisää.
Tööttäsin sinne ennen koko projektin alkua n. 250g kylmäainetta mutta voihan tuo olla vajaa edelleen. Voiko kuivain olla myös tukossa niin ettei liemi kierrä tarpeeksi? Tai sitten tosiaan tuo kenno tukossa.
Pitääpä viedä ilmastointihuoltoon jos osaisivat sielä sanoa.
Kuivain pitäisi siis AINA vaihtaa kun putket käy auki ja systeemiin pääsee happea, se menee heti pilalle kun pääsee tekemisiin ilman kanssa. Näin kävi varmaan meidän tapauksessa.
Paisuntaventtiili kai säätää kuinka paljon ainetta sinne sisäkennoon pääsee, sekin voi olla syypää. Ilmoittele tänne jos löydät syyn tuolle, motivoi ehkä itseäkin taas jumppaamaan tuon kanssa joskus.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85