Yaris Cross kotiutettu. Kilsat lähdössä 6 km, eikä penkillä toivon mukaan ollut vielä paljoa piereskelty !
Vanhaan tuttuun kotiutui nopeasti ja upgreidaus Aygo X:stä oli huomattava, varsinkin moottoritiellä.
Kaivoksela-Porvoo, 75 km, josta enemmän kuin puolet moottoritietä.
Ja vertailun vuoksi sama toisinpäin Aygo X:llä. Kulutuksessa ero ei ole suuren suuri, mutta kulussa, melutasossa ja mukavuudessa on. No, Aygo X on vallan mainio 80 km/h saakka, siitä ylöspäin sitten jotain muuta.
Black is Beautiful, vai miten se meni ?
Kesärenkaat Continental EcoContact 6 ja talvirenkaat Nokian R5 kitkat, kesärenkaissa 17 tuuman vanne ja talvirenkaissa hopeanväriset 16 tuumaiset, "Toyotan omat" vanteet myös talvirenkaissa, mikä on hyvä, joillain liikkeillä ollut tapana Dezentejä tms. asennuttaa ja se ei ole ollut hyvä juttu.
Luovutin avaimet pojalle ja onnittelin uudesta autosta. Pappa betalar-tyylillä mennään, sitä luksusta ei itsellä ollut vaan autoa sai aina kinuta joka kerta erikseen, minä pystyn ja haluan pojille tässä vaiheessa kustantaa kunnon autot, joten niillä asetuksilla mennään toistaiseksi. Taloudellista ajoa ei tarvitse erikseen opettaa, poika pyrähti jo kaupungissa ja takaisin jalkapallovermeitä hakemassa, mennessä kulutti 3.8 litraa ja takaisin tullessa jo aika nätit lukemat, näillä keleillä menee vähällä ja sähköajon osuus on huomattava.
Appi näyttää "hauskasti" jäljellä olevan polttoaineen määrän sähköautomaisesti.
Oikein hyvä, tämmöinen Yaris Cross on erinomainen perusauto ja sellaiseksi se ostettiin. Aygo X oli kuulemma niin hyvin putsattu, että "vein sen suoraan myyntiriviin". On ilo palvella.
Emäntä pyysi kuskaamaan Helgan ja Yran rokotuksille eläinlääkärille, kun oli itse pyörällä matkassa. Tuli pitkästä aikaa ajettua vähän pidempi siivu Skodalla. Aika etevä on Superbkin, tossa edestakaisen reissun lukemat.
Toyotien ja etenkin Jorin jälkeen Skodan käsitys automaattilaatikosta ei taas vakuuttanut, dsg on sinällään lähes täysin huomaamaton, mutta en tykkää yhtään siitä, että veto katoaa välillä ja pitää painaa kaasua runsaasti, että vauhti säilyy, kun tuo kevythybridi haluaa säästää ja lepuuttaa sylintereitään koko ajan, autohan rullaa aivan tautisen kevyesti, mutta silti tuntuma ei vaan osu makuhermoon, kun on tottunut tuohon Toyotan e-CVT laatikkoon ja viime aikoina sähköiseen voimalinjaan. Toinen homma on tuo auton mataluus, eläinlääkärin parkkipaikalla meinasin tuiskahtaa autosta noustessani naamalleni asfalttiin, kun kurotin alaspäin. Ei tarvinnut kun olin jo maan tasalla ! Ei tule mulle enää matalaa autoa, ei.
Ai niin, Superbin tankilla ajettu 386 km ja lupaa vielä 1060 km, komea yli 1400 km range !
Toyota bZ4X Active 57,7 kWh -26, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid 116 Edition -26, Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid -25, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634