ei ahda!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
viritinvahvistin
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Marras 09, 2004 19:27
Paikkakunta: raahe

ei ahda!

Viesti Kirjoittaja viritinvahvistin »

nyt tuli turbo s:ään semmonen vika että ei anna täysiä ahtoja,autosa on paikallaan lastu joka antaa 20 hv:tä lissää ja ahtomittari nousee hädin tuskin keltasen loppuun ja alkaa heti laskea.mittasin vielä erillisellä mittarilla niin käy 0.8 ja laskee 0,6:teen aikasemmin kun auto pelitti niin heilahti kyllä punaselle.by-pass on just vaihdettu.että mitäs nyt magv!!!!!ehkä. kallis paska ostaa ja kokeilla.ahtoputketki näyttää ehyeltä.onko raahesa kukkaan joka vois käydä kattoon tutkiin autoa jolla ois tietoa???
höyrykone 9000 cc turbo-s #2382
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Alkoiko ongelmat heti lastunvaihdon yhteydessä? Minulla myös samansuuntaisia kokemuksia, että heti vaihdon jälkeen ei antanut kun ~peruspaineita. Koita "nollata" boksit (akku irti ~2min), jos ei auta, niin auto ajosta seis, uudelleen käynnistys heti ja toista tarvittaessa. Ruiskun lastu (ilmeisesti siis asensit vain DI/APC lastun??) vaatii pientä "opiskelua" uuteen toimintaympäristöönsä(=sopeuttamisen). Alkukankeuksien jälkeen alkoi minulla näin ahtamaan entiseen, ehkä jopa hieman entistä parempaan tahtiin :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo, nuo mahdolliset vuodot voi testata poistamalla oliko se nyt keskimmäinen magneettiventtilin johto, jolloin hukkaportti aukeaa vasta kun sen jousi pettää. Joten maltillisesti ajamalla huomaa nouseeko se ahtopainemittarin neula kunnolla vai ei. Joten jos neula nousee kunnolla niin ei ole vuotoja. Vikaa voi sitten mietiskellä magneettiventtiilin ja keskusyksikän suunnalta.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

eipä oma autokaan ahda edelleen kuin perus ahdoille, kaikki mahollinen melkein käyty jo läpi enkä tiedä enää mitä sil tekis.

apc/di boxin nollaus auttaa 10 kiihdytyksen ajaks
BMW 525iA Touring Executive
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Eipä ahtanut -88 vuoden tonnarinikaan muuta kuin siihen keltaisen puoleen väliin ennen viime viikonloppua kunnes nappasin (onkos se nyt sitten se apc-venttiili johon menee kolme letkua ja yksi liitin jossa kaksi johtoa) pois paikoiltaan ja laitoin takaisin, niin nyt ahtaa kyllä sinne punaisen alkuun.... :arrow: Tiedä sitten mikä ennen oli ollut, mutta nyt toimii kuten pitääkin.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

magneetti venttiiliä tarkotat?

mul on sekin vaihdettu uuteen
BMW 525iA Touring Executive
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Omassa tonnarissa oli jarrupolkimen kytkin rikki. Valot jäi palamaan aina jarrutuksen jälkeen ja apc pudotti peruspaineille.
Foxbody turbo
viritinvahvistin
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Marras 09, 2004 19:27
Paikkakunta: raahe

ahtaa taas

Viesti Kirjoittaja viritinvahvistin »

otin magneettiventtiilin irti ja laiton rasvanpoisto ainetta täyteen ja annon jonku tunnin olla niin rupes toimiin.nyt mennee punasen puoleen väliin ahtomittari.ja kyllä huomaa että nyt kulkee.siinä oli mulla samalla akun kenkä irti että kumpi konsti toimi?
höyrykone 9000 cc turbo-s #2382
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mulla näytti ainakin toimivan toi että johto irti, mutta en laittanut sinne mitään ainetta kunhan vaan irroitin ja laitoin arviolta 15 sekunnin päästä uudestaan kiinni...tiedä sitten mikä tossa mahtoi sitten sillä tavalla vaikuttaa että ahdot nousee normaalisti ja auto KULKEE... ( :arrow: Mutta tietenkin lain sallimissa nopeuksissa.!)
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Vastaa Viestiin