
[AUTON TEHONMITTAUSTA TARJOLLA HALUKKAILLE OULUSSA]
Juu, mutta mikä menee penkin ja mikä auton piikkiin? Eräs vauhdinmaailma tekemä juttu valaiseen asiaa hieman tarkemmin. Jos en nyt väärin muista niin variaatio oli luokkaa 30hp eri penkkien välillä samasta autosta mitattuna.Marko A kirjoitti:
Hyvänä esimerkkinä kävis 9-3 Aero joka VM:ssä testattiin (ST-Motors). Tehoiksi tuli jotain
reilut 230hp ja väännötkin meni ilmoitetun yli.
Jos kyseessä taas ei ollu sitten joku tehtaan "bitti-viilaama" testi-auto.
Onhan noita vakio aeroja penkitetty esim AMW:llä, tässä yksi
http://viggen93.mine.nu/dyno/Teho265Aero.jpg
tehoa huimat 203Ps =~200hp
Kyse on pitkälti myös siitä mikä on moottorien variaatio ja mitä halutaan asiaakkaalle tarjota. Pikaisesti laskemalla saadaan
Oletetaan että normaali variaatio on 3hp ja kyseessä 200hp auto
Hajonnan perusteella
2,5% asiakkaista saa 191-194hp
14% asiakkaista saa 195-197hp
33,5% asiakkaista saa 198-200hp
33,5% asiakkaista saa 201-203hp
14% asiakkaista saa 204-206hp
2,5% asiakkaista saa 207-209hp
Tällöin 50% asiakkaista saa ns. alitehoisen ja loput ylitehoisen.
Uskoisin että "asikastyytyväisyys" taataan sillä että tavoite on pari heppaa korkeammalla, esim 210 hp. Tällöin 99,7% asiakkaista saa vähintään 201hp auton.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 22:52
- Paikkakunta: Oulu
käppyrä

tuossa ois mun sauberin käppyrä, kesti vähän aikaa ku sai skannattua ja laitettua se tänne

Tekasinpas tollasen taulukon, ja ihmetystä aiheuttaa nuo muutamat suurehkot pyörintävastukset jonka perusteella lasketaan tuo moottoriteho
tuosta pyörätehosta? Varsinki tuon V6:n osalla on kuin olis moottorilla jarrutettu.
Harmi kun ei muita tomsuja ollut dynossa...
Nyt tekis mieli käyttää uusiksi kun pers dyno sanoo jotta paremmin kulkee.
Automaatin teho hävikki näyttäis asettuvan 20-25% väliin,
Väännön oletan olevan tuon n.360Nm renkailla laskettuna tuosta dyno käppyrän tuloksista.
Manuaalilla normaalit lukemat on tuossa 10-15% luokkaa

V-M
tuosta pyörätehosta? Varsinki tuon V6:n osalla on kuin olis moottorilla jarrutettu.
Harmi kun ei muita tomsuja ollut dynossa...
Nyt tekis mieli käyttää uusiksi kun pers dyno sanoo jotta paremmin kulkee.

Automaatin teho hävikki näyttäis asettuvan 20-25% väliin,
Väännön oletan olevan tuon n.360Nm renkailla laskettuna tuosta dyno käppyrän tuloksista.
Manuaalilla normaalit lukemat on tuossa 10-15% luokkaa

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135