[AUTON TEHONMITTAUSTA TARJOLLA HALUKKAILLE OULUSSA]

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kuuluisaa oululaista ajattelijaa siteeraten:"polttakaa ne autot" :lol:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Marko A kirjoitti:
Hyvänä esimerkkinä kävis 9-3 Aero joka VM:ssä testattiin (ST-Motors). Tehoiksi tuli jotain
reilut 230hp ja väännötkin meni ilmoitetun yli.
Jos kyseessä taas ei ollu sitten joku tehtaan "bitti-viilaama" testi-auto. :roll:
Juu, mutta mikä menee penkin ja mikä auton piikkiin? Eräs vauhdinmaailma tekemä juttu valaiseen asiaa hieman tarkemmin. Jos en nyt väärin muista niin variaatio oli luokkaa 30hp eri penkkien välillä samasta autosta mitattuna.

Onhan noita vakio aeroja penkitetty esim AMW:llä, tässä yksi
http://viggen93.mine.nu/dyno/Teho265Aero.jpg
tehoa huimat 203Ps =~200hp

Kyse on pitkälti myös siitä mikä on moottorien variaatio ja mitä halutaan asiaakkaalle tarjota. Pikaisesti laskemalla saadaan

Oletetaan että normaali variaatio on 3hp ja kyseessä 200hp auto

Hajonnan perusteella

2,5% asiakkaista saa 191-194hp
14% asiakkaista saa 195-197hp
33,5% asiakkaista saa 198-200hp
33,5% asiakkaista saa 201-203hp
14% asiakkaista saa 204-206hp
2,5% asiakkaista saa 207-209hp

Tällöin 50% asiakkaista saa ns. alitehoisen ja loput ylitehoisen.
Uskoisin että "asikastyytyväisyys" taataan sillä että tavoite on pari heppaa korkeammalla, esim 210 hp. Tällöin 99,7% asiakkaista saa vähintään 201hp auton.
#1730
500whp.net member
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Hyvinhän noissa tuntui olevan sitten tehoja... Pitäisi itsekin käyttää joskus autoani mittauksessa... :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Metusalemi
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

käppyrä

Viesti Kirjoittaja Metusalemi »

Kuva
tuossa ois mun sauberin käppyrä, kesti vähän aikaa ku sai skannattua ja laitettua se tänne :D
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tekasinpas tollasen taulukon, ja ihmetystä aiheuttaa nuo muutamat suurehkot pyörintävastukset jonka perusteella lasketaan tuo moottoriteho
tuosta pyörätehosta? Varsinki tuon V6:n osalla on kuin olis moottorilla jarrutettu.

Harmi kun ei muita tomsuja ollut dynossa...

Nyt tekis mieli käyttää uusiksi kun pers dyno sanoo jotta paremmin kulkee. 8)

Automaatin teho hävikki näyttäis asettuvan 20-25% väliin,
Väännön oletan olevan tuon n.360Nm renkailla laskettuna tuosta dyno käppyrän tuloksista.

Manuaalilla normaalit lukemat on tuossa 10-15% luokkaa

Kuva

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin