IGNITOR Kärjetön

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Jermu
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 22:39
Paikkakunta: J:koski

IGNITOR Kärjetön

Viesti Kirjoittaja Jermu »

Onko kellään Kuupassa Ignitor muutossarjaa kärjettömäksi?
Asennus,ja käyttäjäkokemuksia olisi mukava saada :D
veenelkku
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 10:31

Viesti Kirjoittaja veenelkku »

Nnno...,ei varsinaisesti kuupan asennuksesta ole kokemuksia,mutta laitoin Ignitorin -79 mallin 245 Volvoon,jollainen mulla kerran oli.Siinähän on kanssa ihan perinteinen kärkijakaja Boschin systeemeillä,kuten kuupassakin.Näin se jotenkin meni;kärkiasetelma ja pyörijä pois,kärkien tilalle Ignitorin impulssitunnistin,pyörijän alle siihen ex-kärkien nokkien päälle painetaan Ignitorin impulssianturi.Ja nyt tärkeä vaihe;säädetään ilmarako pulssianturin ja tunnistimen välille mukana seuraavalla muovisella rakotulkilla.Sitten vain pyörijä paikalleen.Impulssitunnistimen johto kytketään puolaan siihen kärkien piuhan tilalle.Ja sytytys paikalleen ihan perinteisesti.Taisin itse laittaa 12V polttimolla.

Erittäin hyvä puoli Ignitorin asentamisessa on se,että se sopii vaikka museopeliin.Mitään ylimääräisiä reikiä ei tarvi porailla jakajan sisään eikä näkyviin jää mitään boxeja tai ylimääräisiä johtohässäköitä.Eikä vähäisimpänä asiana se,että esim. käynnistyvyys paranee ja käynti on tasaisempaa,edellyttäen tietysti,että virranjakajan akselissa ei ole millitolkulla väljyyttä.Eikä tarvitse enää koko ajan säätää kärkiä ja sytytystä! Ainoa huono puoli Ignitorissa on tietysti se,että jos systeemi menee mykäksi,niin...Itse laitoin hanskalokeroon alkuperäiset kärjet ja konkan,ne saa hätätilanteessa takaisin muutamassa minuutissa.Mutta,itse kyllä yllätyin Ignitorin asennuksen helppoudesta ja luotettavuudesta.Suosittelen.
Jäsen 823

Saab 96 -77
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Mistä näitä saa ja mitä maksaa?
VW transporter 2.5tdi vm.99
veenelkku
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 10:31

Viesti Kirjoittaja veenelkku »

Trianglemotor myy ainakin.Hinta taitaa pyöriä siinä sadan euron paikkeilla.Varmaan muualtakin saa.
Jäsen 823

Saab 96 -77
Jermu
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 22:39
Paikkakunta: J:koski

Viesti Kirjoittaja Jermu »

http://www.trianglemotor.com/fi/varaosat.htm

Täältä saa tilattua Ignitor muutossarjan kärjettömäksi.
Tilatessa ilmoittaa jakajan merkin,ja mallin.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Joo täytyy kysellä tuolta. Mitäköhän eroo tuolla sitten on Craneen?

Varmasti tuo Ignitor on halvempi ja huomaamattomapi, mut onko loppupeleis paree. Suht vakio koneeseen tulos.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Jermu
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 22:39
Paikkakunta: J:koski

Viesti Kirjoittaja Jermu »

Cranen sarjassa asennetaan erillinen sytytysyksikkö.
Yleensä käytetään kilpureissa,tai enemmän viritetyissä laitteissa.
Paras tulos,jos vielä vaihdetaan lisäksi tehokkaampi puola.
Hinta reilusti kalliimpi,elämä on...
lehtola
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2003 12:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lehtola »

Mulla on ollut vuoden 72 kuupassa Ignitor varmaan kolme vuotta. Ei ole tarvinnut säätää kärkiväliä tms. :)
Asennus meni helposti ja vain jakajasta tulevat johdot tarkkasilmäiselle paljastavat moisen virityksen.
Hintaa ne tiedä kun mulla oli ollut tuo alun 10 vuotta hyllyssä. Muistaakseni mm. Ruotsinklubin sivuilla sitä on ollut kaupan ja olen nähnyt mainoksen Mobilistissakin.

Matti
sopaju90
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 21:00

Re: IGNITOR Kärjetön

Viesti Kirjoittaja sopaju90 »

Kannattaa hommata, varsinkin jos on sytkän kanssa ongelmia. Itselläni on ollut kuupassa -70 kärjetön sytytys nyt arviolta 5-6 vuotta. En ole sen koommin jakajan kannen alle kurkkinut, toimii siis loistavasti.

Hinnat eivät ole tänä aikana näköjään paljoa pudonneet. Muistaakseni maksoin itsekin noin 600mk aikanaan..
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

muistaako joku, eikös näille sytytysyksiköille ollut vielä jokin kolmas valmistaja vai oliko vain nämä kaksi ?
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1109
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Olisiko ollut Piranha? Vai oliko se jomman kumman yllämainitun tyyppinimi?
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

Suomik kirjoitti:Olisiko ollut Piranha? Vai oliko se jomman kumman yllämainitun tyyppinimi?
joo se on yks omansa ja oiskohan nyt vielä luminatorki joku..
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Sitten on tämä Accu-Fire. Kyllä tässä joutuu vielä valinnan tekemään...

http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1180.ASP
Jermu
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 22:39
Paikkakunta: J:koski

Viesti Kirjoittaja Jermu »

Jermu kirjoitti:http://www.trianglemotor.com/fi/varaosat.htm

Täältä saa tilattua Ignitor muutossarjan kärjettömäksi.
Tilatessa ilmoittaa jakajan merkin,ja mallin.
Nyt hinta kysytty,ja 1847 V sarjan hinta 75e.
olli siekkinen
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja olli siekkinen »

Kannatta hommata ignitor jos ajelee enemmän kuin kesäsin ja varsinkin jos laitettu kone sillä kärjet ei kauaa kestä kun konetta kierrättää enemmän.vuodessa 15000 km päkätillä.
Vastaa Viestiin