ng900 ja iskenyt korroosio
ng900 ja iskenyt korroosio
Elikkäs autossa (ng900 -96) on ovessa ruostetta, tosin pieni pläntti. Mitä tälle kannattaisi tehdä ja mistä kannattaisi kattoa onko lisää.
Viimeksi muokannut marg3, To Maalis 09, 2017 10:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ruoste kannattaisi poistaa ja laittaa maalia tilalle. Minulla oli GM900:ssa ovien ja takaluukun alareunat aika pahasti ruosteessa. Ruostetta pesi myös helmamuovien alla. Ovien alareunojen ruostuminen on tyyppivika etenkin alkupään (94-95) GM900:ssa. Ruosteiset kohdat hiekkapuhallettiin ja vedettiin pohjalle happomaali ja väriä pintaan.
Riippuu maalista. Jos metalliväri, jotuu koko listaan/reunaan rajoittuvan alueen maalauttamaan. Itse maalautin ng900:n molemmat ovet listoista alaspäin ja alareunasta sisäpuolelta metallivärillä. Hintaa tuli 250e.
Jos taas ei ole metalliväri onnistuu se paikkamaalaamaalakin. Itse tosin päätät minkälaisen lopputloksen haluat.
Jos taas ei ole metalliväri onnistuu se paikkamaalaamaalakin. Itse tosin päätät minkälaisen lopputloksen haluat.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
suojauksesta
Ruostesuojauksen optimaalisen tehon kannalta on hieman myöhäistä koska auto on jo kuitenkin 8 vuotta vanha,mutta ainahan se kannattaa tehdä jos aikoo autoaan pitää pitkään..onko auto koskaan aikaisemmin suojattu?
Alusta täytyy tarkastaa että onko jo ruostevaurioita tullut ja paikata jos on..ja sen jälkeen puhua ruostesuoja firman kanssa mikä oli paras suojaustapa..olen joskus lukenut että jos vetää massat ruosteiseen autoon niin tuho vain kiihtyy, tämä siis ihan kuulopuhetta
Alusta täytyy tarkastaa että onko jo ruostevaurioita tullut ja paikata jos on..ja sen jälkeen puhua ruostesuoja firman kanssa mikä oli paras suojaustapa..olen joskus lukenut että jos vetää massat ruosteiseen autoon niin tuho vain kiihtyy, tämä siis ihan kuulopuhetta
kaikki ne on galvanoitu. eriasia sitten miten se on onnistunut. Noi on kuulemma jollain elektronisella tsydeemillä kalvanoitu, eikä homma oikein onnistunut viimesen päälle. Niitä on kuulemma melko uusistakin korjattu takuuseen. Eli todennäköisesti kuprut on sinkin irtoamista pellistä, jos ei mitään naarmua löydy, mutta siitä se ruoste sitten alkaa kun kupru puhkeaa ja suolakakki menee sisuksiin.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Minä taistelin aikoinaan tosissani, jotta sain NG900:n (-94) ovien reunat tolkkuihinsa. Ainakin vanhemmissa vuosimalleissa sinkityksen/pohjamaalauksen laatu oli kehno. Ei siinä auttanut kuin maalauttaa ovien alaraunat molemmin puolin aivan kunnon maalaamossa. Taisi maksaa jotain 2000 mummoo.
Pienten paikkamaalausten ongelmana on se, että ruostetta ei tahdo saada pois peltiin tulleista huokosista. Siinä auttaa vain kunnon hionta/rälläköinti tai hiekkapuhallus ja ehdottoman korkealaatuinen pohjaväri puhtaaseen pintaan.
Jos alustassa on pintaruostetta, tunkeutuva kotelosuoja-aine tai öljy voi vielä auttaa, mutta tankea massa on myrkkyä - siellä se ruoste sitten muhii massan suojissa . Ovien reunojen maalipinnan happanemiseen suojauksesta ei luonnollisesti ole apua. Huolellinen pesu myös sieltä tiivisteen puolelta on eduksi.
Pienten paikkamaalausten ongelmana on se, että ruostetta ei tahdo saada pois peltiin tulleista huokosista. Siinä auttaa vain kunnon hionta/rälläköinti tai hiekkapuhallus ja ehdottoman korkealaatuinen pohjaväri puhtaaseen pintaan.
Jos alustassa on pintaruostetta, tunkeutuva kotelosuoja-aine tai öljy voi vielä auttaa, mutta tankea massa on myrkkyä - siellä se ruoste sitten muhii massan suojissa . Ovien reunojen maalipinnan happanemiseen suojauksesta ei luonnollisesti ole apua. Huolellinen pesu myös sieltä tiivisteen puolelta on eduksi.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
Oisko kellään tietoa mistä lähtee kyseleen tuota happomaaliaEski kirjoitti: Ovien alareunojen ruostuminen on tyyppivika etenkin alkupään (94-95) GM900:ssa. Ruosteiset kohdat hiekkapuhallettiin ja vedettiin pohjalle happomaali ja väriä pintaan.
Saako ihan tavallisista maali kaupoista, vai nauravatko pihalle....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Mitenkäs on, jos pinnasta on maali hävinnyt (esim. nokkapellin kiveniskeymät), mutta alta paistaa kirkasta (galvanointi/pelti?). Auto ollut mulla jo yli vuoden, mutta mitään ruskeaa ei ko. kohdista pukkaa. On pitänyt hoitaa jo ajat sitten ...
Paikkausmaalaus 'kynsilakkapullosta' onnistuu miten onnistuu ja jättää usein jopa epätasaisen näkyvän jäljen, joka tietenkin on aina parempi kuin se pellin lykkäämä ruskea väri. Mutta jos pistäis jotain kirkasta lakkaa 'kynsilakkapullosta', jolloin kirkas kohta jäisi, mutta ei ainakaan olisi punaisen erisävyisiä täpliä siellä sun täällä??? Emännän kirkasta kynsilakkaa peliin, vai olisko joitain järkevämpää?
Paikkausmaalaus 'kynsilakkapullosta' onnistuu miten onnistuu ja jättää usein jopa epätasaisen näkyvän jäljen, joka tietenkin on aina parempi kuin se pellin lykkäämä ruskea väri. Mutta jos pistäis jotain kirkasta lakkaa 'kynsilakkapullosta', jolloin kirkas kohta jäisi, mutta ei ainakaan olisi punaisen erisävyisiä täpliä siellä sun täällä??? Emännän kirkasta kynsilakkaa peliin, vai olisko joitain järkevämpää?
Onko siis jo toivo menetetty, jos pistän ng900 -98 käsittelyyn (melkein 8v). Pohjassa ei vielä näy sen ihmeempää, mutta taitaa tehtaan 'meikki' olla jo finaalissa? Todennäköisesti minulla ei ole ongelmia, jos vaihdan parin vuoden sisällä, mutta ei sitä viittis jättää huonoa toisellekaan mahd. tulevalle saabistille.Ruostesuojauksen optimaalisen tehon kannalta on hieman myöhäistä koska auto on jo kuitenkin 8 vuotta vanha,mutta ainahan se kannattaa tehdä jos aikoo autoaan pitää pitkään..onko auto koskaan aikaisemmin suojattu? Alusta täytyy tarkastaa että onko jo ruostevaurioita tullut ja paikata jos on..ja sen jälkeen puhua ruostesuoja firman kanssa mikä oli paras suojaustapa..olen joskus lukenut että jos vetää massat ruosteiseen autoon niin tuho vain kiihtyy, tämä siis ihan kuulopuhetta
3 * 99 75-84 (R.I.P.), OG900 -84 (R.I.P.) , NG900 -98
9-3 1.8t SC -07 ajossa
#2127
9-3 1.8t SC -07 ajossa
#2127