K-Jetronicin bensankulutus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jalmari
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 10:07

K-Jetronicin bensankulutus

Viesti Kirjoittaja jalmari »

Tervehdys!

Kysynpä kaverin puolesta täällä, vaikkei auto SAABi olekaan, koskapa tietämystä tuntuu löytyvän.

Mikäpä voisi olla syynä K-Jetrolla varustetun moottorin (ei katalysaattoria) suureen bensankulutukseen, luokkaa kolmannes yli normaalin? Testereiden mukaan auto käy laihalla ja epävakaasti. Ehdotettu on ilmavuotoa imusarjassa. Saako tämä raadilta kannatusta?

t. Jallu
Jari Ala-Ilomäki
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Onkos ne peruslähtökohdat eli Tulpat ja ilmanputsari tsekattu/vaihdettu?

Ne, nyt aika paljonkin jossain tapauksissa vaikuttaa.

Kyllähän tuo K-Jetti on aika paha syöppö jos ei säädöissä ole.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onko virranjakajan alipainesäädin ehjä? Tuo nostaa kulutusta helposti 20%.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Mertmi kirjoitti:Onko virranjakajan alipainesäädin ehjä? Tuo nostaa kulutusta helposti 20%.
Tuo on muuten hyvä katsoa, omassa 900i:ssä oli hajalla toi alipainesäädin ja kun se on rikki niin huomaa seuraavista seikoista:

-Bensankulutus korkea.
-Auton tyhjäkäynnillä ollessa, ei vastaa heti kaasuun, vaan hetken aikaa rökeltää ja sitten ottaa kierroksia.
-Autoa saa startata huomattavasti kauemmin.
-Vaikuttaa aika paljon myös kiihtyvyyteen.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Mertmi kirjoitti:Onko virranjakajan alipainesäädin ehjä? Tuo nostaa kulutusta helposti 20%.


Hyvä jos riitti itellä tuo 20%, kovasti kelpasi soppa, kun tuli välillä kaasuteltua. Kannattaa tosiaan kattoa että pelaa.
SAAB 99 -83 GL
Vastaa Viestiin