T16:sta kaikki ahdot ym. kadoksissa!
T16:sta kaikki ahdot ym. kadoksissa!
Mittari seisoo perustilassaan kierroksista riippumatta täysin elottomana ja auto käy erittäin huonosti pysyen kuitenkin käynnissä. Magneettiventtiilin johdot hapertuneet ja mahdollisesti saaneet kiinnikkeestään maatakin. Johtojen irroituksella ei mitään vaikutusta mihinkään. Äänistä päätellen turbo ei olisi rikki ja ainakin eilen ahtoi kaikki aivan normaalisti, tosin auto on jonkin verran nykinyt pari viime päivää.
Auto on siis 900 CD T16 `85 330tkm ja oli tänään työkiireitten takia paikallisessa huoltamossa perushuollossa. Isäukko soitti kotimatkalta ettei kaikki todellakaan ole kunnossa ja auto nykii ja rykii. En huolestunut asiasta, koska auto oli ainakin huonojen tulppien takia pätkinyt jonkin aikaa. Isukki perinteisenä ysiysimiehenä oikein edes uskalla turboilla ajaa ja ajatteli vian olevan ratin ja penkin välissä. Todella motivoituneena 15 tunnin työpäivän jälkeen kävin sitten toteamassa kaiken olevan aivan sekaisin.
Eli nopeaa ja asiantuntevaa kommenttia odottelen. Huomenna vähintään 18 tunnin työpäivä ja haluaisin edes jonkun asian pois mielestäni.
Auto on siis 900 CD T16 `85 330tkm ja oli tänään työkiireitten takia paikallisessa huoltamossa perushuollossa. Isäukko soitti kotimatkalta ettei kaikki todellakaan ole kunnossa ja auto nykii ja rykii. En huolestunut asiasta, koska auto oli ainakin huonojen tulppien takia pätkinyt jonkin aikaa. Isukki perinteisenä ysiysimiehenä oikein edes uskalla turboilla ajaa ja ajatteli vian olevan ratin ja penkin välissä. Todella motivoituneena 15 tunnin työpäivän jälkeen kävin sitten toteamassa kaiken olevan aivan sekaisin.
Eli nopeaa ja asiantuntevaa kommenttia odottelen. Huomenna vähintään 18 tunnin työpäivä ja haluaisin edes jonkun asian pois mielestäni.
Sauli.M #1562
Kuulostaa niinkin vakavalta vialta että jokin letku on irti.
Eli imuvuotoja etsimään. Jos ahtomittari on aivan kuollut, niin sen letku on irronnut joko imusarjalta taikka mittariston takaa.

YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Muuten ehkä ois mahdollinen, mut pitäs ahtomittarin mennä alipaineelle moottorijarrutuksella siltikkin.to4 kirjoitti:Coolerin pääty korkannut?
Oma veikkaukseni on suuri ilmavuoto imusarjaan.. letkuja irti, hajonnut jarrutehostin tms..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Näin pääsen ensimmäistä kertaa alkuviikosta nettiin oikein ajan kanssa. Elikkä on edes maanantain "Pekkasen" verran vapaa aikaa (tämä kaveri aivan tuubassa). Auto kävi alkuviikosta taas samassa paikassa huollossa ja olihan pari letkua halkki. Isäukko oikein hehkutti "nyt ei nyi yhtään kun ajaa" kun auton työpaikan pihaan toi. Olin kohtuu innoissani kokeilemassa kunnnossa olevaa autoa ja pettymys sitten oli aikas suuri:
Ööö
ahtomittari toimii,
peruskierroksilla toimii, jos ajaa pelkällä "pintakaasulla", vajaat peruspaineet niin kaikki loppuu
.
Pari viikkoo sitten ostettu auto ja ei pääse kunnolla ajamaan niin jo hitto ottaa piähä.
En tosiaan ole mitään tuolle pirsille ehtiny tekemään. Olen rikkonut melkein kaikkia työaikalakeja "sillee salaa", joten aika on riittänyt lähes nukkumiseen. JA JOKU PERKELE OLI MUN UUDESTA KÄYTETYSTÄ FILLARISTA TYHJENTÄN KUMIN.
Ööö

Pari viikkoo sitten ostettu auto ja ei pääse kunnolla ajamaan niin jo hitto ottaa piähä.
En tosiaan ole mitään tuolle pirsille ehtiny tekemään. Olen rikkonut melkein kaikkia työaikalakeja "sillee salaa", joten aika on riittänyt lähes nukkumiseen. JA JOKU PERKELE OLI MUN UUDESTA KÄYTETYSTÄ FILLARISTA TYHJENTÄN KUMIN.
Sauli.M #1562