Punton verran tehoja hävis kertalaakista - KORJATTU-

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Punton verran tehoja hävis kertalaakista - KORJATTU-

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Kävipä niin, että ahdot nousi vain keltaisen alkuun kiihdytyskaistalla. Siitä pöllähti ohi jopa Ascona karvanoppineen:)
Mulla oli probleemaa aikaisemmin by-passin kanssa, mutta vika selvisi irronneella alipaineletkulla. Kiitokset avustaneille...
Muutaman päivän kuluttua tuo traaginen liittymä-episodi kuitenkin tapahtui.
Olen lueskellut aiempia aiheita, joissa viitataan jopa jarruvalokytkimen aikaansaapiin ahtopaineongelmiin..mitähän oikeasti pitäisi tsekata? Ahdot nimittäin putosivat laakista ilman oireilua. By-pass tuntuu ainakin "imaisemisella" ihan kelvolliselta.
Pientä nykimistä tuntui ennen vian ilmenemistä cruisen kanssa..oli jotenkin rauhaton motariajossakin..tuntui "hyökkäävän" ylämäissä. Oiskohan tällä tekemistä asian kanssa???
Muuten käynti OK.
Viimeksi muokannut jarmop, To Touko 12, 2005 17:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Itsellä hävisivät aikanaan ahdot kertalaakista; edellinen ohitus mentiin eikä meinattu, mutta seuraavassa ohituksessa "jämähdettiin" yllättyneenä 8O vasemmalle kaistalle rekan viereen.

No, syynähän oli niinkin high-tech-ongelma kun sokan häipyminen hukkaportin tangosta ja tangon irtoaminen. Voi olla että nykimisoireet ennakoivat kohdallasi vian olevan jossain muualla, mutta tuo tanko nyt ainakin ihan ensin kannattaa tarkastaa. Se on muuten tonnarissa ihan riittävän V-mäisessä paikassa... :evil: .
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Jep, se oli irronnut hukkaportin tanko.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Hyvä kun selvisi, vielä melko helpolla ja varsinkin halvalla. :D Se on mukavaa kun auto toimii...

Oma persdyno koki tehonhukan taannoin yhden Corollan häviämisenä tehoista, mutta 1P(unto) -ainakin 75- lienee tehoyksikkönä hyvin lähellä yhtä C(orollaa):tä :lol: :lol:
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
BaS
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 10:23
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja BaS »

jarmop kirjoitti:Jep, se oli irronnut hukkaportin tanko.
Itelläki on vähän saman oloisia oireita... nykii ajaessa ja nyt tuntuu että turbo ei lähde ollenkaan mukaan kiihdytyksessä ja välillä täristää...
Mistähän tuon oikein löytää tuon hukkaportin tangon??? Auttakaa tyhmää :oops: :oops: :oops:
Saab 9000 turbo -86 (MYYTÄVÄNÄ VAROSA-AUTOKSI)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

BaS kirjoitti:Mistähän tuon oikein löytää tuon hukkaportin tangon?
Menet auton alle ja katsot turbon suuntaan ylöspäin, mahdollisesti ahtaita paikkoja riippuen tonttusi vuosimallista. Tanko on merkitty tässä kuvassa nimellä Rod:
http://www.quasimotors.com/WGROD2.htm
http://www.quasimotors.com/wgrod.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin