- Kuinkahan kauan vie tuo kampiakselin hihnapyöräpäädyn tiivisteen vaihto? Ne jotka on sen tehneet kertokoon. Tarvitseeko jotakin tavallisesta poikkevaa työkalua?
- Miltä vuoto näyttää jos se öljypumpun o-rengas vuotaa? Eroaako kampiakselin vuodosta paljonkin?
Meikäläisellä vuotaa sen verran, että öljytikussakin näkyy jo alenemista, tosin ei nopeaa. Lisäksi merkkaa reviirinsä aina parkissa ollessa muutamalla öljypisaralla. Lisäksi öljy käryää aina kun auto on hetken paikallaan ja jälleen lähdetään liikkeelle. Ilmeisesti on roiskinut pakoputken päälle.
- Viittaisikohan tuo käryäminen enemmän kampiakselin tiivisteeseen, kuin öljypumpun o-renkaaseen?
Mikä roiskii öljyt
Tarvitset sen vahvan avaimen hihnapyörän pultin avaamiseen. Ettei vaan vuoda myös venttiilikopan tiivisteestä pakosarjalle? Moottorin pesu voisi auttaa todellisen vuotopaikan löytämisessä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mulla ainakin vuosi toi 2,1:n öljypumpun tiivisteestä, koko pohja oli öljyssä ja sitä tosiaan kului silmin nähden paljon. Samoin haisi palanut öljy aina ajon jälkeen.
o-renkaan vaihdon jälkeen ei kuluttanut öljyä sen lainkaan!

-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Minkäslainen homma se öljypumpun o-renkaan vaihto on?
Ajattelin vain, että jos sen hihnapyörän tiivisteen vaihtaa, niin meneekö samalla vaivalla se öljypumpun o-rengas myöskin.
Kattelin tuossa Alfamerin korjausopasta, ja siinä sanottiin, että jos ei ole kohdistusreikiä öljypumpussa, niin on käytettävä siihen työhön tarkoitettua saab- erikoistyökalua.
- Missä malleissa on nuo ohjausreiät muuten alkaa olemaan? Minulla on siis 900i vm.90 Ei viitsi ruveta irroittamaan sitä öljypumppua, jos ei sitten saakkaan takaisin paikoilleen.
Ajattelin vain, että jos sen hihnapyörän tiivisteen vaihtaa, niin meneekö samalla vaivalla se öljypumpun o-rengas myöskin.
Kattelin tuossa Alfamerin korjausopasta, ja siinä sanottiin, että jos ei ole kohdistusreikiä öljypumpussa, niin on käytettävä siihen työhön tarkoitettua saab- erikoistyökalua.
- Missä malleissa on nuo ohjausreiät muuten alkaa olemaan? Minulla on siis 900i vm.90 Ei viitsi ruveta irroittamaan sitä öljypumppua, jos ei sitten saakkaan takaisin paikoilleen.
Saab 900i vm.90 - 8 vent.