tarttis apua!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
mpower003
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 21:14

tarttis apua!

Viesti Kirjoittaja mpower003 »

nyt se aiemmassa topikissa mainitsemani 9-3 aero on pihamaan kaunistuksena, mutta...

miten ja mistä saan laitteeseen lisää kiukkua, aiemmin mm. '01 c5 'vetten ja '04 m3:n rahoitukset omistaneena nykyinen kaakkimäärä tuntuu melko kesyltä, ja suunnitelmissa on vaikka mitä mutta katsotaan nyt (taloudellisen tilanteen ollessa tällä hetkellä suht heikko) mihin raaskii vähäiset kolikot sijoittaa.

_____________________________________________________________
kyseessähän oli vm '01 ja rek 11/'00 ajokki, jolla ajettu 101tkm. ja kuten sanoin, teidän tietotaitoanne ja tietämystänne kaivattaisiin.
mitä tulisi tehdä jos kaipaisin n. 300+ hv ja väännön ollessa silloin ???Nm.
-------------------------------------------------------------------------------------

kustannukset n. suurinpiirtein, osat jotka joudutaan päivittämään, ja aika joka kuluu suosittelemaltanne pajalta auton rakentamiseen? ja kannattaako ylipäätään näin paljon ajettua autoa valjastaa noihin hv -määriin? ellei, mikä olisi sopivampi luku jonka kärry kestää?

melko laaja kysymys mutta toivottavasti joku/jotkut ystävälliset jaksavat jakaa neuvojaan. olen nimittäin kyseisen merkin suhteen aika ulapalla, myös turbotekniikka on vielä kohdallani suuri mysteeri.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
mpower003
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 21:14

Viesti Kirjoittaja mpower003 »

FOOK MI!
ai 5 tuhatta? jaaha, taidanpa tyytyä kevytversioon...
tekeekö tolla pelkällä 880e lastulla mitn? vai kannattaako suurempi sijoitus esim. 1800e stage3? kestääkö kytkin ym?
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Erittäin kuvaava otsikko jälleen kerran, hymiö siitä: :roll:

Sekä hakunapin olet heti paikallistanut tuolta ylhäältä, ehkä hieman keskiakselin vasemmalta puolen.
BMW 320dA Coupe LCI
pamppa
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pamppa »

mpower003 kirjoitti:
FOOK MI!
ai 5 tuhatta? jaaha, taidanpa tyytyä kevytversioon...
tekeekö tolla pelkällä 880e lastulla mitn? vai kannattaako suurempi sijoitus esim. 1800e stage3? kestääkö kytkin ym?
Stage 3 suoraan!! 8)
Ilmeisesti kannattaa silloin vaihtaa myös viggenin kytkin.
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Asiasta sen enempää tietämättä näyttäisi, että Maptun Finland vetää tonnin välistä. Vai olenko väärässä?
http://www.maptun.com/webshop/products. ... rodukt=142
#2277
andelin
"Saabisti"
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:09
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja andelin »

Johnny V4 kirjoitti:Asiasta sen enempää tietämättä näyttäisi, että Maptun Finland vetää tonnin välistä. Vai olenko väärässä?
http://www.maptun.com/webshop/products. ... rodukt=142
Taisit katsoa verottoman hinnan. Laitatta siihen Prices inc VAT... :wink:
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Katos peijakas... :oops:
#2277
mpower003
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 21:14

Viesti Kirjoittaja mpower003 »

entä hirsch? löytyykö muita tekijöitä lisäksi? mikä se speedparts on?
ja onko tossa vehkeessä kumpi ahdin ja mikä koneen koodi on?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

mpower003 kirjoitti:entä hirsch? löytyykö muita tekijöitä lisäksi? mikä se speedparts on?
ja onko tossa vehkeessä kumpi ahdin ja mikä koneen koodi on?
Hirsch = kallis

http://www.speedparts.se hinnaston hinnat kun muuttaa Euroiksi, saat suurinpiirtein ProCar Servicen kautta tapahtuvan tilauksen hinnat. Haku-toiminnolla saat liudan juttua Speespartsista.

http://www.nordicuhr.se

Ahdin on 9-3 Aerossa Mitsu, muissa Garrett

Konekoodi muistaakseni B205R (?)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Kyllähän tuolla pelkällä lastullakin saa eroja aikaan mutta melkeen sanoisin, että jos vain tilanne sallii, niin ota suoraan toi stage 3 koska tulet päätymään siihen ennemmin tai myöhemmin kuitenkin :) Ja siitä on ehkä helpompi myös jatkaa virittelyä jos sitten innostuu enemmänkin..

Kytkin ja vaihdelaatikko pitäisi vielä kestää ihan hyvin noi tehot/väännön. Ainakaan mitään suurempia ongelmia en muista lukeneeni tällä palstalla eikä ruotsin vastaavalla palstalla.

Autosi ahdin on (korjatkaa jos oon ihan hakuteillä :D ) Mitsun TD04HL-15T joka vielä "riittää" noille stage 3 tehoille mutta alkaa todistetusti olla jo aika äärirajoilla eli jos tosta sitten haluu jatkaa virittämistä tulee ahtimen vaihto nopeesti eteen.

Hirschillä löytyy ihan varmasti taitoa enemmän kuin monelta muulta mutta tosiaan ovat palikat vähän tyyriimpiä kuin monella muulla pajalla.
Nordic on ihan varteen otettava vaihtoehto. Speedpartsista en sen enempää sano mutta tosiaan haku-toiminnolla löytyy kyseisestä puljusta juttua enemmänkin..

Niin ja tervetuloa mukaan tänne ja onnea uuden auton johdosta :)
mpower003
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 21:14

Viesti Kirjoittaja mpower003 »

pade kirjoitti:Niin ja tervetuloa mukaan tänne ja onnea uuden auton johdosta :)
..ööö? ihan hämmentyneenä pakko sanoa/kehua, että foorumillanne on ylivoimaisesti paras vastaanotto :) olen aiemmin ollut mm. bmw -foorumilla ja rs/cossu -forumilla, joissa on yleisestiottaen aika sisäänpäin lämmin meininki ennenkuin on "paikkansa ansainnut" muiden joukossa. mainitsemani toiminta sotii mielestäni pahasti forumien tarkoitusperiä vastaan. täällä tuntee olonsa jotenkin "kotoisaksi" vaikka tiedänkin että näin alussa kysymykseni ovat typeriä ja suurimalle osalle teistä itsestäänselviä :)
suuri kiitos :)
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

oma annokseni tähän keskusteluun.

Koska tavoitteesi on +300hv niin lähde suoraan virittämään vaihtamalla rautaa riittävästi. Ahdin joka on kiinni vakiossa on aika tapissa jo vakiona ja sen tuotto ei riitä kunnolla tien päällä yli 250hv paitsi dynossa ;) jossa saadaan hetkellisesti 270-280hv mutta niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
- ahdin suurempaan
- Iso IC
- 3" putkisto kisakissalla
- softa customina (joku +5 stage) joka tehdään paikanpäällä rullilla ja ajossa (Maptun, Nordic, SQR)
- bensan suuttimet
- kytkin viggen mallinen tai hiilari
- bensapaineen säädin
- varaudu ottamaan pois tasapainoketju
- männät kandeee vaihtaa
- porttaa kansi

muuta tarpeellista
- Clamppi tukemaan ohjausta
- alusta (jouset/iskarit)
- puslat

joku kiva tarra vielä :)

Paikkana suosittelen Pro Carservice Jyväskylässä jolla on tietoa ja taitoa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
mpower003
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 21:14

Viesti Kirjoittaja mpower003 »

potkuhousu kirjoitti:oma annokseni tähän keskusteluun.

Koska tavoitteesi on +300hv niin lähde suoraan virittämään vaihtamalla rautaa riittävästi. Ahdin joka on kiinni vakiossa on aika tapissa jo vakiona ja sen tuotto ei riitä kunnolla tien päällä yli 250hv paitsi dynossa ;) jossa saadaan hetkellisesti 270-280hv mutta niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
- ahdin suurempaan
- Iso IC
- 3" putkisto kisakissalla
- softa customina (joku +5 stage) joka tehdään paikanpäällä rullilla ja ajossa (Maptun, Nordic, SQR)
- bensan suuttimet
- kytkin viggen mallinen tai hiilari
- bensapaineen säädin
- varaudu ottamaan pois tasapainoketju
- männät kandeee vaihtaa
- porttaa kansi

muuta tarpeellista
- Clamppi tukemaan ohjausta
- alusta (jouset/iskarit)
- puslat

joku kiva tarra vielä :)

Paikkana suosittelen Pro Carservice Jyväskylässä jolla on tietoa ja taitoa.
kiitos, pitää alkaa kyselemään sieltä. kuun vaihteessa auto menee myyjäliikkeelle jossa tarkistavat onko vaihteisto/kytkin suunnalla jotain hämärää. mielestäni ei toimi kovin pehmeästi. sen jälkeen sitten pitää alkaa suunnittelemaan siirtymistä JKL:n suuntaan :)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuota vaihteisto-ongelmaa kannattaa lähestyä vaihtamalla lootaöljyt. Tuosta aiheesta ihan riittävästi haku-toiminnolla osastolta "9-3 & NG 900"

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin