Kävipä niin, että ahdot nousi vain keltaisen alkuun kiihdytyskaistalla. Siitä pöllähti ohi jopa Ascona karvanoppineen:)
Mulla oli probleemaa aikaisemmin by-passin kanssa, mutta vika selvisi irronneella alipaineletkulla. Kiitokset avustaneille...
Muutaman päivän kuluttua tuo traaginen liittymä-episodi kuitenkin tapahtui.
Olen lueskellut aiempia aiheita, joissa viitataan jopa jarruvalokytkimen aikaansaapiin ahtopaineongelmiin..mitähän oikeasti pitäisi tsekata? Ahdot nimittäin putosivat laakista ilman oireilua. By-pass tuntuu ainakin "imaisemisella" ihan kelvolliselta.
Pientä nykimistä tuntui ennen vian ilmenemistä cruisen kanssa..oli jotenkin rauhaton motariajossakin..tuntui "hyökkäävän" ylämäissä. Oiskohan tällä tekemistä asian kanssa???
Muuten käynti OK.
Punton verran tehoja hävis kertalaakista - KORJATTU-
Punton verran tehoja hävis kertalaakista - KORJATTU-
Viimeksi muokannut jarmop, To Touko 12, 2005 17:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Itsellä hävisivät aikanaan ahdot kertalaakista; edellinen ohitus mentiin eikä meinattu, mutta seuraavassa ohituksessa "jämähdettiin" yllättyneenä
vasemmalle kaistalle rekan viereen.
No, syynähän oli niinkin high-tech-ongelma kun sokan häipyminen hukkaportin tangosta ja tangon irtoaminen. Voi olla että nykimisoireet ennakoivat kohdallasi vian olevan jossain muualla, mutta tuo tanko nyt ainakin ihan ensin kannattaa tarkastaa. Se on muuten tonnarissa ihan riittävän V-mäisessä paikassa...
.

No, syynähän oli niinkin high-tech-ongelma kun sokan häipyminen hukkaportin tangosta ja tangon irtoaminen. Voi olla että nykimisoireet ennakoivat kohdallasi vian olevan jossain muualla, mutta tuo tanko nyt ainakin ihan ensin kannattaa tarkastaa. Se on muuten tonnarissa ihan riittävän V-mäisessä paikassa...

Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Hyvä kun selvisi, vielä melko helpolla ja varsinkin halvalla.
Se on mukavaa kun auto toimii...
Oma persdyno koki tehonhukan taannoin yhden Corollan häviämisenä tehoista, mutta 1P(unto) -ainakin 75- lienee tehoyksikkönä hyvin lähellä yhtä C(orollaa):tä


Oma persdyno koki tehonhukan taannoin yhden Corollan häviämisenä tehoista, mutta 1P(unto) -ainakin 75- lienee tehoyksikkönä hyvin lähellä yhtä C(orollaa):tä


Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Itelläki on vähän saman oloisia oireita... nykii ajaessa ja nyt tuntuu että turbo ei lähde ollenkaan mukaan kiihdytyksessä ja välillä täristää...jarmop kirjoitti:Jep, se oli irronnut hukkaportin tanko.
Mistähän tuon oikein löytää tuon hukkaportin tangon??? Auttakaa tyhmää



Saab 9000 turbo -86 (MYYTÄVÄNÄ VAROSA-AUTOKSI)
Menet auton alle ja katsot turbon suuntaan ylöspäin, mahdollisesti ahtaita paikkoja riippuen tonttusi vuosimallista. Tanko on merkitty tässä kuvassa nimellä Rod:BaS kirjoitti:Mistähän tuon oikein löytää tuon hukkaportin tangon?
http://www.quasimotors.com/WGROD2.htm
http://www.quasimotors.com/wgrod.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00