5W30 öljyä en mihinkään tehovehkeeseen pistäisi. Auttamattomasti viskositeetit persiillään kun lämpöä ON.
Se miksi nämä 5W30 öljyt ovat minun mielestäni pitkäikäisiä, tulee aivan siitä että kapea lämpöalue missä öljyn ominaisuudet toivotut, joka johtaa siis pitkään kestoon.
Kun taas otetaan 5W50 öljy, iso lämpötila-alue missä ominaisuudet toivotut MUTTA öljy menettää huomattavasti nopeammin ominaisuutensa.
Tämän ilmiön johdosta suosittelenkin iivarivehkeisiin 10W40 öljyä, varsinkin kesäksi. Omassa turbovehkeessäkin tätä käytin koska sitä saa puolisynteettisenä. 5W40 täyssynteettistä käytän nykysin about kesät talvet.
Muihin merkkeihin en koske kuin Mobiliin.

Sen kuulee jo äänestä mitä kuraa siellä kiertää 1000km jälkeen.
T. Pasi