Sulla onkin jo komea lista saabbeja
Pari kysymystä og900 2.1 16v koskien..
Itkettää oikein tämmönen autokuume, kaikkea hienoa näkyy, kaukana tosin, sitten pitää vielä ottaa rahoituksella kun on köyhempää kastia, ja pahimmassa tapauksessa antaa vielä joku kärry vaihdossa käsirahan korvikkeena, tää on vaikeeta 
Ja valitettavasti tuo CD-mallin tonnari on tosiaan liian edustusauto näin nuoren kaverin makuun, coupe sen olla pitää
Toki tuollainen coupemallin tonnari viistommalla keulalla on aikas nätti kun löytyy sopivan värinen (se sininen oli aikas hieno), oviakin olisi tuo tarpeellinen määrä, kun taas satkussa 5d ei ole mielestäni kovin nätti
Voi perhananperhana... kiitän kaikkia keskusteluun osallistuneita vinkeistä ja mielipiteistä, nyt täytyy vain kerätä itsensä ja rauhoittua.. on tapana aina hosua autokauppojen kanssa, ja nyt se saa riittää, pitää löytää sellainen peli, johon ei tarvitse lähimpään pariin vuoteen tehdä suuria investointeja korjausmielessä, jotta voi rauhassa tehdä puolikuntoiset projektit kuntoon tietäen, että on olemassa sellainen auto, jolla pääsee aamulla töihin ja vaikka kiertää puoli suomea, jos on tarvetta lähteä ilman että tarvitsee korjailla ja säätää.
Näin se homma etenee.. kiitos
Ja valitettavasti tuo CD-mallin tonnari on tosiaan liian edustusauto näin nuoren kaverin makuun, coupe sen olla pitää
Toki tuollainen coupemallin tonnari viistommalla keulalla on aikas nätti kun löytyy sopivan värinen (se sininen oli aikas hieno), oviakin olisi tuo tarpeellinen määrä, kun taas satkussa 5d ei ole mielestäni kovin nätti
Voi perhananperhana... kiitän kaikkia keskusteluun osallistuneita vinkeistä ja mielipiteistä, nyt täytyy vain kerätä itsensä ja rauhoittua.. on tapana aina hosua autokauppojen kanssa, ja nyt se saa riittää, pitää löytää sellainen peli, johon ei tarvitse lähimpään pariin vuoteen tehdä suuria investointeja korjausmielessä, jotta voi rauhassa tehdä puolikuntoiset projektit kuntoon tietäen, että on olemassa sellainen auto, jolla pääsee aamulla töihin ja vaikka kiertää puoli suomea, jos on tarvetta lähteä ilman että tarvitsee korjailla ja säätää.
Näin se homma etenee.. kiitos
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
hei cmon, 5d satkusta saa pienillä asioilla tosi menevän näköisen. esim spoikat eteen ja taakse, niin sen jälkeen on jo vaikea pitää omia silmiäänkään erossa autosta, kokeile!
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/tto902.html
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/tto902.html
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ikävä todeta, mutta autokuumeeni koskee uudempaa kärryä tänä kesänä 
Kun tuo pystärisatku on jo nähty ja koettu, kuten myöskin viistokeulat (3d ja 5d), ja näistä kolmesta tuo 3d oli mieluisin, ainoat vanhat sportit joita kelpuuttaisin nyt, olisi pystykeula 3d turbosatku, 3d 99 (gls tai ruisku), mutta kun nyt on tarve autolle, joka olisi kaikinpuolin kunnossa, eikä vaatisi laittoa, koska ei noiden vanhuksien rakentamisesta tule mitään, kun jokainen on vuorollaan telakalla, täytyy saada yksi, jota ei tarvitse kunnostaa, jotta saan rauhassa panostaa noihin vanhoihin, ilman että on pelko persuksissa että käyttöautoon iskee jokin.
Kaikkihan lähti siitä, että eilen illalla luottopeli alkoi pitää ihmeellistä rohinaa etupäästään, kuuluu 1. ja 2. vaihteilla kiihdyttäessä, lisäksi tuo etukulman kaarteessa kuuluva rummutus on vielä mysteeri, kun ei mikään ole löysällä tai vinossa, ja ääntä vaan kuuluu. Ei tule projekteista mitään, kun pitäisi jollain töissäkin käydä.
Lisäksi olen muuttumassa mukavuudenhaluiseksi, kaipaan jotain hiljaista, vakaata ja tilavaa, jolla hemmotella itsensä tylsäksi, ja sitten voin taas piristää itseäni päästämällä pikataipaleen ehdalla 99:llä
Edit: 99:llä jota olen hyväntuulisena remontoinut lähelle helmikuntoa, kun olen saanut ajella tämän aikaa autolla, joka ei aiheuta stressiä luotettavuutensa suhteen.
Olenko nyt perustellut kuumeeni
Kun tuo pystärisatku on jo nähty ja koettu, kuten myöskin viistokeulat (3d ja 5d), ja näistä kolmesta tuo 3d oli mieluisin, ainoat vanhat sportit joita kelpuuttaisin nyt, olisi pystykeula 3d turbosatku, 3d 99 (gls tai ruisku), mutta kun nyt on tarve autolle, joka olisi kaikinpuolin kunnossa, eikä vaatisi laittoa, koska ei noiden vanhuksien rakentamisesta tule mitään, kun jokainen on vuorollaan telakalla, täytyy saada yksi, jota ei tarvitse kunnostaa, jotta saan rauhassa panostaa noihin vanhoihin, ilman että on pelko persuksissa että käyttöautoon iskee jokin.
Kaikkihan lähti siitä, että eilen illalla luottopeli alkoi pitää ihmeellistä rohinaa etupäästään, kuuluu 1. ja 2. vaihteilla kiihdyttäessä, lisäksi tuo etukulman kaarteessa kuuluva rummutus on vielä mysteeri, kun ei mikään ole löysällä tai vinossa, ja ääntä vaan kuuluu. Ei tule projekteista mitään, kun pitäisi jollain töissäkin käydä.
Lisäksi olen muuttumassa mukavuudenhaluiseksi, kaipaan jotain hiljaista, vakaata ja tilavaa, jolla hemmotella itsensä tylsäksi, ja sitten voin taas piristää itseäni päästämällä pikataipaleen ehdalla 99:llä
Edit: 99:llä jota olen hyväntuulisena remontoinut lähelle helmikuntoa, kun olen saanut ajella tämän aikaa autolla, joka ei aiheuta stressiä luotettavuutensa suhteen.
Olenko nyt perustellut kuumeeni
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
kuulostaa niin tutultalefa42 kirjoitti:...jokainen on vuorollaan telakalla, täytyy saada yksi, jota ei tarvitse kunnostaa, jotta saan rauhassa panostaa noihin vanhoihin, ilman että on pelko persuksissa että käyttöautoon iskee jokin.
mulla on nyt ollut aika onnekas jakso jonkun aikaa kun vähintään yks auto ollut käyttökunnossa jatkuvasti, tosin se toimiva yksilökin tuppaa vaihtumaan tiuhaan tahtiin
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Nimenomaan, itse en vaan kestä tällaista, kun menee suunnitelmat toisensa jälkeen mönkään, kun yllättäen jokin hajoaa tai alkaa ääntämään siten ettei uskalla ajaa, nyt on puolen vuoden sisään tullut oltua aikas tiuhaan kotikunnalla, kun epäilyttää autojen kunto, haluaisin rauhassa korjata autot siten, ettei niillä ajeta korjausaikana, kun tulee aina autontarpeen iskiessä lyötyä auto hätäisesti kasaan ja ajeltua vajaakuntoisena, jolloin asiat eivät etene.
Edit: tämänhetkinen vaa'an asento on kallellaan tuon 2.1 satkun puoleen, se kun on samalla klassinen ja moderni.. tai ainakin minä näen asian näin.
Edit: tämänhetkinen vaa'an asento on kallellaan tuon 2.1 satkun puoleen, se kun on samalla klassinen ja moderni.. tai ainakin minä näen asian näin.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
http://www.nettiauto.com/347058
Soitin tuosta äsken, myyjä kehui (kuten aina) auton huippuun, lupasi 99:stä hyvittää kunnon mukaan (tuskin paljoa, kun on wanha), ja kertoi vielä rahoituksenkin järjestyvän.
Onko ketään paikkakuntalaisia, jotka tykkäävät potkia liikkeissä autojen renkaita, etten lähde reissuun turhan takia, kuvista kun ei paljoa selviä auton kunto, kaikkihan ne vahattuna kiiltää. Olisin erittäin kiitollinen vaivannäöstä.
Soitin tuosta äsken, myyjä kehui (kuten aina) auton huippuun, lupasi 99:stä hyvittää kunnon mukaan (tuskin paljoa, kun on wanha), ja kertoi vielä rahoituksenkin järjestyvän.
Onko ketään paikkakuntalaisia, jotka tykkäävät potkia liikkeissä autojen renkaita, etten lähde reissuun turhan takia, kuvista kun ei paljoa selviä auton kunto, kaikkihan ne vahattuna kiiltää. Olisin erittäin kiitollinen vaivannäöstä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Mitä sitä on tullu luettua koskien autokauppaa tällä hetkellä niin hyvitys sun 99:stä on luokkaa sellaista että enemmän saat tinkattua ilman vaihtoautoa. Ja lisäks toi menis suoraan jollekin jobbarille.lefa42 kirjoitti:lupasi 99:stä hyvittää kunnon mukaan (tuskin paljoa, kun on wanha), ja kertoi vielä rahoituksenkin järjestyvän.
Samaa tukee myös tuttujen ja työkaverien autonvaihtotarinat.
Jos käsirahaa ei ole niin pankkiin vaan mutta muista tinkata korot järkeväl tasolle vrt. viime aikojen uutiset.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Täytynee taas punnita asia uusiksi, yhtään 99:ä en soisi jobbareille jotka kauppaavat auton kesäkärryksi jollekulle, tingatahan tuosta voisi, pankkiin en enempää velkaa ole tekemässä, tietty halvempaahan tuo pankin luotto on kuin rahoitus.. täytynee selvittää sieltä kunhan ehtii.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
jos jätät ysiysejä talviautoiksi, niin kesällähän sä voisit ajaa cabbella..?
aika mielenkiintoisia yksilöitä nettiautossa...miten toi yks turboautomaattikin on myyty hikiseen 4000 euron hintaan, verot oli maksettu??
sit siellä on yks 80tkm ajettu!
http://tinyurl.com/byxqu
EDIT: kääk, 87 vuoden cabbeen sopisi jalkapallovanteet
ei kai sellainen yhdistelmä vois toimia

aika mielenkiintoisia yksilöitä nettiautossa...miten toi yks turboautomaattikin on myyty hikiseen 4000 euron hintaan, verot oli maksettu??
sit siellä on yks 80tkm ajettu!
http://tinyurl.com/byxqu
EDIT: kääk, 87 vuoden cabbeen sopisi jalkapallovanteet
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Aika hienolta näytti tuo 2.1 ainakin kuvien perusteella..uskoisin että tuohon on ajat sitten jo vaihdettu uudet männät ja sitämyöten remontoitu koko kone. Kuitenkin noilla kilometreillä voi periaatteessa olla odotettavissa aivan yhtä laajoja ongelmia kuin sinulla on ollut noiden ysiysien kanssa, eli jakoketjun venymistä, loppuunkuluneita jarruja, löysiä takaiskareita, väöjiä puslia, jne jne, ja lisäksi vielä hermostuttavaa CE-valon palamista satunnaisesti. Hyvää tuossa on se ettei ole turboa, eli jää paljon turhia huolenaiheita pois kuten haljennut kansi, väljä ahdin, kenkkuileva APC jne, jos yksilö on hyvä niin pitäisin järkivalintana 
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
niin, mielenkiintoiseen aiheeseen päästään, kulkevatko mukavuus ja luotettavuus käsi kädessä? miten olisi 80-luvun lopun peruskaasarisatku? katsopa esim tämän auton hintaa ja ilmoitustekstiä
http://tinyurl.com/ag82x
edit: eikä tämäkään huonolta näytä?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=328626
http://tinyurl.com/ag82x
edit: eikä tämäkään huonolta näytä?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=328626
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ei kai -92 ja -93 malleihin ole mäntiä enää tarvinnut vaihtaa. Venttiilinkumeja ennemminkinng900aero kirjoitti:Aika hienolta näytti tuo 2.1 ainakin kuvien perusteella..uskoisin että tuohon on ajat sitten jo vaihdettu uudet männät ja sitämyöten remontoitu koko kone. Kuitenkin noilla kilometreillä voi periaatteessa olla odotettavissa aivan yhtä laajoja ongelmia kuin sinulla on ollut noiden ysiysien kanssa, eli jakoketjun venymistä, loppuunkuluneita jarruja, löysiä takaiskareita, väöjiä puslia, jne jne, ja lisäksi vielä hermostuttavaa CE-valon palamista satunnaisesti. Hyvää tuossa on se ettei ole turboa, eli jää paljon turhia huolenaiheita pois kuten haljennut kansi, väljä ahdin, kenkkuileva APC jne, jos yksilö on hyvä niin pitäisin järkivalintana
Itsellä ei ole CE-valo kertaakaan palanut reilun vuoden autolla ajettuani, nyt täytyy kyllä koputtaa isoa puuta
Ja näissä ei kuitenkaan ole vielä tuota DI-systeemiä, joten siinä mielessä luotettavuus on hyvä
9-5 2,3t -03
#2514
#2514
anteeks off topiikki, mutta juuri syttty lamppu päässä että samassa etukulmassa on yläpallonivelen kumi ollut kauttaaltaan rikki jo viime katsastuksesta asti (ei tullut huomautusta koska ei ollut välystä), jos narina kuuluukin sen takia?lucaf kirjoitti:mitä nyt tossa sinisessä naksuu etukulmassa joku tosi oudosti (ihan kun vaijeri kun se kiristyy ja meinaa katketa) kun jarruttaa esim liikennevaloihin. ei kai siellä jarrusatula liiku? sama ääni kuului jo viime syksynä...sit se hävis jossain välissä, kai, nyt taas kuuluu. olisko se ääni ollut talven ajan hävyksissä vai oliko mulla hetkellisesti huonompi kuulo.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Voishan se olla yläpallokin. Mulla pitää classicci kans kuskinpuoleisesta etunurkasta ihme narinaa/naksunaa jarruttaessa ja hitaasti ajaessa. Oon itse epäillyt iskaria syypääksi, mutten ole ehtinyt tutkimaan asiaa.lucaf kirjoitti:anteeks off topiikki, mutta juuri syttty lamppu päässä että samassa etukulmassa on yläpallonivelen kumi ollut kauttaaltaan rikki jo viime katsastuksesta asti (ei tullut huomautusta koska ei ollut välystä), jos narina kuuluukin sen takia?lucaf kirjoitti:mitä nyt tossa sinisessä naksuu etukulmassa joku tosi oudosti (ihan kun vaijeri kun se kiristyy ja meinaa katketa) kun jarruttaa esim liikennevaloihin. ei kai siellä jarrusatula liiku? sama ääni kuului jo viime syksynä...sit se hävis jossain välissä, kai, nyt taas kuuluu. olisko se ääni ollut talven ajan hävyksissä vai oliko mulla hetkellisesti huonompi kuulo.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996