Ahtopaineen nostaminen välijäähdyttimen asentamisen jälkeen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Ahtopaineen nostaminen välijäähdyttimen asentamisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Kuinkas paljon tota ahtopainetta voi nostella välijäähdyttimen asentamisen jälkeen? Kertokaa kokemuksia. Mulla on nyt paineensäätöruuvi kojetaulussa enkä ole ilman kuuleria saanut kuin ehkä sellaiset 0,1 bar lisää (kuulemma normaalia).
Kone on T8 k-jetin kanssa.
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

T8:ssa laitoin ahdot vakioturbolla 1.0 bar tasolle kun olin asentanyt ison keulacoolerin; bensansyöttö ei riittänyt. Mittauksissa huomattiin, että cooleri yksistään vaikuttaa tehoon niin ratkaisevasti, että jo vakioahdoilla teho nousee helposti 20 hv. Jos vielä on avara etuputki pakoputkistossa, niin muuta ei tarvitakaan kun K-Jetin tuotto ei enää riitä - itsellä oli T8:ssa lisänä 1 kpl 200 cc lisäsuutin, joka toimi aivan äärirajoilla. Vasta silloin riitti soppaa kun keulalla oli iso cooleri ja putkisto oli koko matkalta 3" JT.
Tästä voidaan päätellä, että ko. muutoksilla T8-koneesta saadaan vähintään 220-230 hv tehoa. Ja voin kokemuksesta kertoa, että kyllä poistuu 8)
TurboJanne joka ohittaa turbojanne (tm)
------------------------------------------------------------
Motto: Älä ota turhia paineita, ota ahtopaineita!
Vastaa Viestiin